Wolno spływająca woda + udrażnianie rur

1. Data: 2010-11-10 13:52:07

Temat: Wolno spływająca woda + udrażnianie rur
Od: " Jagoda Pogorzelska" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu zauważyłam, że woda znacznie wolniej odpływa z prysznicowego
brodzika. Przyjęłam, że to kwestia zapchanych np. włosami rur, więc kupiłam
żel udrożniania rur i syfonów Original Attack. Dopiero teraz doczytałam, że
nie należy go stosować do instalacji aluminiowych. Wszystko pięknie, tylko ja
naprawdę nie wiem, jaką mam instalację ;)
Oczywiście najprościej byłoby zapytać wykonujących instalację - niestety nie
mam takiej możliwości (z ekipą wykańczającą dom rozstałam się w sposób dość
nieprzyjemny, zorientowawszy się w ich krętactwach).

Są jakieś inne sposoby na poradzenie sobie z takim problemem? Użyć sprężyny
czy może olać instrukcję i - zakładając, że instalacji aluminiowej nie mam
(nawet nie wiem, czy obecnie takie się wykonuje - zrobiona była ok. 2 lata
temu) - użyć zakupionego preparatu? :)

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

2. Data: 2010-11-10 14:25:28

Temat: Re: Wolno spływająca woda + udrażnianie rur
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagoda Pogorzelska wrote:
> [...]
> aluminiowej nie mam (nawet nie wiem, czy obecnie takie się wykonuje -
> zrobiona była ok. 2 lata temu) - użyć zakupionego preparatu? :)

imho prawdopodobieństwo że masz aluminiowa instalację kanalizacji jest
bardzo niskie... :)

3. Data: 2010-11-10 17:33:11

Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Jagoda Pogorzelska" <j...@N...gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:ibe827$ecn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> aluminiowej nie mam (nawet nie wiem, czy obecnie takie się wykonuje -
> zrobiona była ok. 2 lata temu) - użyć zakupionego preparatu? :)

Spokojnie zalej syfon tym żelem. Poczekaj aż 'pobulgocze' około 1 godziny i
spłucz wodą. Rób to ostrożnie bo ten żel jest silnie żrący. Na przyszłość
kup zwykłego Kreta w granulkach (bedzie taniej).
2-3 stołowe łyżki wsypuj do syfonu gdy bedzie taka potrzeba i ostrożnie
zalej to odrobiną ciepłej wody, zostaw na godzinę aż się brudy rozuszczą
(może trochę smierdzieć więc nie przebywaj w tym pomieszczeniu w trakcie
'bulgotania'.

Na 99,999% nie masz instalacji aluminiowej.

4. Data: 2010-11-10 18:11:05

Od: "eMonika" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kupiłam

> Są jakieś inne sposoby na poradzenie sobie z takim problemem? Użyć

Najprostszy sposób to taki gumowy przepychacz na kiju. Puszczasz wodę i
zasysasz wszystkie brudy z odpływu - bez stosowania chemii. Potem trzeba
tylko troche solidniej poczyścić brodzik (bo wypływające syfy obklejają) i
już.

:-) M.

5. Data: 2010-11-10 18:37:35

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Jagoda Pogorzelska" <j...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]

Podłączyć do zapełnionego syfonu rurę od dobrego odkurzacza wodnego lub
przemysłowego do zbierania wody, ale uszczelnić przy wlocie rury (na sitku)
i przelewie. Podciśnienie czasem czyni cuda...

6. Data: 2010-11-10 22:14:39

Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <m...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik " Jagoda Pogorzelska" <j...@N...gazeta.pl>
> napisał w wiadomości news:ibe827$ecn$1@inews.gazeta.pl...
(..)
> 2-3 stołowe łyżki wsypuj do syfonu gdy bedzie taka potrzeba i ostrożnie
> zalej to odrobiną ciepłej wody, zostaw na godzinę aż się brudy rozuszczą
> (może trochę smierdzieć więc nie przebywaj w tym pomieszczeniu w trakcie

w uzupełnieniu: odrobiną ciepłej ale nie wrzątku - bo opary przy wrzątku są
baaardzo duszące :(

MaW

7. Data: 2010-11-11 06:20:16

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (nawet nie wiem, czy obecnie takie się wykonuje - zrobiona była ok. 2 lata

Na 100% nie masz aluminiowej instalacji. Jeżeli są jakieś elementy
aluminiowe to może być to sitko w odpływie lub pokrywa w np odpływie
liniowym. Czasem zdarzają się całe aluminiowe odpływy liniowe. Rury masz z
polipropylenu który nie jest wrażliwy na taką chemię lub z żeliwa - też nie
jest wrażliwe.
Lepszy od żelu jest udrażniacz w granulkach - jest sukteczniejszy i bardziej
stężony. Bez sensu przepłacać za udrażniacz marki kret - to samo jest
biedronce po 2,99 w postaci granulek i żelu.
--
Jackare

8. Data: 2010-11-11 06:24:52

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bardziej stężony. Bez sensu przepłacać za udrażniacz marki kret - to samo
> jest biedronce po 2,99 w postaci granulek i żelu.

I jeszcze jedno. Dobrze jest prewencyjnie używac udrażniacz raz na
tydzień-dwa. Wyżre wszystkie organiczne resztki zalegające syfon (włosy,
zbity tłuszcz, łój, resztki naksórka) i zlikwiduje zapachy. Taka samo w WC.
Nasyp kreta i zobacz jak będzie wyglądać woda w syfonie muszli ;)
--
Jackare

9. Data: 2010-11-11 10:58:30

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Nov 2010 07:20:16 +0100, Jackare napisał(a):

> Lepszy od żelu jest udrażniacz w granulkach - jest sukteczniejszy i bardziej
> stężony. Bez sensu przepłacać za udrażniacz marki kret - to samo jest
> biedronce po 2,99 w postaci granulek i żelu.

A wszystko to jest i tak zwykłym wodorotlenkiem sodu...

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

10. Data: 2010-11-11 11:22:03

Od: "kika" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

?

Użytkownik " Jagoda Pogorzelska" napisał w wiadomości grup

[...]

Spróbuj wsypać paczkę sody oczyszczonej, później wlej 1/4 szklanki octu.
Jak zacznie się pienić, po 10 min wlej gorącą wodę. Działa, tanie i
skuteczne.
:-)

osiołkowi w żłobie dano, czyli co kupic
Wypalanie sie plazm?
Olej w grzejnikach
Samsung LCD 32' LE32C652 - oferta ING, opinie o produkcie
Mały dom, tańszy od kawalerki