Data: 2012-11-07 06:51:59
Temat: Re: Wpis numer 3 na usenecie
Od: case <c...@u...news>
Pokaż wszystkie nagłówki
W dniu 2012-11-06 21:37, Ikselka pisze:
> Dnia Tue, 06 Nov 2012 07:44:06 +0100, case napisał(a):
>
>> W dniu 2012-11-05 21:36, Ikselka pisze:
>>> Dnia Mon, 05 Nov 2012 21:29:21 +0100, ISKA napisał(a):
>>>
>>>>> Znaczy, ze jednak wierzysz?
>>>>
>>>> znaczy, nie
>>>
>>> Tylko boisz się uwierzyć.
>>> Bo u Ghostka to zupełnie co innego jest:
>>> "Nic dziwnego więc, że Benveniste otrzymał dwie nagrody ?IG-Nobel?, w r.
>>> 1991 za ?transatlantycki przekaz informacji? i w r. 1998 za ?pamięć wody.?
>>> Gdy coś trudno obalić, lepiej ośmieszyć. A celują w ośmieszaniu innych ci,
>>> co sami niczego istotnego w życiu nie odkryli."
>>> http://arkadiusz.jadczyk.salon24.pl/66384,herezje-w-
nauce-pamiec-wody
>>
>> Wiązania wodorowe to temat 1-szej klasy ogólniaka.
>> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wi%C4%85zanie_wodorowe
>> Nie jest tam może mowa o doświadczeniach Benveniste, bo to raczej chemia
>> wyższa, ale nikt promowany do 2-giej klasy nie kwestionuje przekazywania
>> informacji strukturalnej w jakimś ośrodku organicznym czy w
>> szczególności wodnym, bo każdy już raczej ma orientację ile należy
>> dostarczyć energii żeby rozerwać jej wiązania i zmienić stan skupienia.
>> No ale tutaj jak widać idiota rulez, a naiwne pacynki będą jemu
>> potakiwać robiąc zapewne w gacie przed jego kfem.
>
> Oczywiście, masz rację. Tyle że w tzw pamięci wody nie chodzi o rozrywanie
> wiązań wodorowych, tylko o (kiedyś było o tym w tv, dawno, bardzo
> interesujacy program naukowy) to, że po rozpuszczeniu w wodzie jakiejś
> substancji zmienia się jakos tam (nie pomnę jak, ale było mówione też w tym
> programie, nie wiem, czy nie chodzi o zmianę polaryzacji) ich charakter, a
> ta właściwość pozostaje nawet po usunięciu substancji...
W szkole w 1-szej klasie liceum pani profesor naucza młodzież, że woda
posiada dość silne wiązania wodorowe, do których rozerwania, żeby
zmienić jej stan skupienia, potrzeba dość sporo energii.
Nieproporcjonalnie więcej niż w przypadku innych ośrodków, dzięki czemu
woda dość dobrze tworzy, magazynuje i przenosi różne struktury, które
powstają w wyniku kontaktu z innymi substancjami.
Tak jakby miała pamięć.
Dalej ta "pamięć strukturalna" jest już nauczana w zakresie chemii
organicznej, jednak wiązania wodorowe są początkowo wyjaśniane na
przykładzie wody i podejrzewam, że tak jest do dziś.
Oczywiście do liceum nie dostaje się każdy i nie każdy je kończy, więc
prymitywnych i agresywnych zwolenników płaskość Ziemi, czy przeciwników
pamięci wody zawsze trochę będzie, a póki co, to ciągle jeszcze chyba są
w większości.
|