Wrzody dwunastnicy - po czym poznać i jak leczyć

1. Data: 2008-09-03 19:14:17

Temat: Wrzody dwunastnicy - po czym poznać i jak leczyć
Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Po czym poznać że ma się wrzody dwunastnicy?
Lekko piekący słaby ból w prawej części brzucha pod żebrami to może być to ?

Lekarz rodzinny sugeruje, że to mam. Miałem niedawno leczoną helicobacter
pyroli. Na usg wszystko wyszło ok - czyli wątroba, trzustka, nerki są w
porządku. Zycie w stresie, papiereosy, nieregularne posiłki - to jakby o
mnie
Do gastroendo kogoś tam mam wizytę za xx dni a chciałbym wiedzieć czy moje
objawy mogą na to wskazywać?

Jeżeli tak to co robić żeby sobie ulżyć do czasu wizyty ?

--
PawełJ

2. Data: 2008-09-03 20:06:32

Temat: Re: Wrzody dwunastnicy - po czym poznać i jak leczyć
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pawelj wrote:

> Witam.
> Po czym poznać że ma się wrzody dwunastnicy?

po wyniku badania gastroskopem

> Jeżeli tak to co robić żeby sobie ulżyć do czasu wizyty ?

siemię lniane, zalać wrzątkiem, nie mielić, zrobi się taki kisiel - to pić.
Ochydne, w ogóle się nie wchłania a nawet blokuje wchłanianie, ale dość
skutecznie "oblepia" wrzody, chroniąc je przed kwasem i bakcylami.

3. Data: 2008-09-03 20:53:48

Od: "Jhet" <b...@b...bla> szukaj wiadomości tego autora

> Po czym poznać że ma się wrzody dwunastnicy?
> Lekko piekący słaby ból w prawej części brzucha pod żebrami to może być to
> ?

ja mialam - glowny objaw to czucie czestego ucisku na zoladek, tak jakby
kamien tam lezal, i czasem klucie w tym samym miejscu... szczegolnie po
jedzeniu sie to nasilalo. Aha - i mozna sie czuc tez jak balon po posilku,
nawet bardzo skromnym (mnie wystarczalo zjedzenie jakiegos naprawde malego
bzdeta) ; ) To, co ty opisujesz, mnie przynajmniej w ogole nie pasuje do
wrzodow dwunastnicy, ale kto wie... A jak sobie ulzyc? Male posilki wiele
razy w ciagu dnia, duzo wody, ewentualnie controloc jesli jakims cudem masz
w domu i siemie lniane, no i starac sie nie stresowac.

Pozdrawiam! Jhet

---
http://egipt-online.pl - Przewodnik po Egipcie!

4. Data: 2008-09-03 20:58:58

Od: "Jhet" <b...@b...bla> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ochydne, w ogóle się nie wchłania a nawet blokuje wchłanianie, ale dość
> skutecznie "oblepia" wrzody, chroniąc je przed kwasem i bakcylami.

jakie ochydne! ja uwielbiam siemie i moglabym je jesc (tak, jem je lyzeczka,
nie pije) non stop. Kupuje siemie juz zmielone, po zalaniu wrzatkiem zanim
bedzie zdatne do jedzenia trzeba zwykle odczekac kilka godzin.

Pozdrawiam, jhet

---
http://egipt-online.pl - Przewodnik po Egipcie!

5. Data: 2008-09-03 23:00:39

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jhet wrote:

> [...]
> lyzeczka, nie pije) non stop. Kupuje siemie juz zmielone, po zalaniu
> wrzatkiem zanim bedzie zdatne do jedzenia trzeba zwykle odczekac kilka

prawie, prawie idealnie to robisz, Na drugi raz nie kupuj zmielonego, bo
podczas "leżakowania" traci większość najcenniejszego składnika -
wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3. Kup całe, nie odtłuszczone,
zwykłe siemię lniane i miel je tuż przed zjedzeniem.

Takie siemię co prawda praktycznie w ogóle nie ma zdolności "ochrony" przed
wrzodami, ale za to jest bardzo, bardzo zdrowe - chroni przed większością
chorób tzw cywilizacyjnych.

6. Data: 2008-09-04 19:11:30

Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> razy w ciagu dnia, duzo wody, ewentualnie controloc jesli jakims cudem
> masz w domu i siemie lniane, no i starac sie nie stresowac.

mnie zaczyna boleć po prawej stronie pod żebrami ale dość długą chwilę po
posiłku. powiedzmy 3 godzniy
Jak po takich 3 godz zjem choćby kromkę chleba to się uspokaja ból prawie od
razu.
Controloc zażywałem - żadnych zmian

--
Pawełj

7. Data: 2008-09-04 21:16:33

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Wrz, 21:11, "pawelj" <pawel_jajko. antyspam ....@poczta.onet.pl>
wrote:

> [...]
> posiłku. powiedzmy 3 godzniy
> Jak po takich 3 godz zjem choćby kromkę chleba to się uspokaja ból prawie od

To typowe przy problemach z dwunastnicą. "Bóle głodowe" - przed, a nie
po posiłku. Jednak tylko gastroskopia może potwierdzić, bądź wykluczyć
wrzody. Ważne, by jeść malutkie ilości, ale często, co 2-3 godz. Napar
z siemienia lnianego _bardzo_ pomaga. No i dieta... Należy jeść
gotowane posiłki, i unikać smażonych, ciężkostrawnych potraw.
Wykluczyć ostre przyprawy, ocet, alkohol, kawę, esencjonalne, kwaśne
soki, napoje gazowane i słodycze. Niektóre surowe warzywa i owoce
czasami również potrafią nasilać objawy.

> Controloc zażywałem - żadnych zmian

Niby to to samo, ale niektórzy lepiej reagują np. na Losec lub Omar.
Szczerze polecam napar z siemienia lnianego, dietę i spokojniejszy
tryb życia (stres _bardzo niekorzystnie_ wpływa na wrzody, jak i
zresztą na cały organizm) No i koniecznie wizyta u lekarza.

Pozdrawiam i życzę zdrowia :)
Maja

8. Data: 2008-09-04 21:46:49

Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

e.googlegroups.com...
wrote:

> [...]
soki, napoje gazowane i słodycze. Niektóre surowe warzywa i owoce
czasami również potrafią nasilać objawy.
Oj ciężko będzie z taką dietą. bardzo ciężko.

> Controloc zażywałem - żadnych zmian

zresztą na cały organizm) No i koniecznie wizyta u lekarza.

Wizyta będzie. Jestem juz zarejestrowany ale jest kolejka...
Czekam.

--
PawełJ

9. Data: 2008-09-04 22:48:24

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-09-04 21:11 pawelj napisał/a:

> [...]
> posiłku. powiedzmy 3 godzniy
> Jak po takich 3 godz zjem choćby kromkę chleba to się uspokaja ból prawie od

Po prawej stronie pod żebrami to masz pęcherzyk żółciowy - pewnie z
kamieniami.

--
animka

10. Data: 2008-09-05 11:00:48

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

Po prawej stronie pod żebrami to masz pęcherzyk żółciowy - pewnie z
kamieniami.

No i wątrobę.

Prace licencjackie, magisterskie, doktorskie.
Re: nerki raz jeszcze
Ukaszenie owada(?) i postepujacy bol miesni ramienia, swedzenie...
Ciąża
"strzelająca" szczeka...:(