Wrzody żoładka i dwunastnicy.

1. Data: 2002-12-23 20:36:20

Temat: Wrzody żoładka i dwunastnicy.
Od: "jacek" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój 64 letni ojciec właśnie na coś takiego został położony
do szpitala. Nigdy wcześniej nie podejrzewał ani nie leczył
się na to. W tej chwili ma 3 średnie wrzody na żołądku (w
tym jeden krwawiący) i jeden duży na dwunastnicy.
Jakie są Wasze sugestie dotyczące najlepszych metod
leczenia???
Proszę o pilną odpowiedź!!! Jutro muszę porozmawiać z
lekarzami z tego szpitala.
Dziękuję za wszelkie info.

2. Data: 2002-12-23 21:08:44

Temat: Re: Wrzody żoładka i dwunastnicy.
Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Proszę o pilną odpowiedź!!! Jutro muszę porozmawiać z
> lekarzami z tego szpitala.
> Dziękuję za wszelkie info.
Przepraszam bo moze nie zrozumialem chcesz lekarzom sugerowac, w szpitalu
jak maja leczyc?
to moze powiedz ojcu zeby sie wypisał ze szpitala i sam go kuruj?
normalna sprawa, eradykacja jesli jest H.pylori , i jakiś inhibitor pompy
protonowej.
a leczenie to już zostaw lekarzom, lepiej się popytaj o zalecenia, co robic
żeby już twoj tata wrzodów nie miał .
pozdrawiam serdecznie Tichyt

3. Data: 2002-12-23 21:32:29

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No dzięki za odpowiedź!
No nie ma za co. Mam nadzieję że się przydała

Pozdrawiam Tichy

4. Data: 2002-12-23 21:34:49

Od: "jacek" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "I.Tichy" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
inhibitor pompy
> protonowej.
> a leczenie to już zostaw lekarzom, lepiej się popytaj o

I właśnie za tą arogancję i żargon tak "lubię" lekarzy.
I właśnie dlatego zadaję takie naiwne pytania na grupie.

5. Data: 2002-12-26 10:16:01

Od: "Max Berg" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> normalna sprawa, eradykacja jesli jest H.pylori , i jakiś inhibitor pompy
protonowej.

Mam dwa pytania bo problem dotyczy też mojej osoby. Otóż będąc u lekarza na
którejś tam z kolei wizycie (wrzody) spytałem czy mogę zrobić badania na
obecność H.pylori. Lekarka się oburzyła i stwierdziła że to nie ma sensu bo,
cytuje: "prawie każdy ma tą modną bakterię a eradykacja da efekt zaledwie
krótkotrwały i z całą pewnością nastąpi nawrót, więc po co brać
antybiotyk". Więc pytanie pierwsze:
Jak to właściwie jest z tymi bakteriami?
I pytanie drugie:
Jeśli chodzi o inhibitory to czy oprócz leków opartych na Omeprazolu są
jeszcze jakieś, może bardziej skuteczne.

Dziękuję za odpowiedzi, pozdr. Max

6. Data: 2002-12-26 12:59:22

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Dec 2002 11:16:01 +0100, Max Berg wrote:

> Mam dwa pytania bo problem dotyczy też mojej osoby.
[...]
> Jak to właściwie jest z tymi bakteriami?

Jest tak, że rzeczywiście odsetek nosicieli w populacji jest spory.
Ponadto jeśli jesteś w stalym związku - eradykować powinien się też
partner, powieważ przez 'buzi' łatwo się spowrotem zakazisz.
Obecność bakterii nie jest jednoznaczna z chorobą wrzodową. Ale jesli
choroba jest i bakteria jest - to jest sens ją usunąć.

> I pytanie drugie:
> Jeśli chodzi o inhibitory to czy oprócz leków opartych na Omeprazolu są
> jeszcze jakieś, może bardziej skuteczne.

Heh...
Bardziej skuteczne. powiadasz?...
Nie ma. Przynajmniej z tego, co ja wiem. Ale gastrologiem nie jestem.

m., od kilku dni na omeprazolu zresztą, broniący się przed myślą o
ewentualnej gastroskopii ręcami i nogami. Nie ma to jak lekarz pacjent,
cholera...
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

7. Data: 2002-12-30 14:16:32

Od: "Joanka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> protonowej.
> a leczenie to już zostaw lekarzom, lepiej się popytaj o zalecenia, co

Od jakiegoś czasu zaczynam przypuszczać, ze problem dotyczy także mnie.
Leczenie zostawię oczywiście lekarzom, ale póki co spytam tutaj...
Od jakiegoś czasu niestety coraz częściej boli mnie żołądek . Kiedyś
ignorowałam ten ból, bo mijał. Po prostu wiedziałam,że czymś się
zdenerwowałam i mój żołądek na to zareagował. Ale od jakiegoś czasu ból
pojawia się gdy zjem coś smażonego, mocno przyprawionego ( a uwielbiam
takie jedzenie :) )...Trzy tygodnie temu miałam zapalenie gardła i
dostałam Sumamed - trzy dni brania antybiotyku i trzy dni koszmarnego
bólu żołądka , przechodzącego na kręgosłup. Potem spokój i po tygodniu
nagle pod koniec obiadu ( smażony, mocno przyprawiony -
eksperymentalnie schabowy ) pojawił się znów ból. W zasadzie nie
umiałam go umiejscowić: górna cześć żołądka , ale równocześnie brzuch,
kręgosłup w górnej części, suchy język...Ból był taki, że nie mogłam
się ruszać. Wzięłam dwie no-spy, potem Ketonal ( po telefonicznej
konsultacji z lekarzem ) Czułam,że chce mi się wymiotować, ale nie
mogłam . Pojawiła się natomiast gigantyczna biegunka. ( Smecta ) Lekarz
na drugi dzień w poradni stwierdził wirusowe zapalenie jelit i wszystko
byłoby ok, ale po jednym dniu wszystko ustało ( tak szybko??? ) i
pojawiło się znów kilka dni temu ( dwa razy ) i znów bezpośrednio po
jedzeniu - już bez biegunek...

Zaczęły mi się przypominać różne podobne sytuacje z przeszłości i
...jakoś nie bardzo pasuje mi tu wirus:(

Wiem,że testy na obecność H.pylori dostępne w aptece nie są miarodajne,
bo dużo ludzi jest ponoć nosicielami, ale chciałabym od czegoś
zacząć...Mogę od tego testu? Jest sens???
A może moje objawy nie maja nic wspólnego z wrzodami tylko jestem
nerwus ? :)

Pozdrawiam serdecznie.
Joanna

8. Data: 2002-12-30 15:18:48

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Dec 2002 15:16:32 +0100, "Joanka" <j...@p...onet.pl>
wrote:

>U?ytkownik "I.Tichy" <t...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci
>
> eradykacja jesli jest H.pylori , i jaki? inhibitor pompy
>robic
>
>Od jakiego? czasu zaczynam przypuszcza?, ze problem dotyczy tak?e mnie.
>Leczenie zostawi? oczywi?cie lekarzom, ale póki co spytam tutaj...
>
>Zacz??y mi si? przypomina? ró?ne podobne sytuacje z przesz?o?ci i
>...jako? nie bardzo pasuje mi tu wirus:(

Norwalk virus ?

>Wiem,?e testy na obecno?? H.pylori dost?pne w aptece nie s? miarodajne,
>bo du?o ludzi jest pono? nosicielami, ale chcia?abym od czego?
>zacz??...Mog? od tego testu? Jest sens???
>A mo?e moje objawy nie maja nic wspólnego z wrzodami tylko jestem
>nerwus ? :)

Najprosciej bedzie zrobic gastroskopie, ktora (w zasadzie) wszystko
wyjasni.

Pozdrawiam

dradam

9. Data: 2002-12-30 16:31:56

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Dec 2002, dradam wrote:

> Najprosciej bedzie zrobic gastroskopie, ktora (w zasadzie) wszystko
> wyjasni.

ale niestety w Polsce nad czym ubolewalem lekarz pierwszego
kontaktu nie moze kierowac na gastroskopie - nie lezy to
w zakresie jego kompetencji, wiec niestety jesli chce sie
to zrobic "na kase" biedny chory bedzie musial przejsc przez
specjaliste co oznacza oczekiwanie w kolejce czesto okolo
miesiac. Aby nie ryzykowac - czesto wiec takim pacjentom
przepisuje sie jakis H2-bloker i czekaja - bledne kolo.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

10. Data: 2003-01-02 07:34:56

Od: "Joanka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w
wiadomosci
.am.torun.pl...

> [...]
> miesiac. Aby nie ryzykowac - czesto wiec takim pacjentom
> przepisuje sie jakis H2-bloker i czekaja - bledne kolo.

Pomijajac juz nawet to " bledne kolo", które moge nieco obejsc dzieki
uprzejmosci przyjaciela-lekarza, to i tak nie bardzo sobie wyobrazam
zrobienie gastroskopii przy moim posunietym do granic mozliwosci
odruchu wymiotnym:( No, chyba, ze mozna ja wykonac w calkowitym
znieczuleniu.
Póki co zrobilam sobie w poniedzialek test na obecnosc H. pylori i
szczerze mówiac nadal niewiele wiem:))))) W polu " T " pojawila sie tak
ledwo widoczna kreska, ze oboje z mezem zastanawialismy sie czy czasem
nie chcemy jej na sile zobaczyc:) Ale...widzielismy ten "sladowy "
pasem obydwoje...
Nic to...przy nastepnym ataku, a moze wczesniej trzeba sie bedzie
profesjonalnie, a nie domowo zdiagnozowac.

Pozdrawiam w Nowym Roku!
Joanna

Prosba o pomoc
Zyczenia