Wycena domu - pytanie

1. Data: 2005-06-19 21:53:00

Temat: Wycena domu - pytanie
Od: "AdamW" <a...@...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów,

Czy próbował ktoś wycenić swój dom bez udziału rzeczoznawcy? Proszę o Wasze
doświadczenia, w jaki sposób, jak dużym błędem może być obarczona taka
samodzielna wycena?

Pozdrawiam,
Adam

2. Data: 2005-06-20 12:04:05

Temat: Re: Wycena domu - pytanie
Od: "prezi" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli wyceniasz to dla siebie to będzie cię to kosztowało dużo pracy....
Żadnej wyceny zrobionej przez siebie nie przedłożysz w banku czy też
innej instytucji która będzie tego wymagała. Musi być wykonana przez
rzeczoznawcę.

Wycena domu składa się z wielu pozycji oraz jest robiona w określony sposób.
Wszystko zależy do jakich celów ma służyć.
Można robić np. wycenę odtworzeniową wartości domu. W wycenie bierze się pod
uwagę
tak dużo czynników np. lokalizację, planowane inwstycjie w okolicy etc. że
Twoja wycena
może kolosalnie różnić się od wyceny rzeczoznawcy.

Pozdrawiam,
Maciej

3. Data: 2005-06-20 14:28:50

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Wasze
> doświadczenia, w jaki sposób, jak dużym błędem może być obarczona taka

A potrzebujesz w jakim celu?
BTW Analizując temat możesz przejrzeć moją ankietę. Ankieta dotyczy
atrybutów mieszkań. Będziesz miał materiał do analizy od czego może zależeć
cena...
http://jduszczynska.republika.pl/ankieta.htm

A tak przy okazji to...

Bardzo proszę o wypełnienie ankiety. Potrzebna mi jest ona do napisania
pracy dyplomowej na studiach podyplomowych.
Ankieta skierowana jest do osób, które kupiły od początku 2004 roku
mieszkanie lub aktualnie poszukują mieszkania na rynku warszawskim. Ankieta
dotyczy atrybutów mieszkań.
Formularz ankiety używa poczty e-mail.
http://jduszczynska.republika.pl/ankieta.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

4. Data: 2005-06-20 19:44:39

Od: "AdamW" <a...@...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli wyceniasz to dla siebie to będzie cię to kosztowało dużo pracy...

Chciałbym się po prostu zorientować ile jest wart, gdybym miał go sprzedać.

Pozdrawiam,
Adam

5. Data: 2005-06-20 22:01:58

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym się po prostu zorientować ile jest wart, gdybym miał go
sprzedać.

Przejrzyj ceny ofertowe na podobne nieruchomości i odejmij od tego 10 - 20 %
Przemyśl, co znaczy "podobne"...

--
Joanna http://jduszczynska.republika.pl/ankieta.htm
Bardzo proszę o wypełnienie ankiety. Potrzebna mi jest ona do napisania
pracy dyplomowej na studiach podyplomowych.Ankieta skierowana jest do osób,
które kupiły od początku 2004 roku mieszkanie lub aktualnie poszukują
mieszkania na rynku warszawskim. Ankieta dotyczy atrybutów mieszkań.

6. Data: 2005-06-21 10:04:35

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AdamW wrote:

> Witam grupowiczów,
>
> Czy próbował ktoś wycenić swój dom bez udziału rzeczoznawcy? Proszę o
> Wasze doświadczenia, w jaki sposób, jak dużym błędem może być obarczona
> taka samodzielna wycena?

A do czego Ci to? Bo np. po sprawie spadkowej, jak przyszło zapłacić
podatek, to wystarczyło zorientować się, jakie są ceny w okolicy, walnąć
cenę z sufitu ( wynależć możliwie dużo usterek obniżających wartość)
i modlić się, żeby się urzędasom w "widełkach" zmieściła. Jak się nie
mieściła, to kwestionowali, proponowali swoją cenę i miałam dwa wyjścia -
zaakceptować, albo nie, wtedy powoływali rzeczoznawcę:;wtedy też były dwa
wyjścia - jak potwierdziłby mwoją wersję, to za wycenę płacił urząd, jak
urzędu, to płaciłabym ja. Wybrałam cenę proponowaną przez urząd ( niewielka
różnica była).
Justyna

7. Data: 2005-06-21 20:38:06

Od: "AdamW" <a...@...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A do czego Ci to?

Zastanawiamy się z żoną nad kupnem większego domu. Chciałbym się zoriwntować
ile mój dom jest wart.

Pozdrawiam,
AdamW

8. Data: 2005-06-22 09:28:37

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AdamW wrote:

> Zastanawiamy się z żoną nad kupnem większego domu. Chciałbym się
> zoriwntować ile mój dom jest wart.

To w takim razie nie pozostaje Ci nic innego, jak popytać w okolicy o cenę
podobnych domów oferowanych do sprzedaży. Przynajmniej urzędasy nie
kwestionują...

Justyna

9. Data: 2005-06-22 13:39:11

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To w takim razie nie pozostaje Ci nic innego, jak popytać w okolicy o cenę
> podobnych domów oferowanych do sprzedaży. Przynajmniej urzędasy nie
> kwestionują...

Dopóki nie dojdzie faktycznie do sprzedaży i jeśli cena z aktu notarialnego
jest za niska, to też kwestionują.

--
[...]

Przedzielenie pokoju
Ceny fachowców w okolicach warszawy
Udział w mieszkaniu lokatorskim (TBS)
Prosba o pomoc w "rozszyfrowaniu"
Jak zlikwidowac nieprzyjemny zapach po zmarlej osobie ???