Re: Wychodzenie z toksycznego..

From: "very_very_mad_cruella" <a...@z...w.gwiazdach>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wychodzenie z toksycznego..
Date: Wed, 5 Jan 2005 23:17:50 +0100

no przeciez pisze, zobaczymy :-)

> dokladnie i dodatkowo te osoby radzace tylko do pewnego momentu sa w
> stanie sie wczuc i pomoc, potem juz nie sa w stanie zrozumiec
> narkotycznej podstawy toksycznego zwiasku,

nie znam Twojej sytuacji, i moge jedynie wystepowac z takiej samej pozycji
jak te pozostale osoby radzace, no moze troszke lepiej potrafie sie wczuc
bo mam/mialam do czynienia z podobna sytuacja wiec jestem w stanie
zrozumiec. mialam tez do czynienia z uzaleznieiami roznego typu i
jakkolwiek nie ulegam uzaleznieniom typu fizycznego, tak bardzo podatna
jestem na uzaleznienia psychiczne, uzaleznienia od ludzi, emocji. ale nadal
jestem tylko osoba ktora stoi z boku i niewiele wie, wiec wszelkie
odpowiedzi znajdziesz jedynie w sobie.wiesz ze musisz zrezygnowac z tego
toksycznego zwiazku, tyle zrozumialam z tego co napisales, widze ze chcesz,
ze masz swiadomosc ze tak trzeba, ze jest to konieczne dla wszystkich
stron. chcesz czuc sie szczesliwy. post wyzej napisales ze trzeba czuc sie
do tego przekonanym i byc konsekwentny...jestes? czy tez wydaje Ci sie ze
tak powienienes postapic bo masz ze wszystkich stron nacisk, bo kobieta
ktora czeka na Twoja decyzje swiadomie lub podswiadomie naciska na
Ciebie...jak to jest u Ciebie- jestes gotowy sie wyrwac i zaczac na nowo a
tyko problemem jest jak to zrobic, czy tez otoczenie na Ciebie naciska a Ty
jeszcze nie wiesz czego chcesz...zastanow sie...

> mozna zamiast alkoholu podac proszki, podobnie jak zamiast stalego
> partnera ofiarowac piekne chwile, ale kiedys to sie skonczy i tu
> moja/nasza decyzja o przerwaniu nalogu jest jedynie istotna...

zycie sklada sie z pieknych chwil, dla takich chwil kiedy dwa serca
spotykaja sie w gwiazdach warto zaryzykowac wszystko..i nigdy nie zalowac.
ale kiedys to przestanie wystarczac, jesli nawet Ty potrafisz skladac swoje
szczescie z samych chwil, to partnerowi moze to nie wystarczac i nie mozna
go za to obwiniac

> ta trzecia strona nie potrawi zrozumiec dlaczego sie wraca, dlaczego
> sie przynajmniej chce miec tego partnera osiagalnego, jak sie
> wszystko pierdoli jak nagle brakuje narkotyku...

a Ty? potrafisz zrozumiec ta trzecia strone? zycie w stalej niepewnosci, w
oczekiwaniu na decyzje, bez gwarancji ze nastapi/kiedy nastapi przelom?
piszesz o zwiazku w kategoriach narkotyku, rozumiem takie uzaleznienie,
przechodzilam przez to, moze tkwie obecnie...kto wie...a nie pomyslales ze
jesli mowimy juz o takim powaznym uzaleznieniu, to moze potrzebujesz
pomocy? moze sam nie jstes w stanie ulozyc sobie tego wszystkiego,
moze...zyczliwi ludzie, nawet tacy ktorzy maja podobne doswiadczenia moga z
Toba porozmawiac, tak jak ja teraz, moze nawet zrozumieja sytuacje i
staraja sie pomoc ale nie zastapia fachowej porady...moze trzeba szukac
sposobu na odstawienie tego narkotyku...

> to napewno, ale wazniejsze i bardziej fair jest pojscie do niej z
> 100% przekonaniem niz traktowanie jako oslody na problemu swojego
> zwiazku

a masz juz to przekonanie? masz 100% przekonanie? czy nadal nie znasz
odpowiedzi...jesli ona chce Ciebie w 100% i zaden inny jej nie interesuje,
to moze pozwol jej odejsc do czasu kiedy bedziesz mial to przekonanie...nie
traktuj jej jako oslode na problem swojego zwiazku...bo wykonczysz ja
psychicznie, wiem cos o tym, widywalam takie osoby wykonczone wieloletnim
oczekiwaniem na decyzje...jesli kocha to bedzie z Toba w chwili kiedy
przyjdziesz i powiesz ze jestes pewny, ze tak, chcesz z nia byc...jesli nie
bedzie czekala to znaczy ze nie kochala i walka o nia w tej chwili tez nie
ma sensu

> a ty masz tego trzeciego??

nie moge powiedziec ze mam kogos jesli nie moge mu dac siebie, tak, jest
ktos dla mnie wazny ale nie bede w stanie powiedziec ze go mam dopoki nie
zalatwie swoich spraw, tak nie wolno, mozna kochac tego trzeciego/ta
trzecia ponad zycie ale nie mozna wiazac go/jej jakimkolwiek slowem dopoki
nie ma sie tego slowa. ja jeszcze nie wiem jak postapic, ale wiem ze
przyjdzie chwila kiedy bede musiala podjac decyzje, mam tylko nadzieje ze
moja decyzja skrzywdzi jak najmniej osob czego i Tobie w Twoim podejmowaniu
decyzji zycze