Wycieczka do hospicjum

31. Data: 2007-10-17 10:57:49

Temat: Re: Wycieczka do hospicjum
Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana pisze:

> wiem co znaczy opiekowac sie starym ,zniedoleznialym ,chorym
> ,potrzebujacy opieki 24 /24 ,swojego pokoju,przestrzeni ,spokoju i ciszy
> ktory bywa niedobry ,zlosliwy dla opiekujacych sie nim najblizszym
> czlowiekiem.
> wiem ze dzieki takiemu poswieceniu sie i dzwiganiu tego krzyza z obawy
> przed etykietą :"niedobre dziecko" mozna ta chora matke/ojca zwyczajnie
> znienawidziec i czekac na ostatecznosc.
>
> nie wiem dlaczego o tych negatywnych uczuciach sie nie mowi.

Bo są "niepoprawne".

Marzena
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

32. Data: 2007-10-17 11:15:39

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M&C" <c...@C...pl> napisał w wiadomości

> Bo są "niepoprawne".

Nie dlatego... Raczej dlatego, że ludzie się ich wstydzą, bo i jest czego...
Matka rodzi dziecko. To dziecko wymaga opieki 24 godziny 7 dni w tygodniu.
Wprawdzie nie jest stare i zniedołężniałe, ale czasem bywa chore. Potrzebuje
swojego pokoju, przestrzeni, ciszy. Czasem bywa niedobre, złośliwe - budzi w
nocy opiekującego się nim najbliższego człowieka. Matka jednak opiekuje się
nim i dźwiga ten krzyż wcale nie z obawy przed etykietą: "niedobra matka", a
tak po prostu z miłości. Nie nienawidzi i nie czeka na ostateczność.
Nadchodzi jednak taki moment, kiedy właśnie ta matka wymaga opieki dokładnie
tyle samo ile kiedyś wymagało dziecko. Seniorem rodu dziecko zajmuje się tak
zwyczajnie z miłości, tylko trzeba ją w sobie mieć.
--
Pozdrawiam Joanna http://www.jduszczynska.republika.pl/
KOMPAS WYBORCZY

33. Data: 2007-10-17 11:39:06

Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska pisze:

> Nie dlatego... Raczej dlatego, że ludzie się ich wstydzą, bo i jest czego...

Nie ma czego. To jest o wiele cięższy krzyż niż małe dziecko.

LL

--
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych
dzwiekow - niektore przypominaja odglosy

34. Data: 2007-10-17 11:47:58

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał
| BTW czemu Ci rodzice pieją z zachwytu na to, że ich dzieci dowiedzą się,
że
| można ludzi jak już są starzy i niepotrzebni odstawić w takie miejsce i
| wycieczki szkolne mogą pooglądać starych ludzi tak jak małpy w zoo.
| Szczerze mówiąc nie rozumiem sensu takich wycieczek szkolnych i gdzie w
tym
| jest atrakcja dla tych starszych ludzi?

ufff cieszę się że nie jestem odosobniona w moich sądach

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

35. Data: 2007-10-17 12:03:23

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska pisze:

> Nie dlatego...

Dlatego. Często. Bo "co ludzie powiedzą". Bo matka zajmowała się dziećmi
tylko z obowiązku. Albo wcale się nie zajmowała. Bo chce mieszkać sama,
mimo, że sobie nie radzi, a sąsiadom opowiada jaki syn niedobry. Bo
mnóstwo innych smutnych historii które pisze życie.

> Raczej dlatego, że ludzie się ich wstydzą, bo i jest czego...

Można wstydzić się czynów, nie uczuć.

> [...]
> tyle samo ile kiedyś wymagało dziecko. Seniorem rodu dziecko zajmuje się tak
> zwyczajnie z miłości, tylko trzeba ją w sobie mieć.

Jeśli tę miłość w dzieciństwie otrzymało. Jeśli ma możliwość.

Marzena

36. Data: 2007-10-17 12:04:19

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska pisze:

> Nadchodzi jednak taki moment, kiedy właśnie ta matka wymaga opieki dokładnie
> tyle samo ile kiedyś wymagało dziecko. Seniorem rodu dziecko zajmuje się tak
> zwyczajnie z miłości, tylko trzeba ją w sobie mieć.

Życie nie jest takie proste i czarno-białe. Można spróbować jednak pewne
rzeczy uprościć i powiedzieć tak - rodzice też w pewnym momencie oddają
dzieci do przedszkola, czasem nawet - o zgrozo! - do żłobka, chociaż
teoretycznie mogliby się nimi sami zajmować. Muszą iść do pracy, żeby na
tę rodzinę zarobić. Podobnie rzecz się ma ze starszymi osobami,
wymagającymi opieki 24 godziny na dobę - a takiej opieki wymagają bardzo
często starsi ludzie. I nie ma w tym nic złego, że ludzie oddają takie
osoby do domów opieki, bo to jest lepsze dla obu stron. Pewnie, że można
by odgrywać męczennika, wymieniać się z innymi członkami rodziny,
ustalać dyżury, a przy tym nigdy nie mieć wakacji ani wolnego weekendu,
ale to już jest wolny wybór i nikogo nie można winić za to, że na takie
wyjście się nie zdecydował.

Pozdrawiam
Ewa

37. Data: 2007-10-17 12:34:25

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17.10.2007, o godzinie 12.27.09, na pl.soc.dzieci.starsze, Lolalny
Lemur napisał(a):

> Współodczuwanie to też uczestnictwo w ślubie córki.

A to się kazirodztwo nazywa. ;)

> Łapiesz?

Nie wiem co mam łapać. Sama napisałaś, że "to też". Więc nie wiem co mam
łapać.

> Wynosi się także.

Oczywiście. Ale nie to jest najważniejsze.

*Habeck*
- Schutzbach

38. Data: 2007-10-17 13:34:34

Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto pisze:

> Nie wiem co mam łapać. Sama napisałaś, że "to też". Więc nie wiem co mam
> łapać.

Że są różne rodzaje współodczuwania bo sa różne uczucia.

IMHO równie ważne.

LL

39. Data: 2007-10-17 14:29:18

Od: "Hermiona" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ff4qt3$rq3$1@news.onet.pl...

> [...]
> Matka rodzi dziecko. To dziecko wymaga opieki 24 godziny 7 dni w tygodniu.
> ......ciach.... Seniorem rodu dziecko zajmuje się tak zwyczajnie z

Coz, niestety nie wszystko jest czarne lub białe.
Gdy matka rodzi dziecko moze wziac urlop wychowawczy lub wysylac do zlobka,
potem przedszkola.
Jest mloda, ma sporo sil, a dziecko malo wazy.
Gdy mamy do czynienia z osoba starsza i zniedolezniala, dziecko nieraz
jeszcze nie ma prawa do emerytury, a jak sie zwolni to juz go potem nigdzie
nie przyjma bo za stary. Sil tez mniej, a matka wazy wiecej. Co wiecej
nieraz to dziecko jest juz mocno schorowane. I opiekunke do malego dziecka
latwiej znalezc niz do osoby starszej. Ba, dziecko mozna wsadzic w
wozek/nosidelko i wraz znim pozalatwiac mase rzeczy w tym zakupy. Nie
zrobisz tego z lezaca osoba starsza. A w niektorych przypadkach takiej osoby
nie mozesz praktycznie spuscic z oka, a juz absolutnie zostawic samej w
domu.
Wiem o czym pisze, mialam taka sytuacje z ukochana babcia. Na szczescie mama
byla juz na emeryturze, wspomagal ja tata (i fizyczie i w zakupach) a takze
ja i siostra (ja biegajac z 2 maluszkow, siostra pracujac zawodowo).

Kasia

40. Data: 2007-10-17 14:41:50

Od: "Joanna Gralak" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mysle, że to ryzyko
Użytkownik "Piotr Majkowski" <w...@g...com.invalid> napisał w
wiadomości news:ff2h8m$62q$1@news.onet.pl...

> Witam!
> W ramach klasowej wycieczki dzieci (po raz drugi) pójdą do hospicjum. Z
> rozmów na zebraniu klasowym wynikało, że jest to bardzo dobry pomysł ze
> wzglądu na kształtowaniu empatii i ludzkich uczuć.
> Zgadzam się z tym.
> Jednak nikt nie potrafił zagwarantować, że staruszki nie są chore np .
> na gruźlicę. Posyłanie tam dzieci IMO może być trochę ryzykowne.
> [...]

Czy ja jestem chora czy pani?
czy ktos pamięta skład kropli?
Re: Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?
Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?
Uczeń - ile nauki w szkole a ile w domu?