Wydaje mi się, że za dużo płacę za prąd.

1. Data: 2005-10-19 09:11:18

Temat: Wydaje mi się, że za dużo płacę za prąd.
Od: "wk" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Komputer pracuje około 6 h/dziennie, kuchnia elektr. 2h/dziennie (wliczyłem w
to piekarnik), światło (zmieniłem na energooszczędne) policzmy jako
10h/dziennie 100W żarówka dla uproszczenia, farelka 2500 Watt 5 min/dziennie,
ladówka wiadomo na okrągło, ale nia mam pojęcia jak ją liczyć, dwa agregaty
itp. Niech będzie 500 Watt, TV z 5 h/dziennie 100 Watt ??.
Plus narzut 20% bo oczymś pewnie zapomniałem itp.
Podsumujmy: (komputer + kuchnia + itp...) (6h*30dni*400Watt + 2*30*5000Watt
(?) + 10*30*100 + 1/12h*30*2500 + 24*30*500 + 5*30*100)*1,2 = 551,1 kWh
551,1 * 30 gr = 165,33 PLN.

Hmmmmmmmmmmmmmm a płacę około 100 zł, gdzie się pomyliłem???
I wyszło, że tak wcale dużo nie płacę :-)

wk

2. Data: 2005-10-19 09:17:25

Temat: Re: Wydaje mi się, że za dużo płacę za prąd.
Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Oct 2005 09:11:18 +0000 (UTC)
"wk" <w...@W...gazeta.pl> wrote:

> Hmmmmmmmmmmmmmm a płacę około 100 zł, gdzie się pomyliłem???
> I wyszło, że tak wcale dużo nie płacę :-)

to cieszymy sie, ze moglismy pomoc ;-)

Sierp

3. Data: 2005-10-19 09:24:07

Od: "wk" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>to cieszymy sie, ze moglismy pomoc ;-)

Improwizowałem przy pisaniu tego postu, więc pomóżcie, bo
moi znajomi podobnie eksploatują prąd a płacą mniej :-)

4. Data: 2005-10-19 09:28:10

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Oct 2005 09:24:07 +0000 (UTC)
"wk" <w...@N...gazeta.pl> wrote:

> Improwizowałem przy pisaniu tego postu, więc pomóżcie, bo
> moi znajomi podobnie eksploatują prąd a płacą mniej :-)

duzo zalezy od sprzetu
lodowka - nowa? jak tak, to prawie pomijalna (kilka pln)
reszty - nie da sie obliczyc, mozna oszacowac, a oszacowales sam :)

mozesz kupic watomierze i popodlaczac - sa nawet takie tanie (choc
malo dokladne) pokazujace koszty

Sierp

5. Data: 2005-10-19 09:37:05

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wk napisał(a):

> 551,1 * 30 gr = 165,33 PLN.
>
> Hmmmmmmmmmmmmmm a płacę około 100 zł, gdzie się pomyliłem???

No to ile chcesz placic, skoro o >60zl mniej niz wynika z wyliczen to i
tak dla ciebie za duzo? :)

th

6. Data: 2005-10-19 11:09:26

Od: "wk" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to ile chcesz placic, skoro o >60zl mniej niz wynika z wyliczen to i
> tak dla ciebie za duzo? :)

Wymieniłem żarówki na ekonomiczne nawet fajnie na zółto swiecą (philips, mały
gwint), a chciałbym zejść do 80 zł.

ps. Znajoma znajomego kupiła super nowoczesną lodówkę, która tak cicho
pracowała, że wogóle nie można było jej usłyszeć. Okazało sie, że się nie
wyłączała cyklicznie i miała dwa razy większe rachunki. Nie mogła dojść o co
chodzi...

To mnie zainspirowało... ale ja moją lodówkę słyszę (i się nawet wyłącza):-)

7. Data: 2005-10-19 11:46:05

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wk" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 551,1 * 30 gr = 165,33 PLN.
>
> Hmmmmmmmmmmmmmm a płacę około 100 zł, gdzie się pomyliłem???
> I wyszło, że tak wcale dużo nie płacę :-)

zapominasz o paru rzeczach - np. w lecie generalnie zużywasz mniej prądu
(później właczasz światło, nie włączasz FARELki, wyjeżdzasz na urlop i nie
ma Cię w domu...)
ponieważ masz dostęp do licznika , spisuj sobie co tydziń o tej samej porze
stany i będziesz wiedział kiedy ile zużyłeś...

rokko

8. Data: 2005-10-19 12:00:20

Od: Andrzej Seneczko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wk napisał(a):

> ladówka wiadomo na okrągło, ale nia mam pojęcia jak ją liczyć, dwa agregaty
> itp. Niech będzie 500 Watt,

moja ERB 3044 rowniez dwa agregaty 0,86 kWh/24godziny

Pozdrawi Andrzej
Puławy

9. Data: 2005-10-19 12:57:51

Od: "wk" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moja ERB 3044 rowniez dwa agregaty 0,86 kWh/24godziny

oki, nie polemizuję, nawet jak wywalę lodówkę z rachunków, wychodzi i tak
więcej niż 100 zł, a płacę 100. Więc musiałem przesadzić z obliczeniami.

A wy ile płacicie za prąd?

10. Data: 2005-10-19 13:11:39

Od: "Tomasz" <t...@g...net!!!> szukaj wiadomości tego autora

> oki, nie polemizuję, nawet jak wywalę lodówkę z rachunków, wychodzi i
> tak więcej niż 100 zł, a płacę 100. Więc musiałem przesadzić z
> obliczeniami.

ale placisz za zurzyty prad? czy za prognoze?

> A wy ile płacicie za prąd?

prognozy mam rozne, miedzy 80pln a 160pln, zwykle kwartalnie wychodzi mi
360-400pln do zaplaty (z prognoz wraz z wyrownaniem...). W domu mam zasilane
2kompy nonstop, swiatlo w jednym pokoju 150W+dorazne doswiatlanie lampka,
lodowka, bojler, gotowanie na kuchni elektrycznej... na zime oczywiscie
wychodzi wiecej pradu - bo swiatlo i wiecej wody cieplej idzie, w lecie
mniej bo czesto nas nie ma w weekendy :)

Tomek

termin
zalany pokoj - cdn
Ukladanie drewnianych paneli podlogowych zima?
parkiet doussie
zmywarka - 2 funkcje - pytania