film TVP2

11. Data: 2010-02-01 09:10:09

Temat: Re: Wydarzenia kulturalne na psp
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Vilar" <v...@u...to.op.pl>
news:hk64cl$2hu$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Tyle tylko Szanowny Robaksie, że każdy z nas żyje w świecie zupełnie subiektywnym,
który czasami
> nie ma nic wspólnego ze światem rzeczywistym, jest czymś urojonym - i taka właśnie
jest
> rzeczywistość :-))))))
>
> MK

Odpowiem Ci Droga Vilarko anegdotą.
Kiedyś wcale nie tak dawno, pewna przemiła osóbka w rozbawieniu
in flagranti powiedziała do mnie: "nie wiedziałam, że taki jesteś ;DDD"
. . .
Próbuję (jak na razie z miernym skutkiem) wykazywać osobom
myślącym i czującym równocześnie, że są dwa światy: fizyczny i
psychiczny i oba światy mają swoje rzeczywistości, które na siebie
się nakładają. Ta pierwsza rzeczywistość ma nazwę rzeczywistość
psychiczna, a ta druga to rzeczywistość fizyczna (real).
W realu się JEST - w psychice się ISTNIEJE.
Istniałem w psychice tej kobiety jako wyobrażenie - a sygnały, które
odebrała z reala zmieniły to wyobrażenie, bowiem reala się
nie wymyśla lecz ODCZYTUJE z własnego zewnętrza..
"taki jesteś" - powiedziała i taki zaistniałem w jej świecie psychicznym.
Tak powstała prawda o rzeczy, bowiem prawda to relacja
pomiędzy tym co ISTNIEJE w domyśle, a tym co JEST naprawdę. ;)
pozdrawiam cieplutko,
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

12. Data: 2010-02-01 09:16:27

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Tak powstała prawda o rzeczy, bowiem prawda to relacja
> pomiędzy tym co ISTNIEJE w domyśle, a tym co JEST naprawdę. ;)
Ależ ja się z tym zgadzam.
Co więcej, także świat fizyczny odczytujemy często w sposób czysto
subiektywny - czasami nie dociera do nas prawda (np. ze względu na silne
przekonanie)

(np. ktoś nie widzący ewidentnych dowodów czyjejś zdrady, bo jest bardzo
zakochany i interpretuje wszystko po swojemu itd.).

Itd.

MK

13. Data: 2010-02-01 09:35:46

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponieważ tu się jednak często ROZMAWIA :-)
I tu masz rację :-)))

> Chyba niekoniecznie troskę dobrze pojętą ;-)
Miło z Twojej strony :-)

> Tyle wiemy o sobie, ile nas sprawdzono :-)
Sprawdzałam się już na ...bardzo wiele sposobów :-)

MK

14. Data: 2010-02-01 09:44:49

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Vilar" <v...@u...to.op.pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Ależ ja się z tym zgadzam.

:*

> [...]
> dociera do nas prawda (np. ze względu na silne przekonanie)
>
> (np. ktoś nie widzący ewidentnych dowodów czyjejś zdrady, bo jest bardzo zakochany

oczy wiście :D

> Itd.
>
> MK

Z Twojego Itd. taki morał wyczytałem:
wolałbym z Tobą raz zatańczyć naprawdę, niż milion razy na umyślnie ;)
Legenda:
oczy wiście = oczywiście
na umyślnie = naumyślnie
;)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

15. Data: 2010-02-01 19:12:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Feb 2010 09:46:14 +0100, Vilar napisał(a):

> Tyle tylko Szanowny Robaksie, że każdy z nas żyje w świecie zupełnie
> subiektywnym, który czasami nie ma nic wspólnego ze światem rzeczywistym,

Powiedziałabym, że czasami MA coś wspólnego :-)

> jest czymś urojonym - i taka właśnie jest rzeczywistość :-))))))

Obiektywna rzeczywistość nie istnieje. Gdyby istniała, wszyscy widzieliby
ją jednakowo. Tymczasem nawet kolory widzimy różnie w obrębie tego samego
gatunku...
--

Ikselka.

16. Data: 2010-02-01 19:41:09

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl>

> [...]
> Gdyby istniała, wszyscy widzieliby ją jednakowo.
> Tymczasem nawet kolory widzimy różnie w obrębie tego samego

A gdyby się okazało, że wszyscy którzy są przytomni i znają alfabet
- potrafią patrząc na obiektywną literkę A powiedzieć, że to A,
to czy wówczas przestałabyś wierzyć w fałszywe założenie,
że "Obiektywna rzeczywistość nie istnieje" ?
To co my widzimy w obrębie gatunku jest zupełnie bez znaczenia,
bowiem każdy kierowca, który otrzymał prawo jazdy potrafi odróżnić
obiektywny kolor STOP od obiektywnego koloru WOLNA DROGA.
. . .
Jak myślisz Ikselko: kto i po co wymyśla fałszywe mantry, że jakoby
rzekomo obiektywna rzeczywistość nie istniała i dlaczego niektórzy
w to wierzą patrząc na obiektywną rzeczywistość w której 997 jest
powszechnie znanym obiektywnym numerem pogotowia,
a obiektywny mazurek Dąbrowskiego jest rozpoznawany po
obiektywnej melodii jako hymn. ? :) /Edward Robak* z Nowej Huty/

17. Data: 2010-02-01 19:45:15

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

A był to 31-styczeń-10, gdy Vilar wymamrotał:

> Zastanawia mnie, czemu psp tak wchodzi pod skórę?

no właśnie.
jadąc dziś do domu, zastanawiałem się, co tak naprawdę odróżnia maszynę od
człowieka.
skandal!

ps. mam wełniany nick tutaj?!

--

Łej, hej, chłopcze do rej
Puszczaj fiuta, wciągaj buta

18. Data: 2010-02-01 20:40:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Feb 2010 20:41:09 +0100, Robakks napisał(a):

> [...]
> to czy wówczas przestałabyś wierzyć w fałszywe założenie,
> że "Obiektywna rzeczywistość nie istnieje" ?

Jednakże poczyniłeś pewne istotne założenia ograniczające - tylko przytomni
znający alfabet... TEN SAM alfabet.

> To co my widzimy w obrębie gatunku jest zupełnie bez znaczenia,
> bowiem każdy kierowca, który otrzymał prawo jazdy potrafi odróżnić
> obiektywny kolor STOP od obiektywnego koloru WOLNA DROGA.

Jednakże każdy z nich widzi inny odcień koloru. O tym mówię.
MŚK sprzecza się wiecznie ze mną o kolory - to, co dla niego jest już
niebieskie, dla mnie długo jest jeszcze zielone itd.
Czyżby jednak światła sygnalizacji miejskiej przeznaczone były tylko dla
pewnej grupki ludzi? - więc NIE SĄ widziane obiektywnie.
:-)

> [...]
> w to wierzą patrząc na obiektywną rzeczywistość w której 997 jest
> powszechnie znanym obiektywnym numerem pogotowia,

Tak? - nie znam; u nas na Melmac jest inny ;-)

> a obiektywny mazurek Dąbrowskiego jest rozpoznawany po
> obiektywnej melodii jako hymn. ? :) /Edward Robak* z Nowej Huty/

A co z tymi, którym słoń na ucho nadepnął? Lub mieszkają w Afryce?
:-)
--

Ikselka.

19. Data: 2010-02-01 21:11:44

Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

XL napisał(a):
> Dnia Mon, 1 Feb 2010 09:46:14 +0100, Vilar napisaďż˝(a):

> Powiedzia�abym, �e czasami MA co� wsp�lnego :-)

> Obiektywna rzeczywisto�� nie istnieje. Gdyby istnia�a, wszyscy widzieliby
> j� jednakowo. Tymczasem nawet kolory widzimy r�nie w obr�bie tego samego
> gatunku...
> --
>
> Ikselka.

O moje maleństwo Ikselcia, nie tylko inaczej widzimy kolory, ale
Ikselcia tworzysz tekst który tu piszę, jesteś razem ze mną
współtwórcą.

````````````
Czytelnik jest autorem. Rewolucyjne, nie sądzisz, wierny kompanie?
Jestem pod wrażeniem, że w ogóle tutaj dotarłeś. Mnie samemu nie
chciałoby się czytać takiej sieczki. No właśnie, a teraz pomyśl sobie,
że mnie nie ma. Że jesteś tylko Ty i tekst. Że to nie ja do Ciebie
piszę, ale słowa, język - tekst. To, co Ty z niego wyczytasz, na jakie
manowce myśli Cię wyprowadzi, jak go prze-piszesz (czyli
zinterpretujesz) leży już tylko w Twojej gestii. Od-tworzenie tego
tekstu będzie tak naprawdę stworzeniem go na nowo, więc to Ty jesteś
autorem, nie ja - utkałem tylko sieć (tzw. hyfologia )

20. Data: 2010-02-01 21:42:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Feb 2010 13:11:44 -0800 (PST), de Renal napisał(a):

> O moje maleństwo Ikselcia,

Maleństwo? Chyba przesadzasz z tą czułością :-)

> nie tylko inaczej widzimy kolory, ale
> Ikselcia tworzysz tekst który tu piszę, jesteś razem ze mną
> współtwórcą.

To miał byc TYLKO jeden mały przykładzik - z kolorami. Zwierzęta ich albo
nie widzą jak my, albo widza tylko niektóre.
Podobnie - różnie odczuwa się ból, od różnych progów.
A o tekście - tyle razy sama tu pisałam, że to, jak kto mnie tu odbiera,
zależy tylko od niego, bo zna tylko mój Tekst.

> ale
> Ikselcia tworzysz tekst który tu piszę, jesteś razem ze mną
> współtwórcą.

Jak wyżej - vice versa.

> ````````````
> Czytelnik jest autorem. Rewolucyjne, nie sądzisz, wierny kompanie?

Nie. Sama to stwierdziłam już dawno.

> [...]
> tekstu będzie tak naprawdę stworzeniem go na nowo, więc to Ty jesteś
> autorem, nie ja - utkałem tylko sieć (tzw. hyfologia )

Fajnie. I se w nią sam wpadłeś :-)
--

Ikselka.

'Kundalini' - depresja, nerwica, stan przedzawałowy czy ki diabeł ?
Bylo milo
O wierności w "Charakterach"
Re: Substytut przyjaźni
Joe Satriani