Wykłady Dalajlamy

181. Data: 2008-12-16 23:45:08

Temat: Re: Wykłady Dalajlamy
Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16.12.2008 Ikselka <i...@g...pl> napisał/a:

> Natomiast ci, co piszą/tworzą bajki niezarobkowo - no
> to juz po prostu przechodzi im w nałóg i staje się ich rzeczywistością albo
> odwrotnie - tworzenie bajek wynika z utraty z nią kontaktu :-D

Naprawde wierzysz w to co piszesz?
--
Relpp

182. Data: 2008-12-16 23:49:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Dec 2008 23:45:08 +0000 (UTC), Relpp napisał(a):

> Naprawde wierzysz w to co piszesz?

A co można napisać o fantastach?

183. Data: 2008-12-16 23:50:30

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16.12.2008 Ikselka <i...@g...pl> napisał/a:

> Ludzie zaczytują się siedmio(chyba)ksiągiem o
> Wiedżminie. Nie rozumiem tego, bo jednocześnie nie czytają nic innego
> często.

Podrzuc te statystyki, ciekaw jestem jak to wychodzi.

> Myślę, że nie ma. Nie wszystkie bajki są wesołe. W bajkach pociągała mnie
> zawsze tylko ich fantastyka, możliwość oderwania się na chwilę od realiów.
> Niekoniecznie chodziło mi o humor w nich.

A myslisz ze mozna sprobowac przyjac taka szalencza teorie ze niektore
fantastyczne moce sa proba pokazania jakis rzeczywistych zjawisk?
--
Relpp

184. Data: 2008-12-16 23:54:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Dec 2008 23:50:30 +0000 (UTC), Relpp napisał(a):

> Podrzuc te statystyki, ciekaw jestem jak to wychodzi.

Gdzieś widziałam statystyki na temat czytelnictwa w ogóle oraz inne, na
temat poczytności Harryego P. Można sobie podywagować, porównując je. Może
poszukam, ale raczej nieprędko. Nie mam ambicji Ci udowadniać czegokolwiek
tym sposobem - ja mam swoje obserwacje z otoczenia, a to Cię absolutnie nie
przekona.

> A myslisz ze mozna sprobowac przyjac taka szalencza teorie ze niektore
> fantastyczne moce sa proba pokazania jakis rzeczywistych zjawisk?

Jakiś przykład? - np. latanie ludzi w powietrzu w Wiedźminie czy HP.... to
a propos czego?

185. Data: 2008-12-16 23:55:50

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

> Zwróć uwagę, czy własciwy fragment zacytowalas - jest to fragment o
> ludziach tworzących bajkową rzeczywistość, niezarobkowo, czyli na własny
> użytek poniekąd ;-PPP

Ciekawe ilu bylo takich co od razu mieli szanse zarobic na tym co pisza.

> Samego pisania uczepil się Treneiro. Ja zaczęłam od konsumpcji bajek
> przeznaczonych dla dzieci także przez dorosłych i mylenia sobie ich (bajek)
> z rzeczywistością - w postaci np. tegotam Shreka czy innego wiedźmina i
> prób analogizowania ich postaci z postaciami z niby-dorosłej
> rzeczywistości.

A w ktorym momencie doszlas do wniosku ze osoby czytajace wiedzmina myla
go z rzeczywistoscia?
--
Relpp

186. Data: 2008-12-16 23:58:53

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16.12.2008 Ikselka <i...@g...pl> napisał/a:

> Nie no, postać sympatyczna, ale nie cierpię, kiedy dorośli między dorosłymi
> używają jej (czy inych bajek) jako argumentu na coś.

Dlaczego?
--
Relpp

187. Data: 2008-12-17 00:01:02

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16.12.2008 Gawron <s...@l...po> napisał/a:

> alegorie są dobre dla dzieci

Nie.
--
Relpp

188. Data: 2008-12-17 00:05:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Dec 2008 23:55:50 +0000 (UTC), Relpp napisał(a):

> Ciekawe ilu bylo takich co od razu mieli szanse zarobic na tym co pisza.

Sporo. Np autorzy H.P. i W.
"Wcelowali" się nie tylko w rynek młodych czytelników fantasy, ale o dziwo
- w rynek DOROSLYCH czytelników. Kto by przypuszczał, że tylu dorosłych
kupi i przeczyta coraz to nowe, kolejne, tomy wymyslonych bzdetów,
równocześnie olewając naukę historii czy czegokolwiek równie, albo i
bardziej interesujacego, a lepiej związanego z życiem, na czym można się
tego życia uczyć! O czym to świadczy? - o psychicznej niedojrzalości
wielkiej części ludzi biologicznie dorosłych, przejawiającej się w szukaniu
fikcji i ucieczki od realiow i zadań dorosłości.

> A w ktorym momencie doszlas do wniosku ze osoby czytajace wiedzmina myla
> go z rzeczywistoscia?

W tym, kiedy chcą mi w rzeczywistym świecie coś wytłumaczyć, biorąc
argumenty wprost rodem z tych utworów. Nie ma to dosyć argumentów
niebajkowych?

189. Data: 2008-12-17 00:07:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Dec 2008 23:58:53 +0000 (UTC), Relpp napisał(a):

> Dlaczego?

Ponieważ to świadczy albo o lenistwie umysłowym w argumentacji, albo o
myleniu rzeczywistości z bajką, albo o niedojrzałości w podejmowaniu wyzwań
w dyskusji, wynikającej z braku własnych doświadczeń i przemyśleń.

190. Data: 2008-12-17 00:10:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Dec 2008 00:01:02 +0000 (UTC), Relpp napisał(a):

> Nie.

Popieram. Dziecięca psychika nie jest w satnie wychwycić sensu czy
mechanizmu alegorii.
Do operowania alegorią trzeba miec najpierw duuuuzy zasób doświadczeń
sczegółowych.

Gyöngyhajú lány
Re: Jak sie modlicie?
Każdego dnia człowiek uczy się czegoś nowego
drodzy poeci, pora umierac
Etyka dziennikarska!