Wyleczenie padaczki

1. Data: 2004-08-02 11:32:46

Temat: Wyleczenie padaczki
Od: "WitekS" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W 1993 miałem wypadek w pracy z winy zakłady pracy (otwarty uraz
czaszkowo-mózgowy). Rok później była operacja (plastyka ubytku kostnego -
prawy płat czołowy). Od tego czasu zaczęły się ataki epilepsji z drgawkami i
utratą świadomości. Takie ataki miałem do 1997 roku. W tym czasie leczyłem
się w poradni neuro-chirurgicznej i brałem leki przeciwpadaczkowe. W 2000
roku nastąpiło pierwsze "wyłączenie" nie kojażylem tego z padaczką, która
była dla mnie przykrym doświadczeniem. Podobna sytuacja zdarzyła się rok
później nie pamiętam dokładnie jak to się zaczyna ani kończy najłatwiej jest
mi to zauważyć gdy oglądam telewizję i lepię się na tym że brakuje mi kilku
minut. Początkowo myślałem że przysnąłem jednak jak twierdzą świadkowie oczy
miałem otwarte i pozostawałem w tej samej pozycji. W 2002 roku nie chciałem
już udawać że wszystko jest OK i poszedłem do poradni neurologicznej i
lekarz wysył mnie na tomografię komputerową (wykazała bliznę płynową
31x27x50) zacząłem brać TEGRETOL. W roku 2003 zostałem zwolniony z pracy w
której pracowałem jako telemonter. Ponieważ mój wypadek był spowodowany
niewłaściwą technologią pracy więc zakład zgodził się na warunki
dopuszczenia mnie do pracy pod warunkiem, że nie będzie to praca na
wysokości i z urządzeniami w ruchu (czyli praca typowa dla mojego wyuczonego
zawodu). Po zwolnieniu mnie z pracy mój stan zdrowia znacznie się pogorszył,
zawroty i bóle głowy nasiliły się mam także problemy z koncentracją. Okazało
się że o podjęciu pracy raczej nie mam mowy ponieważ praca w moim zawodzie
z padaczką jest niemożliwa a nawet w innym zawodzie każdy boi się ludzi z
padaczką.
Od roku toczy się sprawa w sądzie w sprawie przyznania mi renty wypadkowej
mam już opinie dwóch składów biegłych lekarzy sądowych: 1-szy neurolog,
neurochirurg, psychiatra, internista, 2-gi neurolog, neurochirurg,
psychiatra, internista, okulista, które są jednoznaczne - należy mi się
renta. Coraz gorzej widzę na prawe oko jest to spowodowane zwyrodnieniami w
siatkówce które mogą być następstwem wypadku.
Obecnie czekam na opinię biegłych czy mój obecny stan zdrowia jest wynikiem
wypadku przy pracy.
Na temat ZUS i kompetencji lekarzy orzeczników szkoda słów.

Mam takie oto pytania:
Czy można mówić o wyleczeniu z padaczki?
Czy makulopatia oka prawego może być spowodowana wypadkiem?
Czy postępujące problemy z koncentracją są wynikiem przyjmowania TEGRETOL-u
1-1-2 CR-200?
Czy blizna płynowa na mózgu może się powiększyć?

Bardzo będę wdzięczny za każdą informację.
Z góry dziękuję Witek

2. Data: 2004-08-02 12:05:22

Temat: Re: Wyleczenie padaczki
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Aug 2004 13:32:46 +0200, WitekS wrote:

> Mam takie oto pytania:
> Czy można mówić o wyleczeniu z padaczki?

Tak, ale to delikatna sprawa.
Poza tym u ciebie nie mamy do czynienia z padaczką skrytopochodną, a
objawową, na tle uszkodzenia mózgu, a tu sytuacja wygląda nieco
inaczej...

> Czy makulopatia oka prawego może być spowodowana wypadkiem?

Nie wiem.

> Czy postępujące problemy z koncentracją są wynikiem przyjmowania TEGRETOL-u
> 1-1-2 CR-200?

Tegretol może upośledzać koncentrację. Jak zresztą sporo innych leków
przeciwpadaczkowych.

> Czy blizna płynowa na mózgu może się powiększyć?

Blizna płynowa to "puste" miejsce po zniszczonej tkance mózgowej i jako
taka nie ma za bardzo jak rosnąć. Może się w pewien sposób powiększyć,
jeśli mózg zmniejszy swoją objetość - np w przypadku zaników korowo -
podkorowych, ktore poniekąd mogą być fizjologicznym objawem starzenia,
choć nie u wszystkich są jednakowo wyrażone (znaczy im bardziej używasz
mózgu, tym mniej on zanika), czy zaników na tle innym, niż
fizjologiczne.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-08-02 15:21:51

Od: "WitekS" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, ale to delikatna sprawa.
> Poza tym u ciebie nie mamy do czynienia z padaczką skrytopochodną, a
> objawową, na tle uszkodzenia mózgu, a tu sytuacja wygląda nieco
> inaczej...

A czy ma tu znaczenie miejsce urazu (prawy płat czołowy)?
"Sytuacja wygląda nieco inaczej" czyli że uszkodzenia są (ale nie muszą być)
nieodwracalne?

4. Data: 2004-08-02 16:12:37

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Aug 2004 17:21:51 +0200, WitekS wrote:

> A czy ma tu znaczenie miejsce urazu (prawy płat czołowy)?

O tyle ma znaczenie, że zapewne wpływa w jakiś sposób na postac napadów,
ale poza tym niespecjalnie...

> "Sytuacja wygląda nieco inaczej" czyli że uszkodzenia są (ale nie muszą być)
> nieodwracalne?

Twoje uszkodzenie jest nieodwracalne na pewno.

W przypadku padaczki skrytopochodnej "uszkodzenie" jest niestwierdzalne
morfologicznie, a leki przeciwpadaczkowe mogą zahamować ewolucję ogniska
padaczkorodnego, a być może i doprowadzić do jego całkowitej regresji.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

5. Data: 2004-08-02 16:25:02

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

mam pytanie - padaczka skroniowa, nabyta przy porodzie. nigdy objawow
rzucawkowych. raczej zwidy przy wyskokich temperaturach, rozkojarzenia,
zapominanie - brak pamieci krotkotrwalej. wiele lat brania ciezkich lekow i
juz od ponad 12 lat eeg wychodzi idealnie. czy tu mozna powiedziec o
wyleczeniu? czy eeg robione 1 x rocznie wystarczy?

6. Data: 2004-08-02 16:35:54

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Aug 2004 18:25:02 +0200, Ruua wrote:

> [...]
> juz od ponad 12 lat eeg wychodzi idealnie. czy tu mozna powiedziec o
> wyleczeniu? czy eeg robione 1 x rocznie wystarczy?

Nie piszesz nic o napadach.
(Nie mam też pojęcia co masz na myśli pisząc o 'objawach rzucawkowych'
(o ile wiem, to rzucawka jest terminem gionekologiczno - położniczym),
czy o 'zwidach'.)

Padaczka = napady. Jeśli są napady - jest padaczka. Jeśli nie ma napadów
- nie ma. Jeśli coś z opisywanych przez Ciebie incydentów rozpoznano
jako napady - to padaczka jest.

Spoczynkowe EEG ma tu niezbyt duże znaczenie IMHO.

Mo i oczywiście najlepszą osobą do rozmowy na ten temat jest zawsze
lekarz prowadzący.

7. Data: 2004-08-02 16:41:44

Od: "WitekS" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy wobec tego "lekarz" orzecznik ma podstawy aby twierdzić że nic mi nie
jest?

8. Data: 2004-08-02 16:50:56

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jako napady - to padaczka jest.
>
> Spoczynkowe EEG ma tu niezbyt duże znaczenie IMHO.

no tu nie bylo napadow, ale na 100 % lekarz orzekl padaczke skroniowa! jakie
inne badanie bys zalecil?

> Mo i oczywiście najlepszą osobą do rozmowy na ten temat jest zawsze
> lekarz prowadzący.

no wlasnie nie ma. czlowiek dobrze sie czuje, eeg spoczynkowe wychodzi
dobrze. lekarze byli, ale w dziecinstwie. padaczke leczy neurolog?

9. Data: 2004-08-02 16:51:11

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Aug 2004 18:41:44 +0200, WitekS wrote:

> Czy wobec tego "lekarz" orzecznik ma podstawy aby twierdzić że nic mi nie
> jest?

Skoro twierdzi, to może i ma, Ja orzecznikiem nie jestem.

Pomijając wszystko inne - nie mam dostępu do żadnej dokumentacji, ani
też nie mam żadnych kompetencji, aby wypowiadać się wiążąco na ten
temat.

10. Data: 2004-08-02 17:01:49

Od: "WitekS" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz to już nic nie rozumiem!
Skoro X-dziestu lekarzy wydaje jednoznaczą opinię a jedna pani orzecznik ją
podważa to chyna jest z nią coś nie tak. (Nie chodzi mi o wiąrzącą opinię)

kontuzja kolana - sposob leczenia?
Stawianie baniek w/g "Vivy"
dziwne krostki
uraz kolana