Wymiana wylacznika starego typu

1. Data: 2008-09-28 12:05:01

Temat: Wymiana wylacznika starego typu
Od: NotBear <p...@H...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem ze znalezieniem zamiennika dla starego wylacznika. Stary sie
zuzyl, nowego nie udalo mi sie znalezc w pobliskim markecie budowlanym.
Wyglada to tak: http://www.sisowcy.info/fot/wyl/
Puszka bardzo plytka, chyba na stale osadzona w betonowej scianie.
Mieszkanie wynajete, wiec nie mam ochoty pakowac w to duzych nakladow
pracy.

Czy da sie zakupic gdzies (najlepiej we Wroclawiu lub wysylkowo) tego
typu wylacznik? Ma to jakis typ lub oznaczenie, zeby mozna bylo latwo
zapytac?
Albo moze dobrac jakis natynkowy, ktory daloby sie nalozyc na wierzch?

--
NotBear

2. Data: 2008-09-28 14:23:15

Temat: Re: Wymiana wylacznika starego typu
Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NotBear" <p...@H...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wyglada to tak: http://www.sisowcy.info/fot/wyl/
> Puszka bardzo plytka, chyba na stale osadzona w betonowej scianie.

To jest wyłącznik natynkowy. Nie ma żadnej puszki. Jedna część jest
przyklejona do ściany, a druga przykręcona do tej przyklejonej. Miałem w
domu dwa takie wyłączniki, ale parę lat temu je poodrywałem od ściany,
wykułem normalną puszkę i zainstalowałem wyłączniki podtynkowe.

> [...]
> wylacznik? Ma to jakis typ lub oznaczenie, zeby mozna bylo latwo zapytac?
> Albo moze dobrac jakis natynkowy, ktory daloby sie nalozyc na wierzch?

Jedyne, co Ci pozostaje, to kupić jakiś inny natynkowy, oderwać ten i
zainstalować nowy. Tylko raczej radziłbym przymocować kołkami rozporowymi, a
nie klejem.
Niestety większość wyłączników natynkowych z jakimi się spotkałem nie była
zbyt piękna (bardzo odstające od ściany)

Pozdrawiam
Witek

3. Data: 2008-09-28 18:45:16

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Czy da sie zakupic gdzies (najlepiej we Wroclawiu lub wysylkowo) tego typu
> wylacznik? Ma to jakis typ lub oznaczenie, zeby mozna bylo latwo zapytac?

szczerze watpie zeby cos takiego bylo jeszcze dostepne gdziekolwiek:)

> Albo moze dobrac jakis natynkowy, ktory daloby sie nalozyc na wierzch?

nadtynkowe sa, ale o wiele bardziej odstajace niz ten.

wg mnie najlepiej to wywiercic(lub wykuc jak nie masz nic do wiercenia
puszek) miejsce na zwykla puszke (za 50 gr :) i do tego zwykly
wlacznik(pewnie z 10 zl).

najgorzej bedzie ze sprzetem do wykucia, dobry SDS i koronka to roboty na
4-5 min :)

--
pzdr
piotrek

4. Data: 2008-09-28 19:48:26

Od: NotBear <p...@H...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

witek wrote:
> To jest wyłącznik natynkowy. Nie ma żadnej puszki.

Fakt, nie wiem co mnie zamroczylo :-) Moze to, ze natynkowe kojarzyly mi
sie do tej pory z takimi mocno odstajacymi.

> Niestety większość wyłączników natynkowych z jakimi się spotkałem nie była
> zbyt piękna (bardzo odstające od ściany)

Wlasnie. Skoro wiekszosc, to znaczy, ze spotykales tez i takie mniej
odstajace?

--
NotBear

5. Data: 2008-09-28 19:56:24

Od: NotBear <p...@H...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:
> wg mnie najlepiej to wywiercic(lub wykuc [...]

Dzieki za rade, mysle ze skonczy sie na natynkowym paskudztwie z 3 powodow:
- mieszkanie nie jest moje,
- nie mam ani dostepu do dobrego narzedzia ani ochoty na reczne
dzieciolenie w betonie,
- znalazlem puszki min 4 cm glebokosci, a sciana ma raptem 5 cm, moze
wyjsc otwor przelotowy :-)

--
NotBear

6. Data: 2008-09-28 20:33:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"NotBear" <p...@H...interia.pl> wrote in message

> [...]
> dzieciolenie w betonie,
> - znalazlem puszki min 4 cm glebokosci, a sciana ma raptem 5 cm, moze

Wystaczy wypożyczyć młotowiertarkę SDS+ wraz z widiową koronką o średnicy
65mm z wiertłem prowadzącym. Puszkę można osadzić na piance poliuretanowejm
silikonie a nawet gipsie.
Są puszki przelotowe. :-))

7. Data: 2008-09-28 20:50:34

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie. Skoro wiekszosc, to znaczy, ze spotykales tez i takie mniej
> odstajace?

No właśnie te, które zdemontowałem :-)
W sklepie nie widziałem takich "chudych".

Witek

8. Data: 2008-09-28 22:10:40

Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wylacznik? Ma to jakis typ lub oznaczenie, zeby mozna bylo latwo zapytac?
> Albo moze dobrac jakis natynkowy, ktory daloby sie nalozyc na wierzch?

To jest łącznik przeznaczony specjalnie do montowania na ścianach z wielkiej
płyty. Właściwie to jest on pod a raczej wtynkowy. Spodnia część jest
przystosowana do wpuszczenia w tynk o przeciętnej grubości wystepującej w
wielkiej płycie - ma ok 10-12 mm wysokości.
O kuciu lub wierceniu w wielkiej płycie zapomnij. Tym bardziej zapomnij
jeżeli masz to robić wypożyczonymi narzędziami bo masz dużą szansę coś
zniszczyć: albo młotowiertarkę albo końcówkę roboczą. Wiertło koronowe do
tej zabawy zupełnie się nie nadaje. W przeciętnej wielkiej płycie z betonu
wibrowanego wypełnianego kamieniami oraz zbrojonego wykucie otworu pod
puszkę może trwać i ze 45 minut, dlatego też budowniczowie takich budowli
nie bawili się w kute puszki i łączniki.
Takie łączniki dostaniesz jeszcze w hurtowniach elektrotechnicznych lub
specjalizowanych sklepach elektrycznych.
Przeczytaj sobie - tam od środka jest napisany producent. Nie pamiętam nazwy
ale był tylko jeden. Jeżeli kupisz od niego - wystarczy zmienić samą górną
część, bez puszki.
--
Jackare

9. Data: 2008-09-29 07:00:39

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

NotBear pisze:
> [...]
> zapytac?
> Albo moze dobrac jakis natynkowy, ktory daloby sie nalozyc na wierzch?

W Szczecinie wiem, gdzie coś takiego dostać - gość na rynku w sklepie
elektrycznym ma, pasujące do tych starych "puszeczek", i nawet
ładniejsze, bez tej drewnopodobnej okleiny.
Koszt - ok. 10 zł /szt, są w wersji pojedynczej i podwójnej.

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

10. Data: 2008-09-29 10:27:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapytac?
> Albo moze dobrac jakis natynkowy, ktory daloby sie nalozyc na wierzch?

Niewielka przeróbka - założyć wyłącznik dotykowy.

blat pod umywalk
Szafy Kuchnie
PILNE !!!
Sprawność kotła gazowego dla % mocy.