Wyniki badań po łacinie

1. Data: 2004-08-03 11:14:11

Temat: Wyniki badań po łacinie
Od: "KrzysztofM" <p...@m...pfmpfffpm.pfmpmf> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Koleżanka ma wyniki badań po łacinie i byłbym bardzo wdzięczny, jeśli ktoś z
grupowiczów mógłby przetłumaczyć to na "polski":

Wyskrobina: endometrium in stadio prolisferationis, fragmenta musculi
leiocellularis
mięśniak : leiomyoma

Z góry dziękuje i serdecznie pozdrawiam
Krzysiek

2. Data: 2004-08-03 14:51:47

Temat: Re: Wyniki badań po łacinie
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KrzysztofM"
fffpm.pfmpmf> napisał w
wiadomości news:cens22$726$1@inews.gazeta.pl...
> Wyskrobina: endometrium in stadio prolisferationis, fragmenta musculi
> leiocellularis

błona sluzowa macicy w stadimu proliferacji, fragmenty mięsni gładkich

> mięśniak : leiomyoma

leiomyoma - mięśniak gładkokomórkowy
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

3. Data: 2004-08-03 16:39:04

Od: "KrzysztofM" <p...@m...pfmpfffpm.pfmpmf> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "C.Jola" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "KrzysztofM"
fffpm.pfmpmf> napisał
> wiadomości news:cens22$726$1@inews.gazeta.pl...
>
> błona sluzowa macicy w stadimu proliferacji, fragmenty mięsni gładkich

> [...]
Składam naprawdę wielkie podziękowania!!!!!

pozdrawiam
Krzysiek

4. Data: 2004-08-03 22:30:30

Od: "Bastiano" <majseUSUŃ_TO@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> błona sluzowa macicy w stadimu proliferacji, fragmenty mięsni gładkich

> leiomyoma - mięśniak gładkokomórkowy

Bardzo ładnie, ale wydaje mi się,że takich info powinien udzielić lekarz
prowadzący, zwłaszcza, że ktoś pyta o wyniki koleżanki a nie swoje( co i
tak w tej sytuacji niewiele zmienia).

Bastiano

5. Data: 2004-08-04 04:43:00

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bastiano" <majseUSUŃ_TO@interia.pl> napisał w wiadomości

> Bardzo ładnie, ale wydaje mi się,że takich info powinien udzielić lekarz
> prowadzący, zwłaszcza, że ktoś pyta o wyniki koleżanki a nie swoje( co i
> tak w tej sytuacji niewiele zmienia).

Starałam się :P.
Po pierwsze - jestem przeciwniczką rozpoznań po łacinie - sama ich nie
uzywam. Denerwuje mnie to u moich kolegów - dają pacjentom kartę
"informacyjną" z rozpoznaniami po łacnie - i jedyną informacją dla pacjenta
jest jego imię i nazwisko. Rozpoznania, wyniki badań nie są dla lekarza, ale
dla pacjenta - więc chyba powinien wiedzieć o co chodzi. Owczywiście - są
pewnwe sytacje, gdy łacińskich rozpoznań trzeba użyć, ale to już inna bajka.
Po drugie - człowiek umiejący korzystać z intenetu, sam prędzej czy później
jest w stanie odczytać każde łacińskie wyrażenie. Ale istnieje ryzyko, że
coś przekręci, źle poskłada, zinterprtuje. I wtedy może powstać większe
"zamieszanie".
To tyle.....
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

6. Data: 2004-08-04 10:21:58

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 Aug 2004 00:30:30 +0200, Bastiano wrote:

> Bardzo ładnie, ale wydaje mi się,że takich info powinien udzielić lekarz
> prowadzący, zwłaszcza, że ktoś pyta o wyniki koleżanki a nie swoje( co i
> tak w tej sytuacji niewiele zmienia).

Przejrzyj archiwum grupy. Nie tak dawno odbyła się tu całkiem długa i
krwawa dyskusja na ten temat.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

7. Data: 2004-08-04 13:28:36

Od: "Bastiano" <majseUSUŃ_TO@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
lekarza, ale
> dla pacjenta - więc chyba powinien wiedzieć o co chodzi

Tutaj problem leży w tym, że lekarz powinien wyjaśnić pacjentowi, na czym
polega jego choroba. Sama nazwa, nawet polska nie zawsze wiele mówi
pacjentowi. Język łaciński jest właśnie po to by osobom postronnym nie
ułatwiać odczytywania rozpoznań danego pacjenta.

To oczywiście racja!

Bastiano

8. Data: 2004-08-04 15:05:06

Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> nakibordził(a):

>Przejrzyj archiwum grupy. Nie tak dawno odbyła się tu całkiem długa i
>krwawa dyskusja na ten temat.

A mógłbyś podać jakiegoś Message-IDa albo temat, bo jakoś wygooglać nie mogę
:o(

--
Kamil 'Raczek' Raczyński <r...@r...yupe.net>

9. Data: 2004-08-04 15:47:26

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2004-08-04 15:50:12

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 04 Aug 2004 17:05:06 +0200, Kamil Raczynski wrote:

> A mógłbyś podać jakiegoś Message-IDa albo temat, bo jakoś wygooglać nie mogę
> [...]

tarczyca
pekajace paznokcie
Ekstrakcja ósemki
Czytelnik.