Wypukły Mikołaj na gazetkę. Jak?

1. Data: 2005-12-08 07:42:01

Temat: Wypukły Mikołaj na gazetkę. Jak?
Od: "OLUSIA" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Kiedyś w szkole kazali się słupków uczyć...
W szkole moje dziecko ma zrobić "wypukłaego" Mikołaja, czyli nie rysunek, a
jakieś szmatki, co by się nadawało do przypięcia na wesołej tablicy.
Najlepiej z dużym workiem na plecach. Już myślałam, żeby uszyć taką niby
kukłę i wypchać watą, ale to tyle pracy. I jak to zrobić z jednej strony
płaskie, a co z twarzą?
Widziałyście coś takiego?
Nie ma jak przed Świętami szyć kukły... Jak się do tego zabrać nie mam
pojęcia.
OLUSIA

2. Data: 2005-12-08 10:16:05

Temat: Re: Wypukły Mikołaj na gazetkę. Jak?
Od: "Aga " <y...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

OLUSIA <o...@g...pl> napisał(a):

I jak to zrobić z jednej strony
> płaskie, a co z twarzą?
> Widziałyście coś takiego?

widziec nie widzialam, ale pomysla mam taki - wypchac trzeba, wypukle jak ma
byc, to nie ma sily.
Wzielabym z kolorowanki czy jakis szablonow rysunek schematycznego mikolaja -
malo detali - ot tulow, glowa, czapka. Wyciac czesci i zrobic z tego hmmm
takie niby patchwork/poduszke. Nie wiem czy dobrze wyjasniam swoja wizje :/
Chodzi mi o to, zeby mial taki nieskomplkiowany ksztalt, a lapki, twarz itp.
naszyte w formie aplikacji - prosto zygzakiem. Broda biala poszarpana wloczka,
moze byc z czegos prutego, beda loczki :), Twarz naszyc jako aplikacje,
namalowac oczy, policzki usta pisakami (na hafty szkoda juz czasu). w srodek
napchac ocieplacza, przepikowac... Mozna uszyc z kawalka surowki woreczek,
napchac tam waty czy co tam bedziesz miala, zawiazac tasiemka i przyszyc z
przodu, ze niby trzyma lapkami - to juz bedzie wypukle ze ha!

powodzenia
yas
PS. W dobie komputerow przestali uczyc slupkow i tabliczki mnozenia???

3. Data: 2005-12-08 10:47:50

Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chcesz, żeby głowa i tułów były wypukłe, to musisz zrobić je najlepiej
z kształtu koła. Z tym, że ta wierzchnia część musi mieć większą średnicę
niż spód. No wiesz na mniejsze koło naszywasz większe, lekko przymarszczając
górę i jak wypchasz to tył będziesz miała płaski. Do tego doszyć ręce i nogi
w kształcie tuneli i postać gotowa.
Ela

4. Data: 2005-12-08 12:37:13

Od: "OLUSIA" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

OLUSIA <o...@g...pl> napisał(a):

> Dziękuję za uruchomienie wyobraźni. Już mniej więcej wiem!
Oj, jak lubie takie prace przed Świętami....

5. Data: 2005-12-08 15:29:14

Od: "Sabada" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "OLUSIA" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> W szkole moje dziecko ma zrobić "wypukłaego" Mikołaja, czyli nie rysunek,
> jakieś szmatki, co by się nadawało do przypięcia na wesołej tablicy.
> Najlepiej z dużym workiem na plecach.

-nie wiem jakie to ma być duże, ale ja bym to zrobiła tak: szablon Mikołaja
(a swoją drogą robią Mikołaja po fakcie?) -prosty kontur wycinam z kartonu
sztywnego, wykładam watą tułów i przyklejam lub przyszywam zszywaczem na
brzegach materiał lub flizelinę do bukietów, zszywki maskuję tasiemką,
cekinkami lub co mam pod ręką, naklejonym klejem z pistoletu. Twarz -
standard włóczka lub wata. Ale ja z tych co nie lubią szyć.

Parę Mikołajów mogę podesłać....
Sabina
Ps. Dorota forumowiczka podesłała polską instrukcję gwiazdek papierowych do
Ciebie, ale się wróciły mailto:d...@w...pl

Sweterek z haftem
Nowa-stara
zdjecia z wystawy