Re: Wyrywanie osemki

From: "Woreczek" <n...@n...nima.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Wyrywanie osemki
Date: Wed, 28 Dec 2005 22:12:30 +0100

Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisal nam:

> Poczytalem archiwa grupy na ten temat, ale nie znalazlem dokladnych
> informacji, mam w zwiazku z wyrywaniem osemek kilka pytan.
>
> Z tego co wiem jest kilka sposobow wyrywania - niektorym sie wyrywa w
> pelnej narkozie podczas duzego zabiegu chirurgicznego, a niektorym
> normalnie - prawie jak mleczaka. Od czego to zalezy? Kiedy sie
> podejmuje taka decyzje? Przed zabiegiem wszystko juz wiadomo, czy

duzo, ok 200 zl, jak zatrzymana w kosci to placisz wiecej bo trzeba najpierw
zeba odkryc. Pelne znieczulenie dla CYKOROW albo nienormalnych jak wyzej
pisali. Mnie nie bolalo NIC podczas rwania (a zab byl paskudnie zatrzymany i
rosl poziomo...) i nic PO co bylo bardzo dziwne bo zwykle nap....la zdrowo
:-)

Zwykle, mocniejsze znieczulenie i tyle. Pana Roethghena (typo?) warto
wspomniec w modlitwie i skorzystac z jego wynalazku - widac gdzie idzie nerw
(jak go uszkodza to mozesz w skrajnym przypadku stracic czucie w jezyku i
wardze - wylewa sie Ci herbatka bo usta nie czuja ze sie dobrze
"przyssaly"). Koszt panoramki to 40zl i widac cale uzebienie. Im wczesniej
wyrwie sie problematyczne 8ki tym lepiej, im czlowiek starszy tym ryzyko
komplikacji wieksze (np suchy zebodol).