Wyrywanie osemki

1. Data: 2005-12-28 15:28:12

Temat: Wyrywanie osemki
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

Poczytalem archiwa grupy na ten temat, ale nie znalazlem dokladnych
informacji, mam w zwiazku z wyrywaniem osemek kilka pytan.

Z tego co wiem jest kilka sposobow wyrywania - niektorym sie wyrywa w
pelnej narkozie podczas duzego zabiegu chirurgicznego, a niektorym
normalnie - prawie jak mleczaka. Od czego to zalezy? Kiedy sie podejmuje
taka decyzje? Przed zabiegiem wszystko juz wiadomo, czy wychodzi dopiero
w trakcie?

Stomatolog zbadal zeba i zakwalifikowal go do wyrwania, zabieg ma byc
przy miejscowym znieczuleniu, potem srodki znieczulajace - zwolnienie z
pracy na caly dzien, ale nie wiem jaki rodzaj zabiegu ma na mysli.
Czy 350zl w Gdyni (prywatny gabinet) za taki zabieg to duzo/malo?

Rozmawialem kiedys z osoba ktora miala wyrywana osemke. Tamta osoba
mowila ze zamiast calej operacji poszla na zwykle rwanie za 50zl. Do
tego podobo zwykle rwanie ma byc lepsze bo bardziej obojetne dla zdrowia...
Nie bardzo rozumiem o co chodzi - odnioslem wrazenie jakoby tamten
pacjent sam podjal decyzje czy rwiemy zeba "na kowala", czy "na chirurga" :)

Moze lepiej z takim zebem isc np. do szpitala? Czy w szpitalu nie beda
mieli wiekszych mozliwosci wykonania takiego zabiegu (chociazby
anestezjologa).

2. Data: 2005-12-28 16:35:01

Temat: Re: Wyrywanie osemki
Od: "Magda" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pelnej narkozie podczas duzego zabiegu chirurgicznego, a niektorym
> normalnie - prawie jak mleczaka. Od czego to zalezy?
Witam!
W pełnej narkozie usuwa sie wtedy, gdy do zabiegu zakwalifikowane sa
wszystkie 4ósemki
i aby było szybciej robi sie to za jednym razem w ogólnym znieczuleniu,oraz
wtedy gdy
wszystkie ósemki nie maja szans na całkowite wyrzniecie i sa częściowo
zatrzymane w kości.
NFZ z tego co wiem refunduje znieczulenie ogólne tylko u dzieci specjanlej
troski

> [...]
> ze zamiast calej operacji poszla na zwykle rwanie za 50zl. Do tego podobo
> zwykle rwanie ma byc lepsze bo bardziej obojetne dla zdrowia...
Czasem usuwanie zatrzymanej ósemki sprawia duże problemy np.jesli
ząb tkwi poziomo w kosci lub korzenie zęba są niekorzystnie ułóżone wtedy
trzeba separowac zęba i usuwać fragmentami a niekiedy usuwa sie tak samo
łatwo
jak inne zęby np.kiedy stoi w łuku i jest całkowicie wyrznieta.
Pozdrawiam,Magda

3. Data: 2005-12-28 19:04:38

Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał ...

> Czy 350zl w Gdyni (prywatny gabinet) za taki zabieg to duzo/malo?

Koszmarnie dużo.
W większości trójmiejskich gabinetów wyrwanie zęba
w znieczuleniu miejcowym to wydatek rzędu 80 zł.
Tyle płaciłam u dentysty ze spacjalizacją z chirurgii.

Pozdrawiam !
Mała Mi

4. Data: 2005-12-28 19:20:05

Od: "Magda" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mała Mi" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> w znieczuleniu miejcowym to wydatek rzędu 80 zł.
> Tyle płaciłam u dentysty ze spacjalizacją z chirurgii.

Usuwanie ósemki wiaże sie jednak z nacięciem dziąsła,
zeszlifowaniem kości nad zębem,rozseparowaniem korony i korzeni,
zeszyciem zębodołu.Chirurg zawsze robi to z asystą,napracuje sie,
to i cena jest odpowiednio wyzsza.Pozostale zeby nie stanowia
takiego problemu,usunąc je moze kazdy stomatolog to i cena jest nizsza.

5. Data: 2005-12-28 19:28:26

Od: Mała Mi <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" napisała ...

> [...]
> zeszlifowaniem kości nad zębem,rozseparowaniem korony i korzeni,
> zeszyciem zębodołu.Chirurg zawsze robi to z asystą,napracuje sie,

Zapewniam Cię, że nawet przy skomplikownych ekstrakcjach
chirurg stomatolog jest w stanie poradzić sobie bez asysty.
Ekstrakcja ósemki to nie jest operacja mózgu. ;-)
A nawet jeśli ją - dla własnej wygody - ma ,
to 350 zł jest i tak ceną baaaardzo zawyżoną.

Pozdrawiam !
Mała Mi

6. Data: 2005-12-28 21:12:30

Od: "Woreczek" <n...@n...nima.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisal nam:

> [...]
> normalnie - prawie jak mleczaka. Od czego to zalezy? Kiedy sie
> podejmuje taka decyzje? Przed zabiegiem wszystko juz wiadomo, czy

duzo, ok 200 zl, jak zatrzymana w kosci to placisz wiecej bo trzeba najpierw
zeba odkryc. Pelne znieczulenie dla CYKOROW albo nienormalnych jak wyzej
pisali. Mnie nie bolalo NIC podczas rwania (a zab byl paskudnie zatrzymany i
rosl poziomo...) i nic PO co bylo bardzo dziwne bo zwykle nap....la zdrowo
:-)

Zwykle, mocniejsze znieczulenie i tyle. Pana Roethghena (typo?) warto
wspomniec w modlitwie i skorzystac z jego wynalazku - widac gdzie idzie nerw
(jak go uszkodza to mozesz w skrajnym przypadku stracic czucie w jezyku i
wardze - wylewa sie Ci herbatka bo usta nie czuja ze sie dobrze
"przyssaly"). Koszt panoramki to 40zl i widac cale uzebienie. Im wczesniej
wyrwie sie problematyczne 8ki tym lepiej, im czlowiek starszy tym ryzyko
komplikacji wieksze (np suchy zebodol).

7. Data: 2006-01-03 12:13:12

Od: Grzegorz Kępiński <g...@d...cross.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napiszę tylko tyle:

Co było:
Ósemka niewyrrznięta (cała w kości) prawy dół pod kątem 45 st. w strone
7-mki.

Co zrobiono (a zrobiono dnia 2005-11-20):
1. Stomaltolog chirurg w gabinecie popatrzył na mnie, na ząb a raczej w
tamtym kierunku, na zdjęcie - pantomograf (czyt. pantomocoś, zdj. całej
szczęki).
2. Powiedział, wysyłając mnie na chirurgię szczękową na dłutowanie tzw.
jednodniówkę (1-dniowy pobyt w szpitalu), że za duże ryzyko powikłań
(bliskość nerwów idących w kanale żuchwowym - cvzy jakoś tak).
3. Tup, tup - na chirurgię - i w końcu na zabieg.
4. Sama operacja ze znieczuleniem miejscowym - nic nie boli - tylko
głupie wrażenie jak ci coś w głowie chrobocze. No i naszły mnie różne
myśli gdy chirurg-majster zawołał (była jeszcze anestezjolożka :) )
drugiego aby mi szczęgę trzymał jak tamten łupał w zęba chyba jakoś tak
- mało widziałem :)
5. Chwilkę poczekałem po zabiegu nałóżeczku, co bym się napewno dobrze
poczół i pojechałem do domku.
6. Do dnia dzisiejszego, mam w około 1/3 bez czucia język oraz brak
pełnego otwarcia szczęki.

Zabieg zabiegowi nie równy - oczywiste. Ale jak, który znachor mówi że
to nie boli - to go w łeb!! Nie boli podczas zabiegu - ale później byłem
wyautowany z roboty na tydzień. STOP. :)

Pozdrawiam wszystkich chorowitków i tych zdrowych,
Grzegorz K.

lagodne srodki uspokajajace
czy zdrowe węzły są wyczuwalne??
nerki - kamien ?
suplement diety nie moze byc stosowany jako suplement zroznicowanej diety
klucie w sercu