Re: Wyrzuty sumienia

From: Tib <c...@a...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wyrzuty sumienia
Date: Mon, 27 May 2002 12:00:55 +0200

> A czy Przyjaciel oczekiwal tego? Czy ich przyjazn byla tego rodzaju, ze
> musiala sie karmic czestymi kontaktami, czy tez laczyla ich raczej bliskosc
> "duchowa", której nie potrzebne bylo stale dokarmianie, zeby istniala w nich
> obu?
> Inaczej mówiac, czy wyrzuty sumienia wynikaja z prawdziwego zaniechania ze
> strony Mlodego Czlowieka (w jego konkretnej relacji z Przyjacielem), czy tez
> moze na ich powstanie mial równiez wplyw spolecznie funkcjonujacy wzorzec
> przyjazni ("trzeba byc przy lozu przyjaciela", "trzeba odwiedzac chorych"
> [...]

Z relacji wynika,ze przyjazn byla ciepla,solidna,kontakty irl rzadkie z
racji odleglosci,ale regularne,cieple,spotkania radosne i oczekiwane.Nie
sadze,zeby chodzilo o to,ze cos wypadalo zrobic i nie zostalo to
zrobione-raczej o bolesne przeczucie,ze Przyjaciel czekal,mial
nadzieje,moze chcial sie pozegnac.Nie pewnosc,bo przeciez nie mieli juz
kontaktu pozniej,ale o lek,ze zawiodlo sie kogos,kto byc moze w tak
wyjatkowej chwili liczyl na cos i zostal zawiedziony.

> No wlasnie. Nie mialby czy nie mial (w trakcie pobytu w szpitalu)?
> Zrozumialby czy rozumial (albo nawet nie musial niczego starac sie
> rozumiec)?

Znam Przyjaciela z opowiesci-cieply,madry,wyrozumialy czlowiek.Mysle-a
bohater watku przyznal mi racje-ze Przyjaciel wybaczyl i zrozumial.Ale
nie bylo kontaktu,wiec nie ma pewnosci i swiadomosc,ze moze jednak jest
inaczej nie daje mu spokoju.

> Jesli jego wyrzuty sumienia sa uzasadnione, to pozostaje tylko wyciszenie,
> uplyw czasu i odkupienie winy w przyszlych przyjazniach.

Bedzie mu ciezko,zle to znosi-ale uplyw czasu zrobi swoje..Coz,bede
obok,nic wiecej nie moge chyba zrobic :(

Tib

--

=<Bozena Zasiadczuk>=|-rasa chomikow-rasa panow-|
-:c...@a...pl : Icq 86181173 : GG 1287619 :-