Wysokie rachunki za gaz

1. Data: 2004-12-13 07:22:45

Temat: Wysokie rachunki za gaz
Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Moi rodzice niedawno przeprowadzili sie do nowego mieszkania. Tak jak w
poprzednim, maja zainstalowana kuchenke gazowa, 4-palnikowa. Kuchenka,
podobnie jak mieszkanie, jest ok. 5-letnia, nazwa firmy nic mi nie mówi. Nie
jest jakas rewelacyjna, czasem zdarza sie, ze plomien gasnie, ale nie wiem
czy to wina kuchenki czy wynika to z tzw. "szczytu".
Problem w tym, ze zaczeli nagle placic zawyzone - naszym zdaniem - rachunki
za gaz (prawie 2-krotnie wyzsze niz w poprzednim mieszkaniu, przy takim
samym "poziomie eksploatacji").
Czy to moze byc wina kuchenki? (jakies nieszczelnosci?) Czy raczej szukac
przyczyny w nieprawidlowej instalacji? A moze to kwestia licznika gazu?
Czy ktos mial podobne doswiadczenia? Od czego zaczac? Reklamacja w zakladzie
gazowniczym?

Z gory dziekuje za wszelkie sugestie
Pozdrawiam :-)
Alicja

1. Data: 2004-12-13 09:59:31

Temat: Re: Wysokie rachunki za gaz
Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyczyny w nieprawidlowej instalacji? A moze to kwestia licznika gazu?
> Czy ktos mial podobne doswiadczenia? Od czego zaczac? Reklamacja w

zaczalbym od od sprawdzenia czy gaz sie nie ulatnia bo to moze byc najgorsze
i niebezpieczne

przychodzi gazownik z takim cud czujnikiem

a moze wam ktos ten gaz kradnie jakos?

musta

1. Data: 2004-12-13 10:00:48

Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z gory dziekuje za wszelkie sugestie
> Pozdrawiam :-)
> Alicja
sprawdz przy wyłączonej kuchence, czy licznik zlicza pobór gazu - jesli tak,
to macie gdzies nieszczelnosci

1. Data: 2004-12-13 11:24:30

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Alicja" <a...@w...pl> wrote in message

> jest jakas rewelacyjna, czasem zdarza sie, ze plomien gasnie, ale
nie wiem
> czy to wina kuchenki czy wynika to z tzw. "szczytu".

"Szczyt" i "XX stopień zasilania" to już chyba wraz z ZOMOwcami
palącymi dzieci w koksownikach do bajek odeszły, podejrzewałbym raczej
bardzo zły stan tej instalacji gazowej - koniecznie wezwijcie
gazownika!!!

> Czy to moze byc wina kuchenki? (jakies nieszczelnosci?) Czy raczej
szukac
> przyczyny w nieprawidlowej instalacji? A moze to kwestia licznika
gazu?

Wszystkie te trzy rzeczy trzeba sprawdzić. najlepiej niech to zrobi
fachowiec, ale na początek można też popróbowac samemu: w ciepłej
wodzie rozbełtać jakiś szampon czy mydło w płynie (sporo) i pędzelkiem
malowac tym roztworem wszystkie złącza rur, zawór i przed i za
licznikiem i wszelkie podejrzane miejsca. Tyle, że pamiętaj: jak nie
znajdziesz nieszczelności, to nie znaczy, że jej nie ma, to dopiero
gazownik stwierdzi. Sprawdzenie, czy przy wyłączonej kuchence licznik
nie "bije" też warto zrobić.

J.

1. Data: 2004-12-13 11:44:53

Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wszystkie wypowiedzi.
Zapomnialam dodac, ze zanim rodzice sie wprowadzili, gaz byl odlaczony
(poprzedni wlasciciel tam nie mieszkal), tak wiec przed wprowadzeniem sie
musieli wezwac fachowca, zeby im podlaczyl gaz. Instalacja byla tez
sprawdzana latem (rutynowa kontrola) po katem ewentualnych nieszczelnosci.
Tak wiec - moim zdaniem - chyba pozostaje szukac "winy" w kuchence...
Faktycznie, powiem im zeby "poobserwowali" licznik...

Swoja droga, wydalo mi sie to dziwne, gdy dowiedzialam sie ze gaz jest
odlaczony. Sama szykuje mieszkanie do sprzedazy, ale nie przyszloby mi do
glowy zeby kazac gazowni odlaczac gaz. Wystarczy chyba, ze sama zakrece
zawor? Ostatecznie, stac mnie na 4,5 PLN miesiecznie (oplata przesylowa, czy
cos takiego)
Alicja

1. Data: 2004-12-13 12:39:19

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Alicja" <a...@w...pl> writes:

> jest jakas rewelacyjna, czasem zdarza sie, ze plomien gasnie, ale nie wiem

Nie ma czegos takiego "czasem plomien gasnie". Po PIERWSZYM takim
przypadku nalezy kuchenke wylaczyc, zawor gazowy zamknac i wezwac
specjalistow w celu naprawy badz wymiany tego, co sie zepsulo.

Z gazem nie ma zartow.

MJ
PS. No chyba ze zgaslo, bo mleko wykipialo... Ale mleka trzeba
pilnowac. 8-)

1. Data: 2004-12-13 19:12:03

Od: "Siwy Bober" <Siwy.Bober@_bez _tego_.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...ciach...]
>Od czego zaczac? Reklamacja w
>zakladzie gazowniczym?

Zacznij od sprawdzenia jaki gaz był wczesniej a jaki jest teraz.
U mnie po zmiania z gz35 na gz50 mimo wyższej kalorycznosci tego ostatniego
rachunki wzrosły. Po prostu wzrost ceny nie jest proporcjonalny do
faktycznego wzrostu kaloryczności.
Siwy Bober

1. Data: 2004-12-13 22:03:10

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktos mial podobne doswiadczenia? Od czego zaczac? Reklamacja w zakladzie

Może to nie wina kuchenki tylko pokrętnego naliczania opłaty. Jak widzę
rachunek za gaz to mi sie scyzoryk w kieszeni otwiera. 1/3 za zużyty gaz a
reszta to jakieś numery butów i kołnierzyków wstawione do rubryk. Może tam
gdzie jest ta kuchenka te poboczne opłaty są wyższe i dlatego rachunki też.
Tomek

1. Data: 2004-12-14 06:12:13

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Może tam
> gdzie jest ta kuchenka te poboczne opłaty są wyższe i dlatego

To tylko kwestia nomenklatury.
Niestety, cena gazu jest zmienna - musisz podzielić wartość rachunku
przez ilość zużytego gazu i tyle. Im więcej zużyjesz tym taniej
wychodzi (i teoretycznie tak jest "sprawiedliwie").
IMHO Gazownia mogłaby zrezygnować z tych nieczytelnych rachunków za
gaz (podobnie elektrownie za prąd), ale wtedy stałoby się zbyt łatwo.

:)

--
spp
spp(na)op.pl

1. Data: 2004-12-15 11:47:19

Od: "Mariusz" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobacz jak masz taryfe: W1, W2, W3 ???
od tego zmienia sie opłata przesyłowa stała i abonament
a przy kuchence gazowej (tylko gotowanie pewno bedzie to W1)
pewno wsadzili ci W2 lub W3 i dlatego takie rachunki

W1 do 300 m3/rok
W2 300 do 1200 m3/rok
W3 1200 do 8000 m3/rok
tu masz przykładowe ceny:

http://www.gzg.pl/porad_1.htm

Mariusz

reling?
Zużycie energii przez płytę ceramiczną elektryczną.
Lodówka (Indesit)
Kupno poniemieckiego domku.
urzadzenie kuchni