Wysyp truskawek...

1. Data: 2006-06-22 15:54:17

Temat: Wysyp truskawek...
Od: "weni" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czego zwyczaj :-)

Nie zapomnijcie zrobic w tym sezonie:
1. knedelkow z truskawkami
2. koktajlu truskawkowego
3. galaretki z truskawkami
4. truskawki solo lub ze smietana i cukrem

To juz mam za soba,
a co jeszcze proponujecie.
Moze jakies ciasto...alboco
:-?

2. Data: 2006-06-22 17:13:58

Temat: Re: Wysyp truskawek...
Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

weni napisał(a):
> a co jeszcze proponujecie.
> Moze jakies ciasto...alboco

Sernik na zimno , ale nie z jakiegoś gotowego sera , lecz wyższa
szkoła jazdy - serek własnorecznie przygotowany ( lepszy niż
mascarpone !!!!!!!!!!!!!! ) :

Produkty :
masa - 1 l mleka pełnego , 1 l śmietany porządnej , 2 jaja , cukier
, cukier waniliowy , 1 kostka masła prawdziwego ;
biszkopt - 2 jaja i wszystko jak do biszkoptu
1 galaretka truskawkowa na wierzch
truskawki piękne na wierzch i mniej piękne do środka - ale dojrzałe
- w sumie ok. 1 kg oczyszczonych .

1 dzień po południu :

Mleko zagotować , śmietanę zmiksować z jajami na jednorodną masę
, wlać do gotującego się mleka - mieszając cały cas , po wlaniu
wszystkiego odstawić garnek z ognia - nie gotować dalej , bo będą
twarde grudy . Odstawić do wystudzenia - najlepiej w komorze zlewu
wypełnionej zimną ( zmieniać ! ) wodą . Jak będzie zimne i twaróg
podpłynie cały na wierzch - ostrożnie zebrać go szumówką na
gęste sito , przykryć by nie łapał zapachów i na noc do lodówki-
do dokładnego odcedzenia .

2 dzień :

Upiec biszkopt z 2 jaj . Ostudzić . Jeśli ma ponad 2 cm grubości -
scienkosić go nożem .

Twaróg wyjąć z lodówki wraz z kostką masła . Poczekac , aż
wszystko osiągnie pokojową temperaturę i masło będzie miękkie ,
wmieszać do sera cukier i cukier waniliowy oraz masło , miksowac
chwilę , az powstanie gładka masa i cukier się rozpuści .

Na biszkopt wyłozyć połowę masy , poukładać brzydsze truskawki
tak , aby były między nimi minimalne odległości , ale jednak .
Nałożyć metodą murarską ( chlastową z góry na dół ) drugą
połowę masy , docisnąć łyżką , aby weszła między truskawki i
je przykryła .
Wyrównac powierzchnię . Powciskać ładne truskawki w powierzchnie
sera , aby wystawały równo . Włozyć do lodówki , aby stężało -
ok. 2 godziny .

Przez ten czas przygotować galaretkę i ostudzić do temp. pokojowej -
może być nawet lekko teżejąca , ale płynna . W tym stadium wylać
ją na wierzch sernika i do lodówki , zastyga bardzo szybko , bo
sernik już jest bardzo zimny .

W SEZONIE TRUSKAWKOWYM MOJA RODZINA NIE MYŚLI O INNYCH CIASTACH I
ATRAKCJACH - polecam ten sernik . On tylko "brzmi" zwyczajnie , ale
smak i wygląd to ma ... Ach !
Zwłaszcza po przekrojeniu efekt jest naprawdę śliczny i smakowity .

3. Data: 2006-06-23 07:48:39

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sernik na zimno , ale nie z jakiegoś gotowego sera , lecz wyższa
> szkoła jazdy - serek własnorecznie przygotowany ( lepszy niż
> mascarpone !!!!!!!!!!!!!! ) :

A czy ten sernik można robić ze zwykłego mleka z kartonika, czy trzeba mieć
takie prosto od krowy? Chętnie bym się pokusiła, ale mleka swieżego brak :-(

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka z ochotą na domowy sernik z truskawkami :-)

4. Data: 2006-06-23 08:48:37

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:e7g6c1$man$1@opal.icpnet.pl...

> A czy ten sernik można robić ze zwykłego mleka z kartonika, czy trzeba
mieć
> takie prosto od krowy? Chętnie bym się pokusiła, ale mleka swieżego brak
:-(

Z mleka uhatego absolutnie nic nie wyjdzie :-( Ale takie "mleko świeże" w
kartonie to moze, nie wiem...

- -
pzdr
kasia maruda

5. Data: 2006-06-23 09:11:28

Od: "Agnieszka D." <a...@a...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia maruda" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Z mleka uhatego absolutnie nic nie wyjdzie :-( Ale takie "mleko świeże" w
> kartonie to moze, nie wiem...

Witam!
Jak to nic nie wyjdzie?
U mnie sernik z domowego sera nazywa się pascha, robię go zawsze na Wielkanoc i
zawsze z mleka UHT. Podobny przepis tylko bez biszkoptu, a za to z częścią z kakao
:-)
Pozdrawiam!
Agnieszka

--
Sklep z przyprawami:
www.przyprawa.com.pl

6. Data: 2006-06-23 16:59:45

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):
> A czy ten sernik można robić ze zwykłego mleka z kartonika, czy trzeba mieć
> takie prosto od krowy? Chętnie bym się pokusiła, ale mleka swieżego brak :-(
Ja robię z "łaciatego" pełnego ( czerwono-biały kartonik) .

7. Data: 2006-06-23 17:07:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
ps.com...

Barbara K. napisał(a):
> [...]
> :-(
Ja robię z "łaciatego" pełnego ( czerwono-biały kartonik) .

Zweryfikowane przez mojego kota - Łowickie UHT w kartoniku z taką czerwoną
zakrętką.

8. Data: 2006-06-23 21:01:11

Od: Lew <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

weni napisał(a):
> Czego zwyczaj :-)
>
> Nie zapomnijcie zrobic w tym sezonie:
> 1. knedelkow z truskawkami
> 2. koktajlu truskawkowego
> 3. galaretki z truskawkami
> 4. truskawki solo lub ze smietana i cukrem
>
> To juz mam za soba,
> a co jeszcze proponujecie.
> Moze jakies ciasto...alboco
> :-?

Najlepiej Albo co ;-)

A tak po prawdzie to poki nie ma malin dobierz pomidory. Wybierz lyzką
srodki i przetrzyj przez sito. Wczesniej polecam zdjac skore. To co
wyjdzie z przetarcia dodac do truskawek - 50:50 %. I teraz sa dwa
sposoby - dodac smietane, cukier waniliowy i zwykly cukier lub tylko
zwykly cukier i lyzke lub dwie jogurtu/smietant na 3-4 masy,
nafaszerowac pomiodory i udekorowac bazylia lub mieta i podawac z
lodami, lub samo + bagietka + wino stoslowe polslodkie lub slodkie ;-)

Albo...

Zmiksowac tak samo przetarte srodki i kilka calych pomidorow z taka sama
iloscia truskawek, dodac pieprz, sol i moze papryke pikantna (w/g
upodoban) + jogurt i smietane jak wyzej i nafaszerowac pomidorki. Mozna
dodac kawaleczki fety, mozarelli i/lub octu balsamicznego.
Podawac z bagietka i czerwonym winem (wytrawnym)...

Polecam + sugeruje eksperymenty z mieta, szalwia i malinami gdy sie
pojawia...

Pozdrawiam

Maciek

9. Data: 2006-06-24 04:45:51

Od: "weni" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lew" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
Maciek
Robies to...jadles...te pomidory z truskawkami ?
Dla mnie to cos nowego takie zestawienie !

10. Data: 2006-06-26 06:45:02

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja robię z "łaciatego" pełnego ( czerwono-biały kartonik) .

Dzięki serdeczne. W takim razie niedługo spróbuję.

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka

Wysyp truskawek...
OPINIE TECHNICZNE - nie jest to reklama