Yerba mate - moda czy dobrodziejstwo?

1. Data: 2009-04-01 09:05:01

Temat: Yerba mate - moda czy dobrodziejstwo?
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yerba mate - moda czy dobrodziejstwo?
Bardzo mnie interesuje opinia lekarzy na ten temat.
Zwyczaj jej picia coraz bardziej się w Polsce rozpowszechnia.
Czy warto iść w tą stronę? Więcej pożytków czy strat?
W każdym razie wczoraj stwierdziłem, że półki w sklepie od różnych jej
odmian dosłownie się uginają.
Yerba mate uzależnia? Szkodzi na coś?
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.
Wiem, na forach jest tych tematów pełno. Ale ja chciałem jakiegoś zdania nt
temat właśnie od fachowców, od lekarzy.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam,
jangr

2. Data: 2009-04-01 09:55:31

Temat: Re: Yerba mate - moda czy dobrodziejstwo?
Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Apr 2009 11:05:01 +0200, jangr napisał(a):

> Yerba mate - moda czy dobrodziejstwo?

Kawa - moda czy dobrodziejstwo? Herbata - moda czy dobrodziejstwo? Mięta -
moda czy dobrodziejstwo? - To zależy...

> Bardzo mnie interesuje opinia lekarzy na ten temat.
> Zwyczaj jej picia coraz bardziej się w Polsce rozpowszechnia.

"Mój" lekarz twierdzi, że yerba mate ogólnie dobrze działa na organizm,
jako że zawiera dużo magnezu. Poza tym pobudza. Co do innych właściwości,
trudno powiedzieć.

> Czy warto iść w tą stronę? Więcej pożytków czy strat?

Strat raczej nie ma, bo nie ma przekonujących dowodów na ujemne działanie
yerby. Po prostuy spróbuj i zobacz czy Ci smakuje. Jeśli tak, to pij.
Podobnie jak z herbatą :)

> Yerba mate uzależnia? Szkodzi na coś?

Nie i nie.

> Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.
> Wiem, na forach jest tych tematów pełno. Ale ja chciałem jakiegoś zdania nt
> [...]

Sam nie jestem z lekarzem, ale ze względu na problemy żołądkowe, muszę
konsultować swoją dietę (to co jem i piję) z lekarzem gastrologiem. Dlatego
o yerba mate także rozmawialiśmy, wnioski powyżej.

--
- Kucing -

3. Data: 2009-04-01 10:37:36

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

jangr pisze:
> [...]
> Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.
> Wiem, na forach jest tych tematów pełno. Ale ja chciałem jakiegoś zdania nt

Kolejny nie lekarz się wypowie, czyli ja.

Yerba jest ok, ale nie jest doskonała, o czym mało kto chce pisać. Mnie
bardo bolał brzuch po niej (miałem jakieś problemy z żołądkiem przed jej
piciem i jako jedyna aż tak wzmagała te dolegliwości) także nie każdy po
niej będzie się czuł super, zwłaszcza jak nie do końca człowiek jest
zdrowy. Spróbuj jak stwierdzisz, że czujesz się lepiej i ci zasmakuje to
pij.

--
Blog: http://blog.stalica.info

4. Data: 2009-04-01 12:21:51

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel Stalica" <d...@s...info> napisał w wiadomości
> [...]
> niej będzie się czuł super, zwłaszcza jak nie do końca człowiek jest
> zdrowy. Spróbuj jak stwierdzisz, że czujesz się lepiej i ci zasmakuje to

No, właśnie, wczoraj spróbowałem, ale nie mocną, jak należy, ale zrobioną w
szklance z dwóch łyżeczek. Była to Yerba Mate Pajarito.
Smak mi odpowiadał, ale strasznie rozbolała mnie po niej głowa, a ból głowy
mi się raczej nie zdarza. Czy to może być od niej, czy zbieg okoliczności.
Znajomy powiedział, że yerba jest ok, ale bardzo podnosi ciśnienie.

5. Data: 2009-04-01 13:06:15

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

jangr pisze:
> [...]
> mi się raczej nie zdarza. Czy to może być od niej, czy zbieg okoliczności.
> Znajomy powiedział, że yerba jest ok, ale bardzo podnosi ciśnienie.

Spróbuj jeszcze parę razy, aby wyeliminować przypadek i oglądaj jak
reaguje twoje ciało. Potem sam zdecyduj.

Pozdrawiam.

--
Blog: http://blog.stalica.info

6. Data: 2009-04-04 11:26:26

Od: "1634Racine" <1...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Stalica in news:gqvg5i$ras$1@inews.gazeta.pl
[.................]

a ilu (tak w ogole...) tutaj pisuje lekarzy ? :) :)

7. Data: 2009-08-12 11:11:04

Od: "1634Racine" <1...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr in news:gqvb15$nka$1@atlantis.news.neostrada.pl
[....]
> Ale ja chciałem jakiegoś zdania
> nt temat właśnie od fachowców, od lekarzy.

ale tutaj to lekarzy nie ma :)
albo tak rzadko, ze prawie ich nie ma.
za duzo wiary w Ciebie.
tutaj to pasjonaci medykamentow raczej. I Macgajwery w sprawie zdrowia.

Dziwne, dziwaczne odczucia
AlAT - AspAT
Ciekawe
ciezkie nogi
backstretcher na kręgosłup - co o tym myślicie?