Z Iraku do domu!!!

51. Data: 2004-01-20 09:34:47

Temat: Re: Z Iraku do domu!!! - dobrze że broni nie czyścił
Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Garapich wrote:

> Z tego, co mowia znajomi (nigdy w USA nie bylem), toi jak ktos
> ma wize sluzbowa, to takiej procedury nie przechodzi.
> I jak naprawde jestes TURYSTA, to tez cie traktuja jak czlowieka.

Tak moze i bylo, ale obecnie beda brali od Polakow odciski palcow i
robili zdjecie niezaleznie od wizy (no, moze Kwasniewskiemu podaruja jak
juz przyjedzie w odwiedziny do swojego best friend).

Dunia

--
All science is either physics or stamp collecting.
Ernest Rutherford

52. Data: 2004-01-20 09:35:24

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KELGO" <k...@K...pl> napisał w wiadomości

> Chyba oglądasz TV dużo, ale bez zrozumienia.
> Oni wcale nie wrócili. Dalej tam są i zaprowadzają ład i porządek (czyli
po
> irakijsku terror okupacyjny).

Czesc wrocila,czesc zostala a inna czesc wyjechala.

Robią to może dla ciebie, ale na pewno nie dla
> mnie.

No mam nadzieje ze nie dla ciebie i tak bys tego nie docenil.

Ooo no to juz wiemy co cie boli.

Magda

53. Data: 2004-01-20 10:12:29

Temat: Re: Z Iraku do domu!!! - może do Czech
Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 20 Jan 2004 10:30:17 +0100, "idiom" <i...@w...pl> pisze:

>Użytkownik "KELGO" <k...@K...pl> napisał w wiadomości

>Mamy jeszcze na sumieniu marsz na Berlin - w sumie powinniśmy się wstydzić.

Tiaaaa.... Myślę, że za Odsiecz Wiedeńską taki KELEGO też uważa, za
niczym-nie-usprawiedliwiona-napaść-na-pokojowo-nasta
wiony-naród-Turecki

Przepraszasz za to Turków?
--
pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

54. Data: 2004-01-20 10:23:17

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Garapich" <n...@...nie.bedzie> napisał w
wiadomości news:faso00ls8015hfrh9easnh9jc63vhdqf5l@4ax.com...

> Oj, właśnie nie. Zabijali tych, którzy mieli niewłaściwie urodzonych
> rodziców, mieli za dużo ziemi, należeli do innego narodu, znali
> Lwa Trockiego albo dostali sie do niewoli i soiedzieli na Zachodzie
> w oflagu.

Toz wlasnie chodzi o przyklad propagandy, wlasnie ogladalem film (z
kamery 'przemyslowej') na ktorym amerykanie zabijaja ze smiglowca
nieuzbrojonych Irakijczykow -oni tez zagrazali sercu Ameryki? Moge
podeslac na mejla, to nie jedyny przyklad "bledow jakie zawsze moga sie
zdarzyc". Czy Amerykanie nie strzelaja po prostu do tych co nie chca
oddac im (we wlasnym kraju) broni? I do tych ktorych uznaja za
poplecznikow rezimu.
Takze nie mow mi ze jest tak pieknie ze Amerykanie tylko sie bronia.

> Polscy zołnierze nie prowadzą wojny na froncie. Ochraniają
> infrastrukture, uruchamiaja przemysł, urzeedy, szpitale itp.

Taaa, toz to samo robia wszyscy okupanci na calym swiecie "tylko dbaja o
infrastrukture".
A dlaczego to musza tam ochraniac, ?przed obcymi najezdzcami?
Polacy, Amerykanie itd. sa tam po to by spacyfikowac Irak, usmierzyc
bunty miejscowych, po to zeby jak dojna krowa mleko -Irak dawal rope.
Owszem jest jeszcze cel -demokracja, tyle ze sami Amerykanie nie chca
wyborow w Iraku az do przyszlego roku (na razie, pozniej moze jeszcze
pozniej). Jak pokazuje rzeczywistosc Amerykanie nie potrafia zrozumiec
Irakijczykow sa im obcy, czesto pogardliwi ale ustroj to chca im i tak
budowac.

> Za kilka miesiecy, kiedy zacznie sie realizacja kontraktow
> na odbudowe Iraku, ochrona inwestycji bedzie absolutnie
> konieczna.

No jasne? Ale co sie stalo z idealami?

> Hmmmm... Zawsze sie znajda tacy, co beda przeciw.
> Przeciez my wiemy, ze dobrze ze obalili Saddama.
> I dla nas, i dla Iraku. Wiec o co chodzi? Ze nie wszyscy
> Irakczycy sa o tym przekonani?

O to ze nie mozna wmawiac calemu swiatu , ze kazdy zolnierz przeciwny
ameryce to terrorysta z al -Kalidy. Jest zolnierzenm jak inni, nie mozna
tez udawac ze wojna sie skonczyla a teraz to juz sa tylko terrorysci.
Jak sie zreszta okazalo Husajn zabranial kontaktow z al-Kaida.
Skoro Irakijczycy nie sa przekonani to czy na pewno to dla ich dobra?
Zobacz co tam sie dzieje, zniszczono elektrownie itd., brak pracy i nie
widac widokow ze naprawde szybko bedzie lepiej, ropa jest sprzedawana
przez obce mocarstwa a w dodatku kraj odlegly o tysiace kilometrow
narzuca swoja forme kapitalizmu ludziom ktorych nawet specjalnie nie
zna.
A koordynatorem gospodarki jest facet, ktory spieprzeyl sporo we wlasnym
kraju -Belka.
Irakijczycy maja powody zeby nie lubic USA. I to nie jest tak ze "zawsze
znajda sie tacy" to tylko nasza propaganda pokazuje milosc i przyjazn do
polskich zolnierzy tak jakby faktycznie tak bylo.

Natomiast

> Tak, to prawda. I uwazam, ze USA powinny przestac handlowac z tymi
> krajami (zwlaszcza Chinami), albo zrobic to, co w Afganistanie, Iraku
> czy Granadzie.

Ale jakos nie robia tego. Leca tam gdzie kasa. W Chinach jest kasa i w
Iraku kasa. W Chinach wiec popieraja totalitaryzm a Irak moga sami
podbic.
Zreszta 10 lat temu USA mialy gdzies prawa czlowieka w Iraku, mogly
pokonac Husajna ale wolaly go zostawic dla wlasnego egoistycznego
interesu. Teraz nagle wiara w swiete idealy?

> Hmmm... czy mozesz podac jakies szczegoly?
> Wiem o Arabii Saudyjskiej, ale to inna historia.

Zaraz, zaraz a z jakiego to powodu inna historia? A.S. jest rezimem
jednym z najbardziej zacofanych i nie ma zadnego ale.

> Ale jakie
> jeszcze rezimy DZISIAJ wspiera USA?

Pozostale kraje typu Oman (dostal w nagrode za poparcie 1mld$ w broni),
kraje typu Uzbekistan, Indonezja tez nie jest jakos bardzo
demokratyczna, Malezja itd. Wystarczy tylko chciec zauwazyc i znac sie
ociupine na mapie.

Czasy zimnej
> wojny i grania roli Wujka Sama chyba na razie minely.

> No, tez mi sie to podoba :-)

No dobrze a jakies konsekwencje? W koncu albo jestesmy tymi terrorystami
albo przyjaciolmi.

> Zwroc uwage na jedno: Ci wszyscy ludzie przyjezdzaja do USA jako
> turysci. Tzn. maja wize turystyczna. A urzednik USA pyta sie, czy aby
> nie chcesz pracowac? Nie - odpowiada, alez skad. I urzednik udaje ze
> wierzy. Naprawde uwazasz, ze USA postepuje tutaj okrutnie?

Tak. Do tej pory byly wizy i jakos starczalo.
Fotografowanie i odciski palcow takiej emigracji wcale nie ukroca.
Zreszta przeciez USA mowia ze to bron na terrorystow -my nimi jestesmy?

> Z tego, co mowia znajomi (nigdy w USA nie bylem), toi jak ktos
> ma wize sluzbowa, to takiej procedury nie przechodzi.
> I jak naprawde jestes TURYSTA, to tez cie traktuja jak czlowieka.

Fajnie ale do k.nedzy swiat nie jest tylko dla biurokratow nie kazdy ma
sluzbowa wize. Po czym poznaja w USA "prawdziwego" turyste?

> Hussajn wspiral np. OWP.

No dobra a jakis zamach, poza granicami Palestyny np. w USA? OWP jest
uznawana w swiecie od jakiegos czasu. Poza elementami terrroryzmu OWP
jest ruchem oporu, przeciw rasistowskiej polityce Izraela, no ale Izrael
to przyjaciel USA.
Nie slyszalem od lat 70-tych o zamachu OWP poza granicami Palestyny.

> Naprawde uwazasz, ze Husajn nie probowal wyprodulowac broni jadrowej?
> Nigdy?

Probowal ale jak sie okazalo po pierwszej wojnie w Zatoce zniszczyl. I
jakos wywiad USA tego nie wykryl, wykryl za to "gotowa do strzalu" bron
ABC, przeciez to oczywiste ze Ameryka potrezbowala kija i go znalazla.

> Przeciez inspekcje po wojnie
> w 1991 potwierdzaly to.

Czlowieku czy ty czytales gazety przed ostatnia wojna? KOmisja po
komisji potwierdzaly ze nie ma broni (a zawsze mozna powiedziec ze jest
tam gdzi enas nie bylo). W dodatku do inspekcji podlaczali sie agenci
USA a Ameryka oczywiscie wypierala sie tego.

> Kupowal naukowcow z Rosjii, mial reaktory. I
> co Myslisz, ze tak sam z siebie zrezygnowal i odpuscil? Myslisz, ze
> gdyby nie ciagla presja ze strony USA, to nie probowalby tej broni
> wyprodulowac? Razem z rakietami, mogacymi dosiegnac celow
> w Europie?

No ale jak sie okazalo odpuscil, jesli ze wzgledu na presje to trezba
bylo dalej przec.

> Przeciez te instalacje byly. Widzieli je inspektorzy.

Widzieli w czasach 1 wojny, przed 2 widzieli tylko rakiety, ktore lataly
o 15km dalej niz by chcieli amerykanie. W dodatku jak napisalem w
inspekcjach byli nielegalni agenci (bo lamiac prawa ONZ) USA?

Potem Saddam
> ich wyrzucil. I jak wymuszono ich powroc, to broni nie bylo. To co?
> Rozplynela sie?
> pozdrawiam serdecznie,

Przeciez bron BC byla tylko tuz po wojnie.
To odpowiedz mi tak -dlaczego jej nie znaleziono skoro nie mogla sie
rozplynac?

55. Data: 2004-01-20 10:30:49

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Andrzej Garapich" <n...@...nie.bedzie> napisał w
> wiadomości news:onno00dgns1pf8ojchqddmo5pc4r0scetd@4ax.com...
> Jasne albo jak Pan Bog przykazal nadstawiac drugi policzek.
> A moze powinni potrenowac lapanie kul w locie ?
> Kiedys ogladalam film gdzie gosc lapal strzaly w locie,wiec jest to do
> opanowania ;-)
>
> Sorki ale nie moglam sie opanowac.To bynajmniej nie jest pisane do
Ciebie
> Andrzeju :-)

A potrafisz zrozumiec, ze kazdy okupant tak sie tlumaczy? Tyle ze USA
wprowadzily cenzure na "bledy i wypaczenia".

56. Data: 2004-01-20 10:36:47

Temat: Re: Z Iraku do domu!!! - dobrze ?e broni nie czyści?
Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co poniektorzy uwazaja ze oni jada tam sie zabawic i zgarnac mase kasy
:/
> A do tego z uwielbieniem postrzelac sobie do cywilow:/
> Jakto czytam to wierzyc mi sie nie chce ze ktos potrafi byc taki
ograniczony

Nie wiem kogo masz na mysli. Na mnie po prostu nie dziala propaganda ze
Irakijczycy nic nie robia tylko czekaja na chlopcow z Polski, ze
Amerykanie z czuloscia pochylaja sie nad problemami ludu Irackiego i ze
nie ma zbrodni wojennych po stronie USA. ("zwyciezcow nikt nie sadzi")

Czym innym jest nieuprzejme zachowanie wobec rodziny zolnierza na tej
grupie (w koncu zona nie jest winna pracy meza), czym innym popieranie
wyslania naszych wojsk a czym innym poddawanie sie oglupiajacej
propagandzie.

57. Data: 2004-01-20 10:44:11

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrowka wrote:

> Ja sie nie ekscytuje telewizyjna propaganda tylko podziwiam zolnierzy ich
> rodziny i m in mojego znajomego ,ktory w Iraku nastawia karku.

Ja ich nie podziwiam. Przyjmuję do wiadomości, że wybrali taki zawód, a ich
żony zdecydowały się być z nimi, choć wiedziały, że w razie czego jak
dostaną rozkaz, to nie ma przebacz.
Gdybym ich podziwiała, musiałabym też podziwiać lekarzy, że wycinają
wyrostki, nauczycieli, że uczą literek, kierowców, że wożą coś tam - od
tego podziwiania mogłabym zwariować.
Cieszę się jednak, że wrócili prawie w komplecie. ( oraz, że mój mąż nie
jest żołnierzem zawodowym)

Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło"

58. Data: 2004-01-20 10:56:31

Temat: Re: Z Iraku do domu!!! - Irak na padadł na Japoni
Od: "KELGO" <k...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odbudowa Zachodnich Niemiec po II WŚ to też był terror okupacyjny?
> Odbudowa Japonii to też terror okupacyjny?

Pamiętam kiedy Niemcy na nas napadli, pamiętam kiedy Japonia dołączyła się
do Osi.
Prosze przypomnij mi kiedy to Irak na Polskę napadł....

Podpowiem ci lepsze porównie: Niemcy weszli do Polski w 1939 roku by nam
pomóc, a wszególności chronić ludność cywilną pochodzenia niemieckiego.
Następnie prowadzili działania zaprowadzające pokój. Na terrorystów którzy
napadali na nich w cywilu reagowali uzasadnionym użyciem broni.

Stefanek

59. Data: 2004-01-20 10:58:12

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Specyjal" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:buj0cf$nf8
> [...]
> grupie (w koncu zona nie jest winna pracy meza), czym innym popieranie
> wyslania naszych wojsk a czym innym poddawanie sie oglupiajacej

Idealnie byloby gdyby nie bylo wojen.No ale skoro jest taka sytuacja jak w
Iraku i nasi zolnierze musieli tam jechac,to ja jestem myslami z nimi z ich
rodzinami,pragne aby wrocili do domu cali i zdrowi.To wszystko.

Magda

60. Data: 2004-01-20 11:07:58

Od: "KELGO" <k...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sorki, Stefanek, ale jeśli Twoja świadomość historii jest taka (że nie
> zauważasz róznicy między inwazją na Czechosłowację 68 a obecną inwazją na
> Irak) , to trudno się z Tobą wdawać w jakiekolwiek dyskusje.

Jako historyk, z chęcią wskażę ci analogię i nie mogę się doczekać na
różnice.

1. Obie inwazje odbyły się na rozkaz naszego Największego Sojusznika, zgoda
rządu była pozorna i wymuszona
2. Obu była przeciwna większość Polaków
3. Obu sprzeciwiła się Europa Zachodznia
4. W obu przypadkach użyto kłamliwego pretekstu - brak manatu ONZ
5. Ludność kraju napadniętego przyjęła "wyzwolicieli wrogo", delikatnie
mówiąc...
6. W obu krajach zaprowadzono rządy marionetkowe
7. Obie gospodarki podporządkowano gospodarkom "wyzwolicieli"

Stefanek

kryzys czy...? [dłuuuuuuugie]
Konkurs sadownictwa rodzinnego
"Rodzina" wybyła na weckend...