Z cyklu "Pomoz Blondynce": jak zamontowac kinkiety?

1. Data: 2007-10-19 14:01:29

Temat: Z cyklu "Pomoz Blondynce": jak zamontowac kinkiety?
Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilam ja sobie kinkiety, takie, o:

http://www.aukcjoner.net/gallery/254550_kinkiety.htm

I mam problem, jak je podlaczyc, bo nigdy tego nie robilam :(
W obsadce do zarowki z tylu sa dwie dziurki ze srubkami do
dokrecania. To chyba tam prund kablem ma isc, nie?
A ja mam wystajacy ze sciany przewod z trzema kabelkami. Kolorowymi.
Drogie Bravo, pomoz!

2. Data: 2007-10-19 14:19:09

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

To proste, jeśli faktycznie w oprawce są 2 dziurki ze śrubkami, to
trzeba do tych dziurek włożyć po 1 przewodzie do każdej i dokręcić
śrubki. Jeśli ze ściany wystają 3 przewody w kolorach: czarny, niebieski
i zielono-żółty, to tylko 2 pierwsze podłączasz, a trzeci
(zielono-żółty) zostawiasz niepodłączony - jest to przewód ochronny, bez
prądu, dotknięcie go niczym nie grozi, podłącza się go zwykle do obudowy
odbiorników elektrycznych. Na pewno poradzisz sobie z podłączeniem.
Pamiętaj o jednym - przed podłączaniem WYŁĄCZ BEZPIECZNIKI!!!

geyb

3. Data: 2007-10-19 14:42:45

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

geyb wrote:
> Pamiętaj o jednym - przed podłączaniem WYŁĄCZ BEZPIECZNIKI!!!
I pamietaj tez o tym ze rzadko bo rzadko ich wylaczenie nic nie daje
wiec warto zaopatrzyc sie w prosta probowke i ufac tylko sobie ;)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

4. Data: 2007-10-19 15:04:48

Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odbiorników elektrycznych. Na pewno poradzisz sobie z podłączeniem.
> Pamiętaj o jednym - przed podłączaniem WYŁĄCZ BEZPIECZNIKI!!!

Warto też dodac że w dobrze wykonanej instalacji w czarnym(lub czasem
brązowym) przewodzie jest faza, czyli napięcie.
Warto ten czarny przewód podłączyć do tej dziurki która łaczy się ze stykiem
od spodu żarówki a przewód niebieski do tej dziurki która łączy się ze
stykiem na kołnierzu oprawki.

Pomoże to uniknąć nieprzyjemnych wrażeń np w przypadku peknięcia bańki
żarówki i koniczności odkręcania samego trzonka. Zdarza się i to wcale nie
rzadko...
--
Jackare

5. Data: 2007-10-19 15:30:42

Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Pa , 16:19, geyb <g...@g...pl> wrote:
> To proste, je li faktycznie w oprawce s 2 dziurki ze rubkami, to
> trzeba do tych dziurek w o y po 1 przewodzie do ka dej i dokr ci
> rubki. Je li ze ciany wystaj 3 przewody w kolorach: czarny, niebieski
> i zielono- ó ty, to tylko 2 pierwsze pod czasz, a trzeci
> (zielono- ó ty) zostawiasz niepod czony - jest to przewód ochronny, bez
> pr du, dotkni cie go niczym nie grozi, pod cza si go zwykle do obudowy
> odbiorników elektrycznych. Na pewno poradzisz sobie z pod czeniem.
> Pami taj o jednym - przed pod czaniem WY CZ BEZPIECZNIKI!!!

Dzieki. Mam takie: czerwony, zielony i niebieski. Pewno jak sprawdze
takim "srubokretem" z lampka, to mi pokaze, w ktorym nie ma pradu,
tak?

6. Data: 2007-10-19 15:40:47

Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2007-10-19 16:16:17

Od: "MaLeK" <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
s.com...
> [...]
> dokrecania. To chyba tam prund kablem ma isc, nie?
> A ja mam wystajacy ze sciany przewod z trzema kabelkami. Kolorowymi.

kupic szampana i zadzwonic do mnie :)

--
MaLeK

8. Data: 2007-10-19 18:52:21

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-10-19 17:30, Niejaki/a lolka bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Dzieki. Mam takie: czerwony, zielony i niebieski.

Przyjrzyj sie jeszcze raz - czy ten czerwony nie jest jednak wpadajacy w
braz ?

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

9. Data: 2007-10-19 18:55:01

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-10-19 17:40, Niejaki/a |<onrad bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> afaik w dwoch nie bedzie. strzelam ze musisz podloczyc czerwony i
> niebieski. ale pokombinuj, raczej nic nie wysiadzie jesli nie pomylisz
> kabli i nie zewrzesz dwoch razem przy wlaczonych korkach

Dla swietego spokoju jeszcze zakleilbym ten kabelek zielony kabelek
izolacja, zeby sie przez przypadek nie zwarl do pozostalych.

BTW Do watkodawczyni: No dobra, a teraz mozesz wrzucic zdjecie - chyba
zasluzylismy ? ;-)

> body {
> name: '|<o?rad Karpieszu>|';

Cos Ci sie ta sygnaturka rozrosla ...

10. Data: 2007-10-19 18:56:34

Od: "fot" <f...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
s.com...

> A ja mam wystajacy ze sciany przewod z trzema kabelkami. Kolorowymi.
> Drogie Bravo, pomoz!

Do takich rzeczy to jest facet ;)

Pamietaj jeszcze, ze jak dotkniesz przez przypadek (nawet jak wylaczysz
bezpieczniki) niebieski kabelek (tzw. ZERO) do zielonego/zoltego (tzw.
UZIEMIENIE) to moze Ci wyskoczyc bezpiecznik przeciwporazeniowy.

A tak na powaznie to najlepiej zagadaj do jakiegos znajomego zeby ci
zalozyl. 1. bedzie bezpieczniej. 2. domyslam sie ze kinkiety trzeba tez
przykrecic do sciany, gdzie moga byc ww. przewody, ktore mozna rozwalic i
wtedy jest problem. Maly detektor przewodow jest rozwiazaniem.

K.

Fatloss computer program
Jak przygotować podłogę pod Barlinek / Baltic Floor ?
jeśli nie Spółdzielnia?
Re: swiatlowody do osiwetlania
"ubytki" pradu w bloku