Re: Z cyklu ,,Rozmowy z lewakiem".

Data: 2020-06-18 03:47:10
Temat: Re: Z cyklu ,,Rozmowy z lewakiem".
Od: Izaura <d...@d...net>

On 2020-06-17 15:09, Trybun wrote:

> Wątpię, intencje pozornie dobre, jednak ani krzty wcześniejszego
> zastanowienia się nad tym jaki to może przynieść skutek. No i oczywiście
> metody jakimi walczy z tym "faszyzmem".. Kto wolny od ciągot
> faszystowskich będzie prześladował ludzi za "gesty", czy "palił" im
> książki?
>
> Ale chyba nie chcesz powiedzieć że w czasach Marxa proletariat nie był
> czymś gorszym od innych?

We wczesnej fazie kapitalizmu proletariat byl doprowadzony do skrajnej
nedzy, ktora powodowala gleboka biologiczna i intelektualna atrofie
calej tej klasy spolecznej i same liberalne rzady zastanawialy siem co
zrobic, by nadal miec zdrowych rekrutow...?

Rozwiazaniem owczesnego problemu bylo zaproponowane przez katolicka
partie 'Centrum', w protestanckich Niemczech, ktora miala program nie
tylko kapitalistow, czy na ambone ale, takze na tzw. ulice, dla ludzi...

//malo kto zna te szczegoly, ze w protestanckich Niemczech, na katolicka
partie "Zentrum", zalozona przez kardynala Kettelera, glosowali
protestanci...

http://bdp.xportal.pl/publicystyka/411/

https://en.wikipedia.org/wiki/Centre_Party_(Germany)