Z cyklu głupie pytania...

1. Data: 2006-09-19 17:04:45

Temat: Z cyklu głupie pytania...
Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może mi ktoś wytłumaczy, dlaczego teraz chleb nie wygląda chociaż tak jak
ten:

http://www.flickr.com/photos/nowaccy/246826970/

Lub chociaz nie przypomina takiego chleba ???
Dlaczego z tzw zachodu przyjęliśmy bezmyślnie to co najgorsze... Zepsuliśmy
nasze tradycyjne chleby, wędliny, nawet jajka nie smakują tak jak kiedyś...
Kiedyś żółtko w jajku smakowało żółtkiem, a teraz jak jem jajo na miękko to
białko oprócz konsystencji prawie się nie różni smakiem od żółtka. Chociaz
czasami się zdarza, ze żóltko smakuje tybą - bo kury były karmione mączką
rybną...

Wiem, ze to takie pytania w powietzre, ale jak widziałem na sobotnio
niedzielnym festynie w Skierniewicach takie chleby jak ten powyżej, to się
rozmarzyłem...

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 9286991

2. Data: 2006-09-19 17:38:01

Temat: Re: Z cyklu głupie pytania...
Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości
> Może mi ktoś wytłumaczy, dlaczego teraz chleb nie wygląda chociaż tak jak
> ten:
>
> http://www.flickr.com/photos/nowaccy/246826970/

może dlatego, że spalonego chleba nikt nie kupi :)

a tak serio to zjadłabym taki chleb, tam gdzie mieszkałam jako dziecko moja
babcia zawsze kupowała taki chleb i przynosiła rano razem z pachnącymi
drukiem gazetami. Bardzo te dwa zapachy (chleba i gazet) pasują mi do siebie
i przypominają dzieciństwo.

Teli.

3. Data: 2006-09-19 18:27:56

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wiem, ze to takie pytania w powietzre, ale jak widziałem na sobotnio
> niedzielnym festynie w Skierniewicach takie chleby jak ten powyżej, to się

Bo wszystko - lub prawie wszystko - idzie w fast-foody. Nawet "normalne"
jedzenie jest fastfoodem - zobacz na dżemy - kiedyś się je smazyło, a teraz
do rozciapanych owoców dodaje sztucznego zagęszczacza.

Marzę o własnym gospodarstwie rolnym, tradycyjnym, z wyrobem na małą skalę
specjałów wg dawnych procedur. Z jajami od wolno chodzacych kur, z chlebem,
co nie zawiera "polepszaczy" itd.

DJD

4. Data: 2006-09-19 18:46:59

Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> specjałów wg dawnych procedur. Z jajami od wolno chodzacych kur, z
> chlebem, co nie zawiera "polepszaczy" itd.

wiesz, że to jest również moje marzenie? Jak tylko będzie trochę pieniędzy
i dzieci wyfruną :( to zrealizuję coś w tym stylu. Może gdzieś na wszchodzie
Polski...

Pozdrawiam
Teli.- czytująca do znudzenia wszystkie etykiety.

5. Data: 2006-09-19 19:27:37

Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Sep 2006 20:27:56 +0200, Dominik Jan Domin napisał(a):

> z chlebem,
> co nie zawiera "polepszaczy" itd.

Teraz nawet jeśli chcesz samemu upiec chleb to nie da się bez polepszaczy
bo nawet zwykła mąka kupowana w sklepie ma składzie jakieś syfy...

6. Data: 2006-09-19 19:36:12

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:1aidvreuhk3iq$.579vc9reeof1$.dlg@40tude.net, Artur Nowacki
wrote:
> Dlaczego z tzw zachodu przyjęliśmy bezmyślnie to co najgorsze...

No właśnie, z jak zwanego zachodu? Chleb skandynawski na przykład w niczym
nie przypomina chleba angielskiego, a chleb angielski jest inny od chleba
hiszpańskiego. Od kiedy to świat dzieli się na "Polska", gdzie wszystko
jest dobre i tradycyjne, oraz "zachód", gdzie wszystko jest jednakowe i
kiepskie?

Hania
--
***
What is a detour? A wrong way to the right place. [Laurel & Hardy]

7. Data: 2006-09-19 20:30:56

Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:eepggf$hi4$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> hiszpańskiego. Od kiedy to świat dzieli się na "Polska", gdzie wszystko
> jest dobre i tradycyjne, oraz "zachód", gdzie wszystko jest jednakowe i

nie obrażaj się, to przejaw tęsknoty za dzieciństwem i komuną :)
Teli.

8. Data: 2006-09-19 20:33:55

Od: "*piotr'ek*" <piotr*ekn@gazele.pl> szukaj wiadomości tego autora

A mnie najbardziej wkurza dodawanie zamiast cukru jakiś aspartamów -
powstałych w laboratorium i nazywanie nescafe powstałej z ropy naftowej -
kawą.

*piotr'ek*

9. Data: 2006-09-20 00:54:42

Od: Marek <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki wrote:

> Może mi ktoś wytłumaczy, dlaczego teraz chleb nie wygląda chociaż tak jak
> ten:

bo taki chleb to tylko chamy ze wsi jedza, panstwo z miasta to na bielusienki
sobie pozwolic moga

10. Data: 2006-09-20 00:57:12

Od: Marek <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"księżniczka Telimena" wrote: tam gdzie mieszkałam jako dziecko moja babcia
zawsze kupowała .................. z pachnącymi drukiem gazetami.
Olowicy nie masz przypadkiem?

żywność w no frost -pomocy
Rada przy próbowaniu potraw
czy podczas kiszenia żuru należy :