Potrawa dla karmiącej

1. Data: 2006-09-19 08:34:25

Temat: Potrawa dla karmiącej
Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W sobotę mam wizytę znajomych, i chciałbym coś przygotować, ale musi
spełniać kilka warunków:
1. nie może być z cebulami, czosnkami, itp - żeby kobieta karmiąca piersią
mogła to jeść
2. z tego samego powodu nie może być zbytnio intensywne aromatem ziół
(chyba, bo taki kminek jest, z tego co wiem, zalecany)
3. nie może być pikantne (również z tego samego powodu), ale dobrze by było,
żeby nie straciło ze swego charakteru po doprawieniu na ostro (dla pijących
piwo lub wino)
4. jakoś się prezentować, żeby nie częstować gości kanapką z masłem i szynką
i do tego pomidor
5. raczej nie sałatka, wolałbym coś bardziej treściwego

Znacie taką potrawę?

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

2. Data: 2006-09-19 09:08:39

Temat: Re: Potrawa dla karmiącej
Od: "Anet" <a...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znacie taką potrawę?
>
> --
> "Żałuj za dowcipy, synu!"
> Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Pytałaś tej konkretnej osoby, bo może sie okazać, ze ona je
wszystko. Ja wiem, że sie utarło ograniczanie pewnych dań jesli sie
jest matka karmiącą, ale to tylko na samym początku, potem jak
dziecku nic nie jest to praktycznie można jeść wszystko.

Anet

3. Data: 2006-09-19 09:18:38

Od: dogma24 <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anet napisał(a):

> [...]
> jest matka karmiącą, ale to tylko na samym początku, potem jak
> dziecku nic nie jest to praktycznie można jeść wszystko.

dokladnie, ja nadal karmie piersia na poczatku bardzo sie pilnowalam,
ale jak zobaczylam po miesiacu, ze mlodemu nic nie jest zaczelam jesc
wszystko...
i tak jest do tej pory, jem to co wszyscy, ostatnio nawet wcinalam
papryczki piri-piri i nic :) oczywiscie poza moim zadowoleniem...

pozdrawiam
dogma

4. Data: 2006-09-19 09:21:01

Od: marg <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anet napisał(a):

> [...]
> jest matka karmiącą, ale to tylko na samym początku, potem jak
> dziecku nic nie jest to praktycznie można jeść wszystko.

Dokładnie. Zsumowałas w jednym wszystkie możliwe zakazy, a dieta
karmiącej z reguły jest bardzo indywidualna, dobierana pod konkretnego
dzidziusia. Po prostu zapytaj gościa, a ona Ci powie, może podsunie
jakiś pomysł....
--
>**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
Aksjomat Cole'a >**<

5. Data: 2006-09-19 09:59:12

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marg" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> karmiącej z reguły jest bardzo indywidualna, dobierana pod konkretnego
> dzidziusia. Po prostu zapytaj gościa, a ona Ci powie, może podsunie

Zsumowałeś, nie -łaś. Jestem rodzajem męskim :-)
A po drugie to nie gość jest karmiący, tylko moja żona :-)))
Na razie Romek ma 3 tygodnie i póki co, skoro dopiero teraz po mękach zaczął
jako-tako ssać i przybierać na wadze w dolnej granicy normy, to nikt nie ma
ochoty na eksperymenty.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

6. Data: 2006-09-19 10:12:14

Od: "Anet" <a...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jako-tako ssać i przybierać na wadze w dolnej granicy normy, to nikt nie ma

To było chyba do mnie, a ja rodzaj żeński i w swoim czasie karmiący
(a dziecko miałam strasznie kolkowe). Ciężko mówić nam z zewnątrz
nie znającym Twojego Maleństwa,co może mu zaszkodzić, czasami
grochówka czy bigos nie szkodza a zwykły kompot z jabłek może
zrobić niezłą rewolucję w brzuszku malucha.

Anet

7. Data: 2006-09-19 10:24:38

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

flower wyklikał(a):
> W sobotę mam wizytę znajomych, i chciałbym coś przygotować, ale musi
> spełniać kilka warunków:
<ciach>
> Znacie taką potrawę?

Gulasz z indyka:
filet z indyka
marchewka
trochę pietruszki i selera
bulion ugotowany lub z kostki

Obgotować w bulionie pokrojone w kostkę mięso indyka (lub lekko obsmażyć
jeżeli maluch już toleruje smażone i potem podlać bulionem). Dodać pokrojoną
włoszczyznę (bez kapusty i pora). Poddusić. Zagęścić trochę mąką. Przed
podaniem można posypać koperkiem lub natką.
Podawać z ryżem, kaszą lub makaronem (polecam makaron graham).

Potrawa tolerowana zarówno przez malucha jaki pozostałych członków rodziny:)

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)

8. Data: 2006-09-19 10:33:37

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Podawać z ryżem, kaszą lub makaronem (polecam makaron graham).
>
> Potrawa tolerowana zarówno przez malucha jaki pozostałych członków

Mdłe jakieś to wyjdzie. No, ale sam tego chciałem, na nic innego, co
spełniałoby moje warunki, chyba nie mogę liczyć :-)

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

9. Data: 2006-09-19 11:52:29

Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
>W sobotę mam wizytę znajomych, i chciałbym coś przygotować, ale musi

Upieczcie udka kurczaka, doprawione liściem laurowym (i sól + pieprz),
podlane oliwą z oliwek + ziemniaczki, można wrzucić do pieczenia do
brytfanny np. marchewkę i ćwiartki cebuli (w takiej formie nie zaszkodzą).
Wszystko mozna upiec razem w 1 naczyniu. Przy okazji mało roboty i ładnie
pachnie :-)

:-) Monika

10. Data: 2006-09-19 13:07:02

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

flower wyklikał(a):

> Mdłe jakieś to wyjdzie. No, ale sam tego chciałem, na nic innego, co
> spełniałoby moje warunki, chyba nie mogę liczyć :-)
"Tak to panu tylko w E... dopasują" :)

Albo przyprawione dla gości a żona patrzy albo mdłe dla wszystkich ...

Kwiatek - to się naprawdę da zjeść :) Postaw przyprawy na stół i każdy sobie
dosoli i dopieprzy (oby nie przepieprzył ;) )

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)

przepis na pyzy
Prosba o pomoc z obiadem
papryka w zalewie jakiejs CD. /kiszona???/
Baileys - pytanko.
www.kuchnia.tv :-) :-) :-)