przepis na pyzy

1. Data: 2006-09-19 07:11:44

Temat: przepis na pyzy
Od: "yAro" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałem na sieci sporo przepisów na pyzy i
zwykle każdy był nieco inny.
Wypróbowałem 2 na pyzy niedrożdżowe i nie byłem
zachwycony. Szukam
czegoś co jak najbardziej przypomina te pyzy,
które można dostać mrożone
w sklepach bo z wypróbowanych przepisów takie mi
jednak najbardziej smakują.
Jak oni je robią? Ze znalezionych przepisów to
wychodzą albo strasznie
ciemne (niemal niebieskie), albo twardsze i
ciężkie choś tekstura jest jak tych mrożonych.
Jak więc robi się te, które sprzedają w sklepach?
Jarek

2. Data: 2006-09-25 18:26:39

Temat: Re: przepis na pyzy
Od: "dolby" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!
Też już się już kiedyś zastanawiałam nad tymi pyzami ze sklepu. Bo chyba o
takie chodzi: z różnymi nadzieniami, ziemniaczane?? Jak przypuszczam, to
jest takie ciasto jak na tzw. kluski żelazne (nazwa wielkopolska mojej
babci) i robi się je z zmielonych gotowanych ziemniaków, startych surowych
ziemniaków (odciśniętych z soku), jajka, soli i odrobiny maki pszennej (
wszystko robię na oko, niestety). Zalecana przewaga surowych ziemniaków nad
gotowanymi. Jak się robi to szybko to wcale nie wychodza sine. Można te
kluski zrobić w wersji oryginalnej - wtedy mają taki osełkowaty kształt
(jeśli jeszcze ktoś wie jak wygląda klasyczna osełka () ). Można to potem
spałaszować z cebulką smażoną na smalcu (zegnaj wątrobo !!), a mój Teść
ładował kluchy na patelnię i zalewał wiejską. kwaśną śmietaną , która miała
1000% Podobno można je jeść także do zupy z dyni.
Ja zapycham się nimi dopóki są z kuchni ...
Pyzy natomiast są drożdżowe (w niektorych regionach pampuchy, parowanki) i
niby wiem jak je robić, ale znów na oko, a to już niebezpieczne.Mogę jednak
się troche popytać, bo od kilku lat mieszkam w miejscu, gdzie generalnie
takie pyzy robi się dość często, a nawet nadziewa owocami (do zjedzenia na
słodko).
Pozdrawiam . Bosia

3. Data: 2006-09-25 21:42:45

Od: <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2006-09-25 21:57:12

Od: "czeremcha" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

yAro <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> czegoś co jak najbardziej przypomina te pyzy,
> które można dostać mrożone
> w sklepach bo z wypróbowanych przepisów takie mi

Z grysu /grysiku/ ziemniaczanego, którego w sklepach nie widziałam.
Najbardziej zbliżone wyjdą ci z półfabrykatów - czyli wyrobów w proszku.
W nich grys ziemniaczany jest.

Ania

5. Data: 2006-09-26 03:03:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<c...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]

Trzeba szybko utrzeć i jak najmniej kontaktu z powietrzem.
Inna sprawa - sól jodowana - podobno z jodyny robiło się tester jakości
śmietany - gdy oszustki wrabiały mąkę do niej po dodaniu odrobiny jodyny
śmietana robiła się niebieska.

6. Data: 2006-09-26 22:03:51

Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

dolby wrote:
> [...]
> ziemniaków, startych surowych ziemniaków (odciśniętych z soku),
> jajka, soli i odrobiny maki pszennej ( wszystko robię na oko,

No jakbym na to nie patrzyła, to są pyzy (nazwa podkarpacka mojej babci
:-) )

> Pyzy natomiast są drożdżowe (w niektorych regionach pampuchy,
> parowanki) i niby wiem jak je robić, ale znów na oko, a to już

Pyza
1. kluska z tartych na surowo ziemniaków z dodatkiem mąki;
2. pot. tłuste, okrągłe dziecko;
3. łow. nos żubra i łosia
Nowy słownik języka polskiego - Wilga 2005 - B. Dunaj

Ania (a co mi tam)
--
Kiedy sądzisz, że już gorzej być nie może - na pewno będzie.
Kiedy sądzisz, że będzie dobrze - kompletnie się mylisz.

Prosba o pomoc z obiadem
papryka w zalewie jakiejs CD. /kiszona???/
Baileys - pytanko.
www.kuchnia.tv :-) :-) :-)
ZMARTWYCHWSTANIE...