Re: Z pogranicza dwóch światów...

From: "Natalia" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Z pogranicza dwóch światów...
Date: Tue, 20 May 2003 13:07:37 +0200
Sender: k...@p...onet.pl@62.233.181.26

Użytkownik "otucha" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bacqqd$7ba$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witajcie!!
>
> Jakby tu zacząć...sama nie wiem. Od pewnego czasu ogarnęła mnie jakaś
> beznadziejność i LĘK. Juz opisywałam tu na tej grupie swoje problemy i
> pracowałam nad nimi wcześniej i powiodło się. Jednak przyszło cos czego
się
> wogóle niespodziewałam. Pozbyłam się lęku przed ludźmi....a teraz jakoś na
> nowo wszedł.

tak madziu, pamiętam twoją obecność na grupie :))
a co ma oznaczać ten tytuł twpjego wątku, co?

>Boję się krytyki ze strony ludzi.

:)) ja też

ale można się wyćwiczyć :)
odporność na krytykę jest do wyuczenia, przez odpowiedni trening
trzeba po prostu raz świadomie wystawić się na krytykę
i to nie na krytykę dokonaną przez osoby, które krytykują cię od dzieciństwa
chodzi raczej o krytykę osób w miarę postronnych, ale
takich, które darzysz jakimś tam szacunkiem
to będzie bolało, ale na przyszłośc się opłaci

poza tym, czy aby nie za dużo o tym wszystkim myślisz?
czy przypadkiem w ten sposób sama jakby nie potęgujesz swojego problemu?
naprawdę czasem lepiej się nad pewnymi sprawami nie zastanawić, żeby się
niepotrzebnie nie zadręczać....:)

ponadto dobrym pomysłem wydaje się spróbować czegoś, czy zrobić coś, co cię
przekona
że jednak nie jesteś taka niezguła, jak cię inni widzą.... (z tego co
piszesz)
to był mój sposób :)) znalazłam coś w czym jestem dobra, i wiem, że jestem w
tym dobra (nie jakaś genialna, ale dobra)
nawet nie potrzebuję się mojej rodzinie z tego spowiadać, co tak naprawdę
robię, coraz mniej mnie obchodzą te zrzędzenia i narzekania, ich zdanie o
mnie (po co ci 5 lat studiów prawniczych, skoro teraz nic z tym nie chcesz
zrobić!!)
a moją mamą to przestałam się, że tak powiem, przejmować (tym, że z pogardą
krytykuje wszystko, co robię)
:)) doszło do mnie, że przez wiele lat chciała mnie psychicznie pognębić i
uziemić
bo uznała się intelektualnie zagrożona w naszej rodzinie właśnie przeze mnie
:))
to zabrzmi buńczucznie, ale to prawda ;)
no i ostatnio mieszkam raczej sama, to ma swoje plusy i minusy
(ciągła obecnośc mojej mamy w domu trochę mnie jednak hamowała jeśli chodzi
o alkohol)

pozdrowienia

Natalia