Re: ZAROZUMIAŁOŚĆ PSYCHOLOGÓW [HTML!]

Data: 2003-03-04 12:32:43
Temat: Re: ZAROZUMIAŁOŚĆ PSYCHOLOGÓW [HTML!]
Od: "Melisa" <m...@p...onet.pl>

Użytkownik "Paweł Niezbecki" <t...@p...neostrada.pl> napisał:

> Tja... mam Ci uwierzyć, że naprawdę nie widzisz zasadniczej różnicy?

I tak i nie ;) Popatrz na to tak: kazdy czlowiek ma swoje zdanie i pomysly
czerpane z wieloletniej praktyki oraz teorii - na to jak dobrze ugotowac,
dbac/ukladac wlosy, szybko i dobrze sprzatnac, oszczedzac/wydawac pieniadze
itd. Uczyl sie tego cale zycie czerpiac z roznych zrodel. Czasem wydaje mu
sie, ze robi to dobrze i slusznie, ze sie na tym "zna", choc tak obiektywnie
patrzac mozna sie niezle poprzyczepiac. Ale obcuje z tym niejako na co
dzien. Tak samo kazdy z nas wypracowal sobie jakies metody 'terapeutyczne',
wyksztalcil jakas wiedze na temat natury ludzkiej etc. I ma swoje zdanie,
poglady, przekonania, praktyke - zarowno dotyczace przykladowego gotowania
jak i bycia z ludzmi i ze soba. W czasie calego zycia poznajemy i jedno i
drugie. Najczesciej amatorsko.

Napisales, ze to co odroznia psychologa/terapeute od innych specjalnosci to
fakt, ze kazdy jest do pewnego stopnia psychologiem/terapeuta. A ja tu nie
widze tej roznicy, bo tak samo, do pewnego stopnia, kazdy jest 'kucharzem'.
Amatorsko. Jeden lepszym drugi gorszym, a trzeci jedynie wode na herbate
gotuje. Moim zdaniem akurat tą codzienna dostepnoscia to sie psycholog od
innych specjalnosci nie rozni.
Chyba ze mnie przekonasz :)

Pozdrowka
Melisa