Za mało miejsca na lodówkę?

1. Data: 2007-05-03 12:07:00

Temat: Za mało miejsca na lodówkę?
Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Jestem na etapie "wirtualnego" ustawiania mebli w mojej przyszłej
kuchni i napotkałam problem :(
Otóż najlepsza i najsensowniejsza wersja ustawienia mebli kuchennych
zakłada, że lodówka znajdzie się na ścianie z oknem, na prawo od okna,
tak jak na poniższym rysunku.

http://img259.imageshack.us/img259/9854/lodowaps1.jp

Ściana na prawo od okna ma szer. 63 cm (+ ew. ok. 1 cm uzyskanego po
demontażu cudnych paneli pcv, które tam teraz są). Sądziłam, że to
wystarczy aby zmieścić lodówkę do zabudowy, ale pan z Ikei powiedział,
że potrzeba min. 66-67 cm :( - 60 cm lodówki+2 cm zabudowy+ok. 4-5 cm
na tzw. "przeprost" (czyli, że inaczej lodówka się nie otworzy do
końca i nie będzie można np. wysunąć szuflad zamrażalnika itp.)
I sama nie wiem - poszłam machać drzwiami od lodówki, którą mam teraz
w obecnym mieszkaniu i mam wrażenie, że kąt prosty wystarcza, aby
wszystko otworzyć, wysunąć itp... Oczywiście przeszkadzałby uchwyt
lodówki, ale mogę zrobić płaski, wcięty w powierzchnię frontu.

czy ktoś z Was ma doświadczenie z takim ustawieniem lodówki? Pomóżcie,
bo mi upada cała koncepcja zabudowy kuchennej, zależy mi żeby lodówkę
mieć właśnie tam, ale czy się da???

Pozdrawiam.

2. Data: 2007-05-03 12:21:18

Temat: Re: Za mało miejsca na lodówkę?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

lolka <l...@b...pl> wrote:

> [...]
> Pomóżcie,
> bo mi upada cała koncepcja zabudowy kuchennej, zależy mi żeby

Lodówka ma być zabudowana i ma być to lodówka do zabudowy tak?
Jeśli tak, to lodówka do zabudowy ma 55cm do tego 2x2cm zabudowy,
po kilka mm luzu i szlus, otwarcie drzwi o 90 stopni spokojnie
wystarczy, żeby z niej wszystko wyciągnąć, nawet mam wrażenie, że
z klamką nie będziesz musiała kombinować.
Jeśli lodówka jest nie do zabudowy i faktycznie ma 60cm
szerokości, a zabudowa ma być do niej dorabiana niepełna (tylko z
jednej strony), to myślę, że tez te 4-5cm luzu to duża przesada,
ale idź do sklepu, obejrzyj lodówkę którą chcesz kupić własnie
pod kątem czy otwarcie drzwi wymaga ekstra miejsca na zewnątrz
lodówki (jesli nawet to nie wierzę, żeby to było więcej niż
centymetr) i czy w celu wysunięcia półek trzeba ją otwierać
bardziej niż 90 stopni.

J.

3. Data: 2007-05-03 15:17:09

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lolka napisał(a):

> [...]
> wszystko otworzyć, wysunąć itp... Oczywiście przeszkadzałby uchwyt
> lodówki, ale mogę zrobić płaski, wcięty w powierzchnię frontu.

a moze zamontujesz drzwi do lodowki z lewej strony? bedziesz mogla je
otwierac tak szeroko jak chcesz..(chyba ;-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

4. Data: 2007-05-03 15:53:13

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"T0SIA" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> a moze zamontujesz drzwi do lodowki z lewej strony? bedziesz mogla je
> otwierac tak szeroko jak chcesz..(chyba ;-)

Szczerze odradzam. Bardzo niewygodne rozwiązanie. Chyba, że kuchnia duża i
na ścianie po prawej stronie od lodówki nic więcej nie stoi i nie blokuje do
niej dostępu.
Anka

5. Data: 2007-05-03 16:20:37

Od: "Robert Pazura" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ot=F3=BF najlepsza i najsensowniejsza wersja ustawienia mebli kuchennych
> zak=B3ada, =BFe lod=F3wka znajdzie si=EA na =B6cianie z oknem, na prawo od =
> okna,
> tak jak na poni=BFszym rysunku.
>
> http://img259.imageshack.us/img259/9854/lodowaps1.jp

Dlaczego jest to Twoim zdaniem najlepsza i najsensowniejsza wersja?

Pomocne byloby umieszczecie planu kuchni (zwymiarowany rzut z gory).

> czy kto=B6 z Was ma do=B6wiadczenie z takim ustawieniem lod=F3wki? Pom=F3=
> =BFcie,
> bo mi upada ca=B3a koncepcja zabudowy kuchennej, zale=BFy mi =BFeby lod=F3w=
> k=EA
> mie=E6 w=B3a=B6nie tam, ale czy si=EA da???
>
> Pozdrawiam.

Powiedz, dlaczego zalezy Tobie aby lodowka stala wlasnie w tym miejscu?
Jest to wygodne ustawienie, ale dla osoby leworecznej.

6. Data: 2007-05-03 17:19:09

Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Maj, 18:20, "Robert Pazura" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>
wrote:

> [...]

> Powiedz, dlaczego zalezy Tobie aby lodowka stala wlasnie w tym miejscu?
> Jest to wygodne ustawienie, ale dla osoby leworecznej.

Poniżej plan - mój pomysł na ustawienie mebli, o którym mowa. Po
prostu w tym wnętrzu nie widzę lepszego rozwiązania...

http://img48.imageshack.us/img48/2749/kuchnia000vr2.
jpg

http://img158.imageshack.us/img158/3943/kuchnia0dt0.
jpg

7. Data: 2007-05-03 17:29:54

Od: "magda" <y...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
Poniżej plan - mój pomysł na ustawienie mebli, o którym mowa. Po
prostu w tym wnętrzu nie widzę lepszego rozwiązania...

A tak z innej beczki-w jakim programie robiłaś projekt, bo mi się podoba :)
Pzdr
Magda

8. Data: 2007-05-03 17:56:03

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka <a...@m...pl> wrote:

> Szczerze odradzam. Bardzo niewygodne rozwiązanie.

Przesadzasz, kwestia przyzwyczajenia. Jestem praworęczny, a mam w
lodówce przestawione drzwi (inaczej z otwartej kuchni otwierałyby
się na pokój) i niewygodne to dla mnie było przez kilka dni
jedynie, żona po przeprowadzce do mnie też się przestawiła
bezproblemowo.
W tym konkretnym układzie to jednak chyba nie byłby najlepszy
pomysł, lodówka by się na ścianę otwierała.

J.

9. Data: 2007-05-03 17:56:06

Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Maj, 19:29, "magda" <y...@b...pl> wrote:
> [...]
> prostu w tym wnętrzu nie widzę lepszego rozwiązania...
>
> A tak z innej beczki-w jakim programie robiłaś projekt, bo mi się podoba :)

Program to Pro100, wersję demo możesz ściągnąć z ich strony www.ecru.pl,
ale nie ma ona możliwości zapisu projektu.

10. Data: 2007-05-03 17:57:44

Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Maj, 17:53, "miranka" <a...@m...pl> wrote:

> Szczerze odradzam. Bardzo niewygodne rozwiązanie. Chyba, że kuchnia duża i
> na ścianie po prawej stronie od lodówki nic więcej nie stoi i nie blokuje do
> niej dostępu.

Ano właśnie, takie nurkowanie między drzwiami lodówki a ścianą, to
chyba sport ekstremalny byłby ;) Nie biorę tej opcji pod uwagę.

Drenaz w poniemieckim domu - problem
lodówka do zabudowy
Stara podłoga drewniana na legarach zbutwiałych :-( do budowlanców i fachowców
wygiety drazek na zaslone prysznicowa
Ankieta dotycząca żywności wygodnej