Re: Za pol litra lub koniaczek

From: "defric" <d...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Za pol litra lub koniaczek
Date: Fri, 16 Nov 2001 19:18:27 +0100

Użytkownik "lea_maria"

> Uważam, że znacznie włsciwsze (w ramach podziekowania) jest kupić komuś
> (zwłaszcza osobm, które wiecznie dostają "flaszki") coś innego. W naszych
> sklepach (na szczęście!) już nie brakuje ładnych albumów czy też dobrych
wód
> kolońskich.

*Ale tu trafić w czyjś gust jest znacznie trudniej. Mam tylko dwa rodzaje
perfum, któe zaliczam do MOICH. Te albo żadne. innych zapachów nie znoszę.
Co zrobić z perfumami, któe w żaden sposób mi nie podchodzą?

>Nawet jak sie nie trafi w czyjść gust, to i tak lepiej dostać
> obrazek (który można odprezentować) niż kolejne "pół litra".

*Odprezentowywanie rzeczy jest - moim zdaniem- w złym guście. Nie podoba mi
się to i czułabym się w jakiś sposób poniżona, gdyby ktoś zapakował i
wręczył mi prezent, który uprzednio dostał.
Owszem, dopuszczam sposób odprezentowania:
- O jakie ładne!
- Spoko, możesz wziąć, nie podoba mi się i w ogóle tego nie używam.

Ale to wyjątki.
Inaczej jest jednak z alkoholem. Spokojnie można przekazać dalej.

Niestety, w naszym społeczeństwie przyjęło się :
1. Załatwiasz sprawę - pół litra.
2. Musisz obgadać sprawę - pół litra.
3. Masz do rozwiązania problem - pół litra.
4. Idziesz na imprezę - pół litra.

To nasze społeczeńtwo. Musielibyśmy pracować dłuuugo żeby to zmienić.
Pokolenia....

Dziś miałam gościa - tequila (0,75) + obiadek - czyli norma naszego
społeczeństwa.

Przy takim obrocie spraw uważam, że największym atutem może być samozaparcie
i wiedza o tym czego się chce a czego nie chce.

Koniaczek lekarza - nie musiał go pić. Nie płacił za niego, więc nie szkoda
było pieniędzy. Mógł poporstu wylać.

Jeszcze pięć lat temu nie piłam wódki, nie piłam kawy. Praca to zmieniła. Na
szczęście nie na tyle, żeby wpaść w alkoholizm, ale to dowód na to jak
bardzo społeczeństwo naciska. Nie wiem, może to wina otoczenia, w którym się
znajduje. Ani atmosfery pracy, ani ludzi, z którymi się pracuje sie nie
wybiera (chyba, że się jest samemu sterem i okrętem). W towarzystwie
pracowym nie istenieje coś takiego jak imprezea (imieninki, awans) bez
alkoholu. Czy wino, czy szampan, czy wódka, czy koniak - zawsze jest %.

A_kto_nie_pije_ten_donosi. ;)

pozdrawiam
defric :o)

P.S. To smutna/przykra prawda. Obraz Polaków.

--
"Drzwi czyli drzwi do zamka czyli dziurka od klucza (może być przesłaiania
klapką). A więc zamek bez drzwi to zamek bez dziurki, ale z klamką,