Zabezpieczenie przeciwwypływowe gazu - problem

1. Data: 2007-06-29 12:00:34

Temat: Zabezpieczenie przeciwwypływowe gazu - problem
Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku dni jestem (prawie) szczęśliwym użytkownikiem kuchenki gazowej
Mastercook KG 1409B Dynamic http://tiny.pl/fkxs. Niby dla swojego
bezpieczeństwa, ale jak się okazuje na swoją zgubę zdecydowałem się żeby
kuchenka miała zabezpieczenie przeciwwypływowe gazu. Problem polega na tym,
że wbrew temu co jest napisane w instrukcji odpalenie gazu trwa czasami nie
ok. 10s, a nawet ok. 30s. Nie ma tutaj jednoznacznej reguły, czasami trwa
kilka sekund, czasami koszmarnie długo. A nawet jak się szybko odpala, to
nie jest to spowodowane tym, że przed chwilą palnik się palił. Wiem że
utrzymanie płomienia zależne jest od termopary znajdującej się przy palniku.
W moim przypadku wygląda to mniej więcej w ten sposób http://tiny.pl/fkx2.
Tak więc termopara nie znajduje się dokładnie w płomieniu, a nieco poniżej.
Pomyślałem, że może by rozpiłować ten jeden otwór palnika tak, żeby ten
jeden "język" układał się trochę niżej http://tiny.pl/fkx8. Wtedy termopara
znajdowałaby się w płomieniu i mam nadzieję, że podtrzymanie płomienia
zaczynałoby się dużo wcześniej. Tylko mam wątpliwości, czy po takiej
przeróbce termopara nie wypali się? Problem dotyczy wszystkich czterech
palników. Ewentualnie, czy jest możliwość jakiejś regulacji? Takie
rozwiązanie bym preferował. Dobiło mnie jak u znajomych zobaczyłem ale w
innej kuchence (też Mastercook), że zimny palnik "zaskakuje" po ok. 3s a ja
muszę stać jak wazon i trzymać wciśnięte pokrętło tocząc przy tym pianę :(
Czy ma ktoś z Grupowiczów pomysł jak sobie poradzić z tym problemem? TIA

--
Big Jack
//////

2. Data: 2007-06-29 12:04:46

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> Od kilku dni jestem (prawie) szczęśliwym użytkownikiem kuchenki gazowej
> Mastercook KG 1409B Dynamic http://tiny.pl/fkxs. Niby dla swojego
> bezpieczeństwa, ale jak się okazuje na swoją zgubę zdecydowałem się żeby

skoro w instrukcji jest 10 s, a trzeba czekac dluzej jest to podstawa do
reklamacji!~

niech jakis facio przyjedzie i wyreguluje

pozdrawiam WM

3. Data: 2007-06-29 15:17:10

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Efektywny czas zadziałania takiego zabezpieczenia to 3 - 4 sek. od
pojawienia się płomienia, 10 sek. to dla mnie "wieczność". Skoro masz
gwarancję to zgłoś do serwisu jako usterkę. Termopara powinna być w
płomieniu i możesz być spokojny, że się nie przepali. Z termoparami mam do
czynienia i pamiętam jak była konieczność delikatnego rozpiłowania jednego z
palników, gdzie termopara faktycznie w płomieniu nie była. Inny temat to
dokładność podłączeń termopar do zaworu i masy ale to w końcu nowe
urządzenie, więc powinno być ok.
Po zgaszeniu płomienia do 10 sek. powinien być słyszalny delikatny stuk
mechanizmu zabezpieczenia w zaworze, jeśli jest po ok1-3 sek zawór bywa do
wymiany.

P.

4. Data: 2007-07-06 17:41:11

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:f62sai$djd$1@atlantis.news.tpi.pl
użytkownik *Big Jack* napisał(a):

[ciach mój post]

Okazuje się, że przy zapalaniu wystarczy głębiej wcisnąć pokrętło regulacji
płomienia i kuchenka zaskakuje od przysłowiowego dotknięcia :) Trywialna
sprawa odpalnie gazu, ale jak udowodniło życie można tego nie ptrafić :D Tak
czy owak, cieszę się, że wszystko obyło się bez angażowania serwisu :)

--
Big Jack
//////

5. Data: 2012-11-08 14:20:38

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 6 lipca 2007 19:41:11 UTC+2 użytkownik Big Jack napisał:
> [...]
> czy owak, cieszę się, że wszystko obyło się bez angażowania serwisu :)

Potwierdzam, w Elektroluksie jest tak samo.

6. Data: 2012-11-09 07:10:15

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
6...@g...com
*Użytkownik* napisał(-a):

> Potwierdzam, w Elektroluksie jest tak samo.

Na jakiego wała wygrzebałeś post sprzed 5 lat gdzie rozwiązanie było
podane i nic ponad jego potwierdzenie nie podałeś?

--
Big Jack
////// GG: 660675

7. Data: 2014-08-16 12:57:55

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ale jaja,w samsungu też to pomogło,a ile ja się nasłuchałem narzekań żony,no i sam
też już miałem tego serdecznie dość. U mnie dwa palniki chodziły dobrze a dwa
zapalały się po dobrych dwóch minutach,i jak jeden zaskoczył,to i drugi też od razu
się naprawiał.Muszą być powiązane ze sobą w jakiś sposób po przekątnej. Dzięki za
pomoc,mam nadzieje,że to się nie pogorszy.

8. Data: 2014-08-16 15:04:57

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 16 sierpnia 2014 12:57:55 UTC+2 użytkownik m...@g...com napisał:
> [...]
się naprawiał.Muszą być powiązane ze sobą w jakiś sposób po przekątnej. Dzięki za
pomoc,mam nadzieje,że to się nie pogorszy.

He he. Temat założony w czasach w których prawdopodobieństwo że będzie gaz do
kuchenki wynosiło 99,9999999%

Piec a nowy kaloryfer
skórzana kanapa blisko grzejnika
Kominki - Poszukiwana firma
bezklasowa deska barlinecka
[klimatyzacja] hybryda klimatyzatora przenośnego i systemu kanałowego