Zabudowa ościeżnic metalowych - warto?

11. Data: 2008-07-11 06:32:41

Temat: Re: Zabudowa ościeżnic metalowych - warto?
Od: "Grzegorz" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

No a co w przypadku, gdy nad ościeżnicami metalowymi nie ma belek
nadprożowych?
Ościeżnice zostały wmurowane w czesie budowania ścian i w ścianach
działowych trzymają cegły nad nimi.
Trzeba wtedy dodać belki?
Grzegorz

12. Data: 2008-07-11 07:22:05

Od: bokomaru <b...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz wrote:
> No a co w przypadku, gdy nad o?cie?nicami metalowymi nie ma belek
> nadpro?owych?
> O?cie?nice zosta?y wmurowane w czesie budowania ?cian i w ?cianach
> dzia?owych trzymaj? ceg?y nad nimi.

teoretycznie nie. profil i grubosc przecietnej oscieznicy nie utrzyma
sam z siebie muru (tzn. utrzyma statycznie, tak jak mur utrzyma sie bez
nadproza na odcinku 1mb).
wiec jesli wypruwaz, to wsadz tam po solidnym katowniku zapewniajac
sobie spokoj po wsze czasy, dwadziescia zlotych i po krzyku.

--
bartek

13. Data: 2008-07-15 06:31:59

Od: "Grzegorz" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety nie wypowiedział się nikt kto zastosował takie ościeżnice. Może
jednak poznamy jakieś zalety ???
Grzegorz

"cisiek" <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl> wrote in message
> Witam
>
> Chciałbym wymienić drzwi wychodzące z przedpokoju do wszystkich
> pomieszczeń mieszkania (pokoje, kuchnia, łazienka, wc). Wolałbym uniknąć
> wykuwania ze zbrojonego betonu metalowych ościeżnic. Znalazłem w sieci 2
> firmy oferujace zabudowę satrych metalowych ościeżnić drewnem. Czy ktoś
> próbował? Warto?
> http://www.oknoidrzwi.pl/artykul_185,0,,Zabudowa-met
alowych-futryn.html

14. Data: 2008-07-16 23:36:20

Od: Adam Foton <u...@g...comk> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety nie wypowiedział się nikt kto zastosował takie ościeżnice. Może
> jednak poznamy jakieś zalety ???

Za starych czasow mialem tak zabudowane stalowe oscieznice. Kantowka o
odpowiednich wymiarach, wyfrezowane rowki, do tego dorobione drzwi -
wszystko na miare.

Podczas remontu innego mieszkania wyrwalem oscieznice stalowe - z
1-szymi szlo mi trudno, kolejne zajely mi mniej niz 30 minut/sztuka:
- nacinalem oscieznice w polowie wysokosci
- wciskalem lom w ciecie i odciagalem profile od sciany (do srodka
otworu drzwiowego)
- kilka ruchow trzymajac wygiete ramiona oscieznicy i sciana stala
otworem :)

Najlepiej szlo w nosnych, najgorzej w gipsowych (lom sie wgryzal, nie
bylo dobrego podparcia)

Owszem, w lazience sciany byly juz gole, ale dalbym rade zrobic to
bezinwazyjnie.

Co do rozwiazan, ktore podeslales:
- trudno bedzie dobrac kolor/okleine oscieznicy do drzwi (rozni producenci)
- nawet nie sa drogie
- pasuja standardowe drzwi
- kotwienie zawiasow moze wypasc w 'pustej' metalowej oscieznicy
- szukalem takich, ale nie bylo... chyba bym sie skusil, ale wczesniej
musialbym poznac szczegoly konstrukcji...

U mnie przewazylo to, ze w otwory pasowaly zwykle oscieznice, bez
regulacji, czyli tansze.

AF

15. Data: 2008-07-18 07:30:15

Od: "Grzegorz" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

... no właśnie. Też rozważałem te argumenty
- akurat odpowiadają mi drzwi wew. od tego samego producenta, więc okleina
się zgadza
- cena nie taka straszna
- drzwi w komplecie
- nie rozumiem problemu kotwienia, myślę, że jeśli komplet, to będą pasować
- co do konstrukcji, nie mam zarzutów.

czyli właściwie jestem przekonany, że są ok. Ale...
Ale na przykład mam obawy, czy takie drzwi, zamknięte, od strony ościeżnicy
wyglądają naturalnie, bo przecież będą zamontowane 'głębiej' niż normalnie.
GL

> [...]
> - szukalem takich, ale nie bylo... chyba bym sie skusil, ale wczesniej
> musialbym poznac szczegoly konstrukcji...

Ile kosztuje wezownica do Beretty 11bi?
panele na nierówną podłogę
kabina bez brodzika
Jaki młynek do kawy?
Usunięcie śladów po "antyperspirancie" ?