Re: Zaburzenie zachowania...

From: s...@g...com
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Zaburzenie zachowania...
Date: Thu, 29 Jan 2009 11:17:14 -0800 (PST)

On 29 Sty, 19:15, f...@g...pl wrote:

> To sobie bierzcie oboje, skoro i tak macie 4 komplety.

Staram się teraz tak robić

> Spokojnie, konsekwentnie i otwarcie. "Sprawdziłem u siebie, nie mam
> kluczy, sprawdź u siebie". Podejrzewam zresztą, że opis nie ujmuje
> emocji towarzyszących waszej wymianie zdań, niuasów i innych smaczków
> waszego związku, które mogą sugerować, że i Ty masz udział w takim
> rozwoju wypadków.

Owszem - są emocje. Wiem, że nie jestem bezstronny pisząc to: staram
się zachować spokój, ponieważ emocje rzadko kiedy są dobrym doradcą.
Jak również napisałem - to moja małżonka wybuchła w sposób nietypowy
dla siebie.

> Błąd - co to za "sięgnę do *jej* kieszeni"? Jest niepełnosprawna? ;>

W momencie gdy na mnie krzyczy na klatce przed drzwiami a a stoję
bezsilnie - jedynym co mogę zrobić to sięgnąć do jej kieszeni. Nie
mogę dojść do słowa, więc słowami wiele nie wskóram.

> "Aha, skłamałaś. Przeszukałem Twoje kieszenie i zobacz co znalazłem.
> Potrafisz to wytłumaczyć!" ;>

Możliwe, że tak to odbiera. Moja małżonka często doszukuje się
podtekstów w miejscach, gdzie ich brak. Ale się do tego
przyzwyczaiłem.
Takich słów bym raczej nie użył.

> Ale o kluczach nie powinien? ;> A tak przy okazji - jak wpadniecie do
> tych znajomych, to na herbatkę czy na coś mocniejszego?

Herbatka. Unikam picia alkoholi (czasem zdarzy mi się piwko wypić).

> Nieumiejętność radzenie sobie z emocjami - być może zbyt silnymi, żeby
> sobie z nimi poradzić. Nie zawsze jest to *efekt* zaburzenia
> osobowości, czasami jest to efekt złej gospodarki hormonalnej
> organizmu, a czasami siły bodźca - w tym wypadku Twojego zachowania.

Jak już napisałem w innym liście - powinno być "zaburzenie zachowania"
a nie "zaburzenie osobowości". Przeczytaj proszę temat listu.
Zaburzenie gospodarki hormonalnej organizmu, alkohol albo inny czynnik
- to mogłoby spowodować zaburzenie zachowania.

> Skoro nie słyszy głosów i nie widzi nieistniejących osób/potworów, to
> nic poważnego - zapewne każdy człowiek ma jakieś swoje małe
> zaburzenie.

Nie ma ideałów. Ani ja nie jestem ideałem, ani moja małżonka, ani
ludzie wypowiadający się na tej grupie dyskusyjnej.

> Znaleźć bezstronnego arbitra - psychologa albo kogoś takiego.

Dziękuję za radę. Odniosłem wrażenie, że jesteś nastawiony/nastawiona
bardzo negatywnie do mojej osoby. Czym to jest spowodowane?