Zachowanie lekarza w czasie psychoterapii

1. Data: 2004-10-14 13:55:50

Temat: Zachowanie lekarza w czasie psychoterapii
Od: "M. Tankard" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja żona akurat wróciła z terapii na której się leczy z depresji, zapłakana
na skutek zachowania pana doktora. Według tego, co mówi lekarz jest w stosunku
do niej agresywny i napastliwy - rzuca rozmaite kąśliwe uwagi i stara się ją
wyprowadzić z równowagi. Po dzisiejszym dniu, żona poważnie rozważa
zakończenie terapii, gdyż nie jest w stanie tego wytrzymać psychicznie.
Nie znam założeń pracy psychiatrów, więc chciałbym zapytać czy jest to
normalny element terapii.
W domu mam zapłakaną i roztrzęsioną żonę - nie widziałem u niej takiego stanu
od ładnych kilku lat, więc zastanawiam się, czy namawiać ją na pozostanie w
tej grupie terapeutycznej.

MT

1. Data: 2004-10-14 14:04:18

Temat: Re: Zachowanie lekarza w czasie psychoterapii
Od: zielsko <zielsko_p@wytnij_to_tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Oct 2004 13:55:50 +0000, M. Tankard napisał(a):

[...]
> od ładnych kilku lat, więc zastanawiam się, czy namawiać ją na pozostanie w

A od jak dawna ma depresję?

--
Paweł Zioło powered by fortune-mod version 9708
Peers's Law:

1. Data: 2004-10-14 14:11:03

Od: " Pyzol" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zielsko <zielsko_p@wytnij_to_tlen.pl> napisał(a):

> A od jak dawna ma depresję?

A to doprowadzanie pacjenta do w/opisanego stanu jest dopuszczalne w ktorejs
tam fazie antydepresyjnejterapii?????

Kaska

1. Data: 2004-10-14 14:11:56

Od: "M. Tankard" <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zielsko <zielsko_p@wytnij_to_tlen.pl> napisał(a):

> A od jak dawna ma depresję?

Od dość dawna - chyba do 10-12 lat
Ale w takim stanie jak dzisiaj widziałem ją ostatnio kawał czasu temu.

--
MT

1. Data: 2004-10-14 14:14:51

Od: vonBraun <interfere@sp~wywal~ace.pl> szukaj wiadomości tego autora

M. Tankard wrote:
> [...]
> od ładnych kilku lat, więc zastanawiam się, czy namawiać ją na pozostanie w

Z ciekawości zapytam, bo jeszcze nie wiem co o tym myśleć.

Na jakiej zasadzie żona trafiła do tego 'doktora'? Czy jest to
psychiatra, który uzyskał licencję psychoterapeuty i podlega stałej
superwizji, czy też jest to ktoś, kto poczuł w sobie nagle i
niespodziewanie natchnienie do niesienia pomocy osobom z depresją na
podstawie uzyskania dyplomu ukończenia studiów medycznych i/lub
specjalizacji z psychiatrii?

vonBraun

1. Data: 2004-10-14 14:15:17

Od: "M. Tankard" <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pyzol <p...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> A to doprowadzanie pacjenta do w/opisanego stanu jest dopuszczalne w ktorejs
> tam fazie antydepresyjnejterapii?????

Właśnie to chciałbym wiedzieć, bo nie wiem, czy namawiać żonę na dalszy udział
w tej terapii - na początku widziałem bardzo duże postępy ale teraz mam duuuże
wątpliwości.

--
MT

1. Data: 2004-10-14 14:16:39

Od: "M. Tankard" <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun <interfere@sp~wywal~ace.pl> napisał(a):

> [...]
> niespodziewanie natchnienie do niesienia pomocy osobom z depresją na
> podstawie uzyskania dyplomu ukończenia studiów medycznych i/lub

To jest terapia grupowa prowadzona w szpitalu.

--
MT

1. Data: 2004-10-14 14:20:56

Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M. Tankard" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]

stanu
> od ładnych kilku lat, więc zastanawiam się, czy namawiać ją na pozostanie

Nie jestem profesjonalistą psychologicznym/psychoterapeutycznym.
Wypowiadam się tylko dlatego, że bliska mi osoba chorowała swego czasu na
depresję.
Miała wówczas problemy z przeżywaniem zróżnicowanych uczuć. Przeżywała stale
cichy smutek/rozpacz/żal. Była zobojętniała i zgaszona.

Może w takiej terapii wstrząsowej, jaką wydaje się prezentować Dottore
Psychico, byłaby jednak jakaś metoda na wytrącenie z otępiającego,
monotonnego smutku? To jak wypychanie samochodu, który utknął w głębokiej
dziurze - można mu przy tym urwać koło, ale można też wypchnąć go na drogę,
po której będzie mógł zacząć jechać.

P.

1. Data: 2004-10-14 14:21:14

Od: vonBraun <interfere@sp~wywal~ace.pl> szukaj wiadomości tego autora

M. Tankard wrote:

> To jest terapia grupowa prowadzona w szpitalu.

Sorki, ale to jest odpowiedź na pytanie o rodzaj i miejsce
terapii a nie o kwalifikacje prowadzącego.

vonBraun

1. Data: 2004-10-14 14:23:08

Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <interfere@sp~wywal~ace.pl> napisał w wiadomości

> Sorki, ale to jest odpowiedź na pytanie o rodzaj i miejsce
> terapii a nie o kwalifikacje prowadzącego.

A to szpital może pozwolić na prowadzenie terapii byle komu?

P.

ggg
Porozmawiac o depresji - co jest groteska
Zaproszenie na "Dzien Otwarty" z okazji Swiatowego Dnia Osob Jakajacych sie
Do Trena - ostentacyjnie
Porozmawiac o depresji - czy i jak leczyc