Zagrożenie ze strony witaminy A

1. Data: 2003-05-16 07:20:26

Temat: Zagrożenie ze strony witaminy A
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moze mi ktos wytlumaczyc na czym polega problem z nadmiarem witaminy A w
organizmie?
Jak to kontrolowac, jakie sa ujemne skutki takiego stanu i jak sie to
objawia.
Ja stosuje diete niskoweglowodanowo- wysokotluszczowa i przy tej okazji
zjadam duzo produktów
zawierajacych witamine A.
Kolega twierdzi ze w USA sa jakies normy na dopusdzczalna ilosc przyjetej
witaminy A a po przekroczeniu tej granicy maja byc problemy zdrowotne.
Zasugerowal mi również ze moje arytmie serca moga byc spowodowane nadmiarem
witaminy A,
czy to mozliwe?

2. Data: 2003-05-16 19:00:43

Temat: Re: Zagrożenie ze strony witaminy A
Od: "Argon" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> witaminy A a po przekroczeniu tej granicy maja byc problemy zdrowotne.
> Zasugerowal mi również ze moje arytmie serca moga byc spowodowane

jasne, ze tak... mozesz wyladowac w szpitalu jak przedawkujesz ta witamine,
ja mialem przedawkowana w szpitalu w dziecinstwie i do tej pory mam problemy
z tym zwiazane i lekarze mowili, ze do konca zycia bede mial.. ;(

3. Data: 2003-05-19 07:48:33

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Argon" <a...@a...net> napisał
> [...]
problemy
> z tym zwiazane i lekarze mowili, ze do konca zycia bede mial.. ;(

Czy ktos z lekarzy moze sie ustosunkować do tej wypowiedzi?

4. Data: 2003-05-19 08:26:48

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Zasugerowal mi również ze moje arytmie serca moga byc spowodowane nadmiarem

Ja slyszalam o mozliwosci uszkodzen watroby (gdzie ta witamina jest
magazynowana), a sama doswiadczylam czegos w rodzaju egzemy (dermatolog
stwierdzil przedawkowanie beta-carotenu, z ktorego syntetyzuje sie wit. A)

Polecam:
http://www.food.gov.uk/healthiereating/vitaminsminer
als/vitsminsaz/vitamin_a/

Mysle, ze przede wszystkim powinienes sprawdzic, jaka jest dzienna norma tej
witaminy, a nastepnie starac sie oszacowac, ile przyjmujesz jej w pozywieniu.
Tabelki mozna znalezc w internecie i w ksiazkach o zdrowym zywieniu.

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

5. Data: 2003-05-19 08:58:46

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...net> napisał >
> Ja slyszalam o mozliwosci uszkodzen watroby (gdzie ta witamina jest
> magazynowana), a sama doswiadczylam czegos w rodzaju egzemy (dermatolog
> stwierdzil przedawkowanie beta-carotenu, z ktorego syntetyzuje sie wit. A)

Moj lekarz domowy na pytanie o szkodliwosci przedawkowania witaminy A
stwierdzil ze jest to niemozliwe gdyz organizm wydala nadmier witamin.
Byłbym wiec wdzieczny gdyby wypowiedzieli sie na ten temat rownież inni
lekarze.
Jak na razie sa odzewy tylko od poszkodowanych a lekarze milczą.

6. Data: 2003-05-19 10:59:47

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "Dunia" <d...@n...net> napisał >
>
>Moj lekarz domowy na pytanie o szkodliwosci przedawkowania witaminy A
>stwierdzil ze jest to niemozliwe gdyz organizm wydala nadmier witamin.

Niestety, nie wszystkich. Moj dermatolog to potwierdzil.

Ale rzeczywiscie, niech sie moze wypowie lekarz.

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

Czy jest tu jakiś chirurg wewnętrzny?