Zając

1. Data: 2000-12-17 18:12:41

Temat: Zając
Od: "Robert Rogowski" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moja teściowa dostała od kogoś zająca (ubitego) w całości. Chciałaby zrobić
pasztet, ale nie bardzo wie jak się zabrać do tych zwłok, w szczególności
jak obedrzeć ze skóry i co dalej. Czy jest ktoś na grupie dostatecznie
doświadczony, kto mógłby poratować w tej sprawie?

--
Pozdrowienia
Robert Rogowski

1. Data: 2000-12-18 02:15:19

Temat: Re: Zając/sciaganie skory UWAGA! Nie dla wrazliwych
Od: "Ania Derejska" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy po odwaleniu tej roboty Ci ludzie beda mogli przelknac
chcby najmniejszy kawaleczek pasztetu ...
Ania

1. Data: 2000-12-18 17:56:58

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-12-18 21:05:23

Temat: Re: Zając/sciaganie skory UWAGA! Nie dla
Od: Marek Drabik <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> napisał / wrote:

> Zakladam, ze zajac jest wypatroszony. Obciac lapy w pierwszym stawie,
> obciac glowe (najlepiej tasakiem). Zajaca polozyc na stole " brzuchem do
> gory".

Hmm..
Mialem do czynienia z zajacem w wersji saute i moge jedynie dodac do wersji Magdy -
mnie polecono uwiazac
zajaca na drewnianym wieszaku - ot, za nogi. I tak zwisajacego - w/g wskazowek Magdy
rzepolic.
Efekt taki sam, ale technologiznie latwniej, bo jak lezy to tzeba go trzymac, a jak
wisi, to "rekawiczke" latwiej
sciagnac.
Brzmi jak horror, ale dziala.
PS. Pasztet to juz robila moja tesciowa ;)
Ogolnie akcja sie powiodal.
Uwazac jedynie nalezy na srut, bo jesli zajac by trafion, to obowiaqzkowo srut trzeba
wyciagnac, aby zeba nie
zlamac w dobie reformy sluzby zdrowia.
Smacznego,
Pozdr, MDR

1. Data: 2000-12-18 22:03:03

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Drabik wrote:

> [...]
Magdy rzepolic.
> Efekt taki sam, ale technologiznie latwniej, bo jak lezy to tzeba go trzymac, a jak

Naprawde, jest to straszne. Ciagle jem mieso, ale sama sie przerazam,
jakie ohydztwa musimy popelniac, zeby je jesc!
Prawda z tym wieszaniem. Tak tez widzialam, na drzwiach w kuchni
powieszony i obdzierany. Fu! Koniec, nigdy juz nie zjem zajaca!
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-12-19 07:59:33

Temat: Re: Zając
Od: "Robert Rogowski" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki. Po świętach pochwalę się jak wyszedł.

--
Wesołych Świąt
Pozdrowienia

1. Data: 2000-12-19 09:05:51

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...
A jeśli nie to nic nie obcinać
[...]
za tylne nogi, najlepiej w drzwiach na solidnych hakach, podstawić dużą
miskę,

I to bardzo dobrze. Trzeba tylko zacząć ściągać od góry, od pierwszego
stawu, należy posługiwać się bardzo ostrym nożem ale nie rozcinać skóry, w
większości ciągnięta do dołu schodzi sama. Problemy występują w okolicy
różnych otworów i tutaj zalecam ostrożność. Po ściągnięciu skóry,
rozpruwamy brzuszek, flaki w okolicy otworów wentylacyjnych zawiazujemy b.
mocno sznurkiem [inaczej spotka nas przykra niespodzianka] i dopiero
odcinamy od mięsa. Wyciągamy w całości do mniejszej miski i oddzielamy
podroby.

> Naprawde, jest to straszne. Ciagle jem mieso, ale sama sie przerazam,
> jakie ohydztwa musimy popelniac, zeby je jesc!
Bez przesady. Dużo gorzej wygląda proces pozyskiwania wieprzowiny i
wołowiny.

> Prawda z tym wieszaniem. Tak tez widzialam, na drzwiach w kuchni
> powieszony i obdzierany. Fu! Koniec, nigdy juz nie zjem zajaca!
A ja za dwa dni będę miał zająca. A pasztet jest przepyszny.
pozdr Jerzy

1. Data: 2000-12-19 10:02:04

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wystukała w wiadomości <3...@w...net>:

> [...]
> Prawda z tym wieszaniem. Tak tez widzialam, na drzwiach w kuchni
> powieszony i obdzierany. Fu! Koniec, nigdy juz nie zjem zajaca!

No popatrz, a ja w dzieciństwie bardzo często widywałam króliki w sytuacji jak
powyżej i chyba sie nie zdeprawowałam. No i bardzo lubię króliczynę.

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2000-12-19 12:26:01

Od: "Jolanta Budzisz" <b...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Podzielam opinię Magdaleny. Ja też ( świadomie) nie tknę zająca. Pewnie
dlatego,że mamy udomowioną króliczkę - kuzynkę królika.
Chociaż , jak mój młodszy syn zastanawiał się jak ją nazwać - starszy
zaproponował : "Pasztetowa"
Brrr..
Pozdrawiam
Jola
Magdalena Bassett napisał(a) w wiadomości: <3...@w...net>...

> [...]
>Prawda z tym wieszaniem. Tak tez widzialam, na drzwiach w kuchni
>powieszony i obdzierany. Fu! Koniec, nigdy juz nie zjem zajaca!

Ciasto na Mikolaja - przepis
Zmywarka , proszek i tabletki do zmywania (trochę długie)
Uszka = tortellini?
schab w galarecie
Gdzie PALM w Katowicach???