Zakup AGD przez internet - odbior od kuriera

1. Data: 2008-03-27 20:42:44

Temat: Zakup AGD przez internet - odbior od kuriera
Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Niedawno byl tu watek bodaj o lodowce samsung kupionej przez net, po
rozpakowaniu okazalo sie, ze powierzchnia jest uszkodzona. Chcialbym sie
wystrzec podobnej sytuacji, a kupilem zmywarke na agito.pl. Czy mam prawo
żądac od kuriera, aby zaczekal az otworze przesylke i sprawdze stan towaru i
dopiero potem zaplace za towar albo nie? Dodam, ze regulamin agito wspomina
o tym dosc metnie, w p. 17 jest tylko mowa o sprawdzeniu opakowania i tasm
czy nie zerwnane. http://www.agito.pl/pr/regulamin.agito.html

kurier bedzie ups/stolica, zakup za pobraniem

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

2. Data: 2008-03-27 20:45:43

Temat: Re: Zakup AGD przez internet - odbior od kuriera
Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

ATZ Rzeszow wysmarował/a:

> [...]
> żądac od kuriera, aby zaczekal az otworze przesylke i sprawdze stan towaru i

Jak zapłacisz, podpiszesz odbiór towaru - to kurier ma obowiązek na
Twoją prośbę zaczekać aż rozpakujesz i sprawdzisz czy wszystko jest
OK. Jeżeli coś będzie nie tak - to spisujecie protokół niezgodności
będący podstawą do reklamacji.

--
pzdr,
Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

3. Data: 2008-03-28 08:47:18

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz prawo. Kurier poczeka (będzie się pienił, bo na pewno jest już
spóźniony ;-). W razie uszkodzenia, czy niezgodności spisujecie protokół.
Decydujesz sam, czy towar przyjmujesz, ale możesz towaru nie przyjąc i nie
płacić. Jak przyjmiesz "na wiarę" to w razie czego będzie problem udowodnić
cokolwiek
Jacek

4. Data: 2008-03-28 11:01:21

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sam, czy towar przyjmujesz, ale możesz towaru nie przyjąc i nie płacić.
jak nie płacić? przecież zapłacić musi przed rozpakowaniem !!!

5. Data: 2008-03-28 14:12:25

Od: "AWJ" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> jak nie płacić? przecież zapłacić musi przed rozpakowaniem !!!

Niekoniecznie, ja ostatnio kupowałam okap szklany - faktem jest, że
sprzedawca wręcz kazał mi przed zapłatą sprawdzic przesyłkę - musiałam tylko
kurierowi podpisać papier, a zapłatę przyjął dopiero po sprawdzeniu kartonu
i stwierdzeniu, że wszystko jest ok. Nie wiem, czy mo jakieś znaczenie, ale
karton miał nalepki "Uwaga szkło".
Przesyłka przyjechała "Masterlinkiem".
pozdrawiam AJ

6. Data: 2008-03-28 14:14:12

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odbierałem telefon z Plusa w ramach programu wymiany i okazał się felerny i
pojechał z powrotem. Bez płacenia.
No chyba, że przy innych towarach nie dadzą rozpakować, zanim moneta nie
zabrzęczy.
Jacek

7. Data: 2008-03-28 19:27:53

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Decydujesz sam, czy towar przyjmujesz, ale możesz towaru nie przyjąc i nie

Tak z ciekawości:

a czy są na to - tzn. nazwijmy umownie: 'procedurę przyjęcia towaru od
kuriera' - jakieś ogólnoobowiązujące przepisy, paragrafy? Przykładowo czy
kurier (doręczyciel Poczty Polskiej również?) na żądanie klienta (a może
obligatoryjnie?) _musi_ uczestniczyć w rozpakowaniu i oględzinach przesyłki,
spisywać protokół, etc.?

>Jak przyjmiesz "na wiarę" to w razie czego będzie problem udowodnić
> cokolwiek

Niewątpliwie. Dlatego wobec kuriera któremu baaaardzo się spieszy chciałbym
mieć jakieś argumenty, trochę mocniejsze niż "bo tak przeczytałem na pl.rec
dom" ;-) Argumentów przymusu bezpośredniego też wolałbym uniknąć ;-)

Pozdrawiam -

Stanley

8. Data: 2008-03-29 10:11:26

Od: baka <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

przy zakupach internetowych czyli "na odległość " masz zawsze prawo
zwrócic towar w ciagu 10 dni - Mówi o tym art. 2 ustawy z 2 marca 2000
r. o ochronie niektórych praw konsumentów . Sprzedawca wtedy musi
przyjąć towar bez żadnego gadania . Jest to często mylone przez
kupujących przy zwrotach w sklepie "czyli ja mam prawo oddać towar"
ale to już inna bajka...

9. Data: 2008-03-29 18:37:25

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "baka" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
f.googlegroups.com...

> przy zakupach internetowych czyli "na odległość " masz zawsze prawo
> zwrócic towar w ciagu 10 dni - Mówi o tym art. 2 ustawy z 2 marca 2000

i tu jest pies pogrzebany, bo jesli zechcemy oddac towar uszkodzony przez
osoby 3-cie, np. nie wykryte przez kupujacego przy odbiorze uszkodzenia
mechaniczne lodowki to przeciez sklep nie przyjmnie takiego zwrotu. A kurier
zawsze wpada jak w ostatnim stadium biegunki, zgarnia kase i ginie po nim
slad.

Z.

10. Data: 2008-03-30 05:34:25

Od: "smoq" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

Sklepy internetowe niekoniecznie muszą być najtańsze. Do tego mniejsze
problemy z ewentualnymi reklamacjami, sprawdzeniem przesyłki itp. Czasem
warto rozejrzeć się w lokalnych sklepach czy hurtowniach.

Kupowałem niedawno wyposażenie kuchni do zabudowy, pralkę i zlew - w sumie
ponad 10 tys. zł. Sprawdzałem na Skąpcu kilka najtańszych sklepów. W końcu
zdecydowałem się na zakup nie przez internet. Dlaczego? Zapłaciłem za sprzęt
200zł więcej, niż zapłaciłbym w sklepie internetowym. Doliczając koszty
transportu wyszło mnie taniej niż przez internet, bo transport z lokalnej
hurtowni był za darmo. Hurtownia w Rzeszowie.

Pozdrawiam

Smoq

materac termoelastyczny -prosze o opinię posiadaczy
Klimatyzator przenośny czy warto?
Pralka Electrolux EWT10120w cieknie..
witam
Pytanie o konkretne modele zmywarek...