Zakup mieszkania na wspolwlasnosc

1. Data: 2001-08-27 07:18:24

Temat: Zakup mieszkania na wspolwlasnosc
Od: "nosek" <n...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
czy ktos wie, jakie sa mozliwosci zakupu mieszkania
na wspolwlasnosc?
Moje pytanie dotyczy zakupu mieszkania na rynku
wtornym, u developera i w spoldzielni.
Czy taki zakup w tych przypadkach (albo chociaz
w ktorymkolwiek z nich) jest mozliwy i wykonalny,
czy tez na wspolwlasnosc mozna kupic tylko dom?
A jesli tak - to jak sie toto zalatwia.
I jeszcze jedno: jakie sa mozliwosci sfinansowania
czesci takieko zakupu:
- kredytem z kasy mieszkaniowej (przez jednego ze wspolwlascicieli)
- wkladem i premia gwarancyjna z ksiazeczki mieszkaniowej
(przez drugiego ze wspolwlascicieli

z gory dziekuje za informacje,
pozdrawiam,
nosek

1. Data: 2001-08-27 22:01:54

Temat: Re: Zakup mieszkania na wspolwlasnosc
Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nosek" <n...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy taki zakup w tych przypadkach (albo chociaz
> w ktorymkolwiek z nich) jest mozliwy i wykonalny,
> czy tez na wspolwlasnosc mozna kupic tylko dom?

Jest mozliwy.
Na wspolwlasnosc mozesz kupic dom, mieszkanie, samochod - co tylko chcesz.

> A jesli tak - to jak sie toto zalatwia.

Idziesz do notariusza razem ze sprzedawca i swoim "wspolnikiem"
i kupujecie. Notariusz wie jak taka umowe sporzadzic.
(uprzedzajac ewentualne pytanie o dodatkowe koszty
- kupujac sam tez robisz to u notariusza wiec jak dobierzesz
wspolnika zadnych dodatkowych kosztow nie ponosisz :-)

> [...]
> - kredytem z kasy mieszkaniowej (przez jednego ze wspolwlascicieli)
> - wkladem i premia gwarancyjna z ksiazeczki mieszkaniowej

Szczegolow nie znam, ale na pewno sie da.

IK

1. Data: 2001-08-28 05:51:45

Od: "glaeken" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jest jak najbardziej możliwe kupno z kims czegos jestescie wlascicielami po
50%, a jak sfinansujesz kupno to jest twoja sprawa kredyty, premie byle
kwota sie zgadzała
Piotr

1. Data: 2001-08-28 09:12:07

Od: artec <a...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

nosek napisał(a):

> I jeszcze jedno: jakie sa mozliwosci sfinansowania
> czesci takieko zakupu:
> - kredytem z kasy mieszkaniowej (przez jednego ze wspolwlascicieli)

nie wiem

> - wkladem i premia gwarancyjna z ksiazeczki mieszkaniowej
> (przez drugiego ze wspolwlascicieli

NA 99,9% przy współwłasnośći nie przysługuje premia gwarancyjna.
Była o tym dyskusja jakis czas temu na pl.misc.budowanie.
Jak kupowałem 2 lata temu na współwłasność, to nie było żadnych
problemów, dwie ulgi budowlane i premia z książeczki bez problemu.
Ulgi jeszcze są, ale w przepisach co do premii się pozmieniało.

> z gory dziekuje za informacje,
> pozdrawiam,
> nosek

Mastercook
Okapy :-(
okna drewniane - jakie dobre, jakie zle ?
Dlugowiecznosc sprzetu AGD (bylo: Mastercook)
sprzedam