Zakwas buraczany

21. Data: 2008-12-06 13:49:53

Temat: Re: Zakwas buraczany
Od: Max <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann pisze:

> brzmi rozsądnie

Ja dzisiaj zlałem zakwas do wygotowanych słoików wyszedł super i ma
konsystencje faktycznie soku zwłaszcza jak go przelewałem to na samym
dnie był naprawdę gesty.

Teraz jest w lodówce i dodam na święta do barszczu ;)

pozdrawiam

MAX

22. Data: 2008-12-06 17:26:28

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

właśnie dziabam buraki na mój pierwszy zakwas i na chłopską logikę, to im
drobniej pokroi się buraki, tym gętszy będzie wynik - (?) - mniej wody w
efekcie potrzeba do ich przykrycia ..

23. Data: 2008-12-06 17:27:02

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy trochę białego żurku kupnego (z napisem: 'niepasteryzowany') się nada
bez ryzyka jako 'starter'?

24. Data: 2008-12-06 18:06:00

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 4 1/2 szklanki wody
> ok. 1/2 łyżki soli

wynika, że koło 1/2 łyżki soli na litr
w innych przepisach jest łyżeczka (lubpłaska łyżeczka) na litr, co jest
jakby mniej
Czy mała ilość (płaska łyżeczka na litr) może to źle wpłynąć na proces?

Czy cukru dodajmey ze względu na proces kiszenia, czy tylko na walory
smakowe?

25. Data: 2008-12-06 18:57:32

Od: Max <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann pisze:
> właśnie dziabam buraki na mój pierwszy zakwas i na chłopską logikę, to
> im drobniej pokroi się buraki, tym gętszy będzie wynik - (?) - mniej
> wody w efekcie potrzeba do ich przykrycia ..

Dokładnie ... ;)

pozdrawiam

MAX

26. Data: 2008-12-06 19:00:29

Od: Max <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann pisze:
> czy trochę białego żurku kupnego (z napisem: 'niepasteryzowany') się
> nada bez ryzyka jako 'starter'?

Nie używałem żurku zrobilem zakwas w dwoch słoikach litrowych
w jednym dalem wysuszony chleb razowy z mąki żytniej a w drugim nie
dalem zadnego dodatku i obydwa zakwasy sie zakisily ;)

pozdrawiam

MAX

27. Data: 2008-12-06 19:04:51

Od: Max <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann pisze:

> [...]
> Czy mała ilość (płaska łyżeczka na litr) może to źle wpłynąć na proces?
>
> Czy cukru dodajmey ze względu na proces kiszenia, czy tylko na walory

Generalnie dodatkowe składniki typu sól czy cukier wg mnie sa to dodatki
do smaku ;)

pozdrawiam

MAX

P.S.
Ja ich nie daje

28. Data: 2008-12-06 19:16:11

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Max" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> Generalnie dodatkowe składniki typu sól czy cukier wg mnie sa to dodatki
> do smaku ;)
a według bakterii? z tego, com czytała zawczasu o kiszeniu kapuchy, to
środowisko ma być słone i że jest to istotne - toteż wnioskuję, że podobnie
tutaj (chociaż nie wiem /nie pamiętam, dlaczego).

29. Data: 2008-12-07 15:37:24

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy bąbelki wychodzące z zakwasu to dobry znak?

30. Data: 2008-12-07 17:02:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Dec 2008 16:37:24 +0100, yapann napisał(a):

> czy bąbelki wychodzące z zakwasu to dobry znak?

Jak ładnie pachnie, to dobry :-)

Jak przyrzadzic czosnek zeby nie palilo
KIDNAPERZY
Witam serdecznie!