Zamienniki alkoholi

1. Data: 2002-11-20 12:00:58

Temat: Zamienniki alkoholi
Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:-))
Własnie ostatnio nabrałam ochoty na przyrzadzanie w domu drinków. W
przepisach napotykam wiele drogich zagranicznych alkoholi będących
skladowymi tych drinkow.
Niestety nie moge pozwolic sobie na zakup tych drogich składników. Moje
pytanie brzmi : czy znacie polskie odpowiedniki zagranicznych trunkow? Albo
stronę, gdzie jest to opisane?
Kiedyś w jakiejś gazecie znalazłam informacje o kilku takich zamiennikach
np:
zamiast Campari - Capri Bitter
Ginu - polski Gin Lubuski
Wczoraj w Tesco zauważyłam np polskie Passoa. Czym mozna zastapić Galliano?
Znacie inne?

Pozdrawiam.
Ela

1. Data: 2002-11-20 12:28:42

Temat: Re: Zamienniki alkoholi
Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Szczerze? Nie polecam zamienników. Zdarzyło mi się pić dwa takie zamienniki
w drinkach (zamiast Campari i Martini).Dla mnie było niesmaczne. Moze gdybym
wcześniej nie spróbowała oryginałów mówiła bym inaczej. Ale dla mnie to jest
całkiem inny smak.

anet

1. Data: 2002-11-20 12:56:00

Od: "czarny" <c...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

polskiego ginu mozna uzywac z powodzeniem.

1. Data: 2002-11-21 14:18:22

Od: "T.W." <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"czarny" <c...@s...pl> wrote in message
> polskiego ginu mozna uzywac z powodzeniem.

Protestuje !!!
Lubuski to sztuczne, landrynkowe paskudztwo ! Sprobuj coś dobrego (Bombay
Saphire dajmy na to ;-) i porownaj. Takze sadze ze z tymi zamiennikami to
ostroznie...
Pozdrowka i... smacznego ;-)
Tomek

1. Data: 2002-11-21 14:32:34

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." wrote:

> [...]
> Saphire dajmy na to ;-) i porownaj. Takze sadze ze z tymi zamiennikami to

Zgadza się - jak już ma to być jakas podróbka, to lepiej samemu zrobić
nalewkę na owocach jałowca.

Krycha, która kiedyś dostała whisky z ZIelonej Góry (brrrr)

1. Data: 2002-11-24 16:46:21

Od: Ed Colanski <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela wrote:
> [...]
> Ginu - polski Gin Lubuski
> Wczoraj w Tesco zauważyłam np polskie Passoa. Czym mozna zastapić Galliano?
Czasem warto się zastanowić, czy czasem oryginalnie jest tańszy od
polskiej podróbki. Tydzień temu kupiłem w jednym z warszawskich
hipermarketów Bols Blue za 25zł! :)
W tymże samym markecie oryginalna Passoa kosztuje 30zł - ile kosztuje ta
polska?

A jeśli chodzi o polskie zamienniki to mogę polecić:
-likier Amaretto produkowany w Łańcucie,
-niektóre likiery firmy Toorank np, "Parfait amour" - charakterystyczne
nieco kaciaste butelki,
-niezły jest Gin Seagrama, produkowany na licencji, w Gdańsku

A kompletna kaszana to m.in. "rumy" polskie.

pozdr
EC

1. Data: 2002-11-24 17:21:34

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Ed Colanski" <e...@p...onet.pl>
W tymże samym markecie oryginalna Passoa kosztuje 30zł - ile kosztuje ta
polska?

Czy mozesz sprobowac opisac smak i rodzaj tego trunku?

A jeśli chodzi o polskie zamienniki to mogę polecić:
-likier Amaretto produkowany w Łańcucie,

nie wiedzialam, ze produkujemy

-niektóre likiery firmy Toorank np, "Parfait amour" - charakterystyczne
nieco kaciaste butelki,

A to????

Wdzieczna za odpowiedz :-)
Barbara

---

1. Data: 2002-11-24 19:06:58

Od: Ed Colanski <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka wrote:
> From: "Ed Colanski" <e...@p...onet.pl>
> W tymże samym markecie oryginalna Passoa kosztuje 30zł - ile kosztuje ta
> polska?
>

> Czy mozesz sprobowac opisac smak i rodzaj tego trunku?

Smak owocu marakui, nieźle się komponuje z sokiem pomarańczowym i
grejfrutowym. Niezłe, chodź preferuję Capri.

> A jeśli chodzi o polskie zamienniki to mogę polecić:
> -likier Amaretto produkowany w Łańcucie,
>
> nie wiedzialam, ze produkujemy

ano..

> -niektóre likiery firmy Toorank np, "Parfait amour" - charakterystyczne
> nieco kaciaste butelki,
>

> A to????

A co chciałabyś o tym wiedzieć?

1. Data: 2002-11-24 22:31:36

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Ed Colanski" <e...@p...onet.pl>

Barbara Czaplicka wrote:
> [...]

Smak owocu marakui, nieźle się komponuje z sokiem pomarańczowym i
grejfrutowym. Niezłe, chodź preferuję Capri.

No tak, o marakui ojcie mam, czyli plus minus wiem - jeszcze tylko co to za rodzaj
alkoholu...
a Capri ???
Wybacz, ze Cie mecze, ale od dawna nigdzie nie chodze, a tym samym nie degustuje itd.
itd., tym niemniej warto niektore rzeczy
wiedziec, a nie zawsze byly one opisane w dostepnej mi dotychczas literaturze [czyli
wydanej dobre nascie lat temu :-)]

> -niektóre likiery firmy Toorank np, "Parfait amour" - charakterystyczne
> nieco kaciaste butelki,
>

> A to????

A co chciałabyś o tym wiedzieć?

smaki, smaki, no i konsystencja, ilosc slodkosci...
nooooooooooo, wieeeeeeeeeeesz.... to co najistotniejsze
i tak z opisu sie 'nie nalize', ale juz taka calkiem 'zielona' tez nie bede :-), tym
bardziej, ze mam jeszcze przyplywy weny
tworczo-smakowej.

Zatem ... pisz... prosze.. a jesli ktos jeszcze sie do tych opisow dolaczy - bede
dzwieczna :-! [doladnie tak jak napisalam]
Pozdrowka :-)
Barbara

---

1. Data: 2002-11-25 07:51:06

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka wrote:

>No tak, o marakui ojcie mam, czyli plus minus wiem - jeszcze tylko co to za rodzaj
alkoholu...
>a Capri ???

To regularny bitters czyli "gorzki extrakt" pochodzenia chyba ziołowego.
Ma być podobne do Campari, ale nieco smakiem odbiega - nie mówie, że
jest gorsze...

>smaki, smaki,

generalnie oni w ofercie maja bardzo dużo smaków: blue, cherry, kokos,
kawa, lemon, parfait amour (aromat płatków rózy i ziół), kiwi, banan,
mieta itd

> no i konsystencja,

niestety dosyć rzadkie w porównaniu do oryginału.

>ilosc slodkosci...

dosyć landrynkowe sa niektóre np. nie polecam kiwi, pisang ambon
(zielony banan).
Ale reszta znośna.
Ogólnie niezły substytut, za sensowną cenę ok 20-25zł
ale na niektóre smaki można się naciąć.

gdzie mogę znaleźć wyjaśnienie
Pozegnanie przyjaciela OT
kurczak po wietnamsku...