Re: Zamienniki alkoholi

From: Ed Colanski <e...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Zamienniki alkoholi
Date: Sun, 24 Nov 2002 17:46:21 +0100

Ela wrote:
> Witam:-))
> Własnie ostatnio nabrałam ochoty na przyrzadzanie w domu drinków. W
> przepisach napotykam wiele drogich zagranicznych alkoholi będących
> skladowymi tych drinkow.
> Niestety nie moge pozwolic sobie na zakup tych drogich składników. Moje
> pytanie brzmi : czy znacie polskie odpowiedniki zagranicznych trunkow? Albo
> stronę, gdzie jest to opisane?
> Kiedyś w jakiejś gazecie znalazłam informacje o kilku takich zamiennikach
> np:
> zamiast Campari - Capri Bitter
> Ginu - polski Gin Lubuski
> [...]
Czasem warto się zastanowić, czy czasem oryginalnie jest tańszy od
polskiej podróbki. Tydzień temu kupiłem w jednym z warszawskich
hipermarketów Bols Blue za 25zł! :)
W tymże samym markecie oryginalna Passoa kosztuje 30zł - ile kosztuje ta
polska?

A jeśli chodzi o polskie zamienniki to mogę polecić:
-likier Amaretto produkowany w Łańcucie,
-niektóre likiery firmy Toorank np, "Parfait amour" - charakterystyczne
nieco kaciaste butelki,
-niezły jest Gin Seagrama, produkowany na licencji, w Gdańsku

A kompletna kaszana to m.in. "rumy" polskie.

pozdr
EC