Zanim wybiorę sie do psychiatry.

11. Data: 2006-08-09 00:39:51

Temat: Re: Zanim wybiorę sie do psychiatry.
Od: "biggero" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tu Maria z prośbą do Biggero!!! Mnie też ciągle wysyłaja do psychiatry, nawet
> brałam psychotropy, ale nic nie dało, ale byłam też u dobrego endokrynologa w
> Gdańasku, badał tarczyce , na której mam guzki, ale hormony były w normie i
> powiedział, że to nieod tarczycy.

Po pierwsze, nie jestem pewien, czy diagnoza tarczycy została zrobiona
prawidłowo.
Czy zostały wykonane wszystkie badania, które opisałem powyżej?
Jeśli to było badane kilka lat temu, jest spora szansa, że nie
miałaś pewnych badań
robionych, albo robione starą metodą (np. TSH nie było badaniem
3-ciej generacji itp.)

> Proszę przeczytaj moje
> objawy i napisz czy to moż e być coś podobnego do twojego stanu, a może
> mieszkasz gdzieś w okolicy Gdańska i podasz adres twojego endokrynologa?

Niestety, Warszawa.
Objawy, czy podobne - każdy inaczej odczuwa. Teoretycznie podobne.
Wszystko, co opisałaś, może się zdarzyć przy hiperprolaktynemii,
ponieważ
ona powoduje rozregulowanie innych hormonów (m. in. testosteron,
estrogen,
a więc masz np. wszystkie "atrakcje", które są przy menopauzie,
tylko, że jeszcze gorzej).
W każdym razie było to coś, co niszczyło mnie totalnie.
Poza tym u dziewczyn jeszcze inaczej to wygląda, bo mają inne
hormony.
No i nawet lekarz nie podejmie się diagnozy przez Internet.
Ja ci mogę tylko doradzić, co zrobić i "popędzić" :-), żebyś
poszła
do endokrynologa i dobrze z nim gadała tzn. nie dała się zapędzić
w ślepą uliczkę.
Np. czy wspominałaś endokrynologowi
o tych zaniewidzeniach, o których piszesz poniżej? Bardzo ważny
objaw.

> mnie to trwa sześć lat, od urodzenia dziecka, zaczęło się od zaburzeń
> równowagi, potem drętwienia rąk i nóg i chwilowe częściowe zaniewidzenia,

To mi sugeruje (ale uwaga: tylko sugeruje), że to jest
hiperprolaktynemia.
U kobiet hiperprolaktynemia ujawnia się często po porodzie, a
właściwie
podczas laktacji (prolaktyna powoduje produkcję mleka - przepraszam,
że wchodzę w
szczegóły).
"Zaniewidzenia" też są sygnałem, że to może być
hiperprolaktynemia,
ponieważ guz, który wytwarza się na przysadce, uciska na nerw
wzrokowy.
Powinno to być jasnym sygnałem dla endokrynologa lub nawet lekarza
pierwszego kontaktu. Czy miałaś robione badanie poziomu prolaktyny?
Jeśli nie, to podobnie do Bergera, możesz zrobić to sama, bo zanim
się dostaniesz
do endokrynologa i go jeszcze przekonasz, to miną wieki...
A w przypadku guza sprawa może być poważna (ale bez obaw - guz ten
jest
zazwyczaj niezłośliwy i leczy się tym samym lekiem co ja, wtedy guz
zanika.
Tyle tylko, że uciska na nerw wzrokowy i może doprowadzić do utraty
widzenia.)
Badanie poziomu prolaktyny:
1. Idzie się i po prostu bada. Trzeba odebrać wynik.
2. Jeśli wynik jest dobry, to należy zrobić badanie prolaktyny po
podaniu
Metaklopramidu (to taki lek).
Sugerowałbym jednak udanie się do lekarza z tym badaniem, żeby się
zapytać, czy
po pierwsze możesz wziąć ten Metaklopramid. Leki, które bierzesz
mogą np. wykluczać
wzięcie metaklopramidu. To bardzo ważne, więc chyba najlepiej jak
zrobisz
sobie *tylko* badanie, które oznaczyłem nr 1. Badanie nr 2. *tylko*
po konsultacji
lekarskiej, bo ja nie jestem lekarzem. Lekarz wyznaczy ponadto dawkę
tego leku i inne szczegóły.
W badaniu nr. 1 wynik może być "dobry", a w 2 "niedobry", więc nr 2.
nie należy także pomijać. Nie należy robić tylko samego badania
nr. 2, zawsze zaczynać od badania nr 1.

Tak, czy inaczej najpierw do endokrynologa, niech zbada wszystkie
hormony, nie tylko
tarczycę. Dopiero wtedy można drążyć dalej. Na podstawie tego,
co mi opisałaś, u Ciebie skłaniałbym się jednak nie do poblemów z
tarczycą, ale z prolaktyną ...

> potem to minęło a teraz ciągłe zmęczenie, straszne osłabienie i kołatanie
> serca.
Mogło minąć po skończeniu karmienia, ale oczywiście nie do
końca...

> Nie mogę trafić na dobrego lekarza to mam nadzieję że chociaż w
> Intenecie znajdę ratunek

Problem w tym, że wszystkie wiadomości są na specjalistycznych
stronach angielskojęzycznych, u nas nie ma takich stron. Ale może
jakoś damy radę ...
Na pocieszenie dodam, że dużo osób jest niezdiagnozowanych.
No i także nie ma osób zdrowych, są tylko ci, którzy jeszcze nie
zostali zdiagnozowani.
Ale marna to pociecha...
Jeśli coś się wyjaśni, daj znać.

12. Data: 2006-08-09 10:11:11

Od: "marietta lonska" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

biggero <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

> i ko=B3atanie
> Mog=B3o min=B1=E6 po sko=F1czeniu karmienia, ale oczywi=B6cie nie do
> ko=F1ca...

> Problem w tym, =BFe wszystkie wiadomo=B6ci s=B1 na specjalistycznych
> stronach angielskoj=EAzycznych, u nas nie ma takich stron. Ale mo=BFe
> jako=B6 damy rad=EA ...
> Na pocieszenie dodam, =BFe du=BFo os=F3b jest niezdiagnozowanych.
> No i tak=BFe nie ma os=F3b zdrowych, s=B1 tylko ci, kt=F3rzy jeszcze nie
> zostali zdiagnozowani.
> Ale marna to pociecha...
> Je=B6li co=B6 si=EA wyja=B6ni, daj zna=E6.

Bardzo ci dziekuję za odpowiedz , zrobię te badania

Re: chyba jednak poroniłam
czy poroniłam?
czy to objawy ciąży?
re : TRADZIK