Re: Zapalenie spojówek spowodowane przez pasożyta Demodex?

From: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Zapalenie spojówek spowodowane przez pasożyta Demodex?
Date: Sat, 13 Dec 2003 17:21:04 +0100
Sender: f...@p...onet.pl@pc72.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl

> Użytkownik "casus" napisał w wiadomości:
>
> Nie zgadzam sie Andrzeju. Typowym objawem uczulenia na spojowkach jest
> odczyn brodawkowy spojowek. To co Ty wymieniasz moze wystepowac przy
> uczuleniach, ale nie jest dla uczulenia typowe. Dokladnie te same objawy
> moga wystapic przy conajmniej 10 innych schorzeniach oczu ( wybacz, ze nie
> wymieniam:- ) ), tak wiec na pewno do typowych uczuleniowych nie
naleza:-)))

Tak się składa, że sam jestem uczulony na niektóre pyłki drzew i traw oraz
znam przynajmniej kilka uczulonych osób. Dlatego z własnego doświadczenia, a
także z bogatej literatury, którą przeczytałem wiem, że łzawienie,
pieczenie, swędzenie to bardzo typowe objawy uczulenia. Oczywiście nie
twierdzę, że podobne objawy nie mogą występować przy innych dolegliwościach.

Pozdrawiam, andrzej