Zapalenie żył czy zwykły obrzęk ???

1. Data: 2002-12-18 22:39:55

Temat: Zapalenie żył czy zwykły obrzęk ???
Od: "Dawid Świtała" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :)

Przypomniało mi się [czytając post o "Czy juz nigdy nie bede mogla... ]
że w listopadzie kiedy oddawałem krew na zorganizowanej
zbiórce w lokalnej szkole przez wykwalifikowany personel ... po odaniu
miałem little przygodę.

Po pobraniu 450 ml [o matko:)] aby nie wykrwawił się na śmierć nakleili mi
plaster w zgięciu
łokcia na miejsce nakłucia ... z racji obniżonej krzepliwości [w sumie 4
kawy w ciągu 1.5 h ;)]
ciągle sączyła siękrew ..tj. przez jakieś 15 minut...
Plasterka nie odrywałem żeby bluzy nie zapaskudzić ...

W domq troszke mnie bolałą łapka ale co tam ... qrde honorowy dawca krwi
się znalazł :)

Wieczorkiem odklejam plaster a tam pod palstrem i obok siniak jak marzenie !
[Mama myślała że oberwałem gazrurką albo czymś] :)
Gorzej bo boli mnie ...... rano do pracy [koszula z długim rękawem +
garnitur ;)]
Po 2 dniach siniak [wylew podskórny ???] wielkości dłoni :(
Po 3 dniach siniak wielkości 2 dłoni ale powoli zanika ...

Qrcze obolały byłem w tydzień po pobraniu ...

I teraz pytanie :
Czy to było zapalenie żyły ???????
Czy jestem zbyt delikatny do dźgania ?? :)

Dzieki ,
Dawid Świtała, Poznań

PS. Czemu jak dają kartki do podpisu [dot. sterylność przy pobieraniu] to
dają je PRZED ???
:)

2. Data: 2002-12-20 13:09:50

Temat: Re: Zapalenie żył czy zwykły obrzęk ???
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dawid Świtała" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> I teraz pytanie :
> Czy to było zapalenie żyły ???????
> Czy jestem zbyt delikatny do dźgania ?? :)

;-))) Typowy facet. To byl zwykly krwiak prosze szanownego pana ;-) Jesli
chcesz uniknac lub zredukowac ich wielkosc to po kazdym pobraniu krwi
przytrzymaj wacik przy miejscu gdzie wbita byla igla przez kilka minut mocno
uciskajac to miesce. Ja np. mam mocno pochowane te dobre do pobierania zyly
i trzeba pobierac mi krew do analiz z tzw. zyl ruchomych. Zawsze potem mam
krwiaki i to nie w okolicy lokcia ale nadgarstka. Krwiak troche boli, to
normalne ale nie oznacza, ze nie mozna pobierac nam krwi. Badz wiec dzielny
honorowy dawco i walcz dalej :-)

Pozdrawiam serdecznie

Marzenna

Zakup cisnieniomierza