Zaplodnienie??

11. Data: 2003-04-04 18:55:54

Temat: Re: Zaplodnienie??
Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał

> Użytkownik "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> napisał

> Postinor, jest _jedynym_ legalnym środkiem tego typu w
Polsce,

> ciach bardzo wyczerpujące info i Sowy i LPoD<

No właśnie ;-)
Wiedziałam, że gdzieś dzwoni - dzięki za uzupełnienie.

Pozdrawiam
MOLNARka

12. Data: 2003-04-05 08:17:10

Od: "MJ" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek"napisał w wiadomości

> Ciekawe czy poszli do tego lekarza i jaki jest wynik ?
>
> Jacek

Jesli pozytywny,to za jakis czas wypłynie na pl.soc dzieci.

MJ.

13. Data: 2003-04-05 10:39:40

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Postinor, jest _jedynym_ legalnym środkiem tego typu w Polsce, ale nie
> jedyną metodą, druga to założenie spirali domacicznej, do 5 dni po
stosunku.
> Postinor podaje się do 72 godz. po, ew maksymalnie do 120 godzin
> ale to już nie daje takiej pewności - ciąża ma duże szanse utrzymać się)
>
> Postinor _nie_ jest środkiem poronnym, działa nie bezpośrednio na zarodek,
> lecz uniemożliwia powstanie zarodka

Hę? To ile wg Ciebie potrzebuje plemnik, żeby dostac sie do jajeczka?

(KK traktuje go jednak jak środek
> poronny),

I słusznie, bo wbrew temu co piszesz, działa *po* poczęciu.

można go zastąpić odpowiednio podawanymi, zwielokrotnionymi
> dawkami tabletek antykoncepcyjnych (ilość i markę tabletek stosowanych w
tym
> celu _musi_ ustalić lekarz) :
> "Mechanizm działania metod postkoitalnych polega na zaburzeniu
> synchronizacji czasowej rozwoju endometrium i blastocysty,

No właśnie, sama sobie przeczysz. Blastocysta to przecież *zapłodniona*
komórka jajowa, czyli przekładając z polskiego na nasze chodzi o
uniemożliwienie zagnieżdżenia się zarodka.

poprzez zmiany w
> błonie śluzowej macicy,

Jak wyżej.

wpływ na owulację (hamowanie jajeczkowania w 27 -
> 33%),

Śmiech na sali - po co 72 godziny *po stosunku* hamować owulację???

modyfikację transportu jajowodowego komórki jajowej (estrogeny
> przyspieszają, zaś progesteron zwalnia szybkość),

Jak wyżej.

zagęszczenie śluzu
> szyjkowego

Jak wyżej.

oraz skrócenie fazy lutealnej cyklu miesięcznego (30%).
> Z pewnością nie działają one teratogennie na zarodek

No oczywiście, po podaniu Postinoru zarodek rozwija się wręcz fantastycznie
:->

, nie indukują
> [...]
>
> "Pigułki do antykoncepcji doraźnej nie mają nic wspólnego z wywołującą
> poronienie pigułką RU486, która ma działanie poronne. W zależności od
tego,
> w jakiej fazie cyklu miesiączkowego zastosuje się antykoncepcję doraźną,
> doprowadzą do zahamowania owulacji, utrudnią połączenie się plemnika z
> komórką jajową, utrudnią przesuwanie się zaplemnionej komórki jajowej
przez
> jajowód lub utrudnią jej zagnieżdżenie w macicy. Antykoncepcja doraźna na
> pewno nie zadziała wtedy, gdy kobieta jest już w ciąży."

Ten wywód zasługiwałby na ROTFL, jeśli nie chodziłoby o ludzkie życie. W
sprzyjających okolicznościach w 72 godziny po stosunku kobieta po prostu
jest już w ciąży, a zażycie Postinoru po prostu tę ciążę przerywa. Proste
jak drut.
ER

14. Data: 2003-04-05 11:37:34

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, ponieważ MJ <m...@w...pl> popełnił(a) co
następuje:

| Jesli pozytywny,to za jakis czas wypłynie na pl.soc dzieci.

ROTFL :)

--
Z poważaniem,
Z. Boczek.

15. Data: 2003-04-06 12:33:52

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> jest już w ciąży, a zażycie Postinoru po prostu tę ciążę przerywa. Proste

Dla mnie Polskie prawo zasługuje na ROTFL, - głównie dlatego że próbuje
unormować to, co i tak każdy rozstrzyga w swoim sumieniu. I ani moim, ani
Twoim poglądom NIC do tego.

Wg. mnie zapłodnienie to moment w którym plemnik przenika ściankę jajeczka,
tworząc zygotę - ale twórcy ustawy dopuszczającej Postinor do legalnego
obrotu - ustalili, że przyjmą za ten moment zagnieżdżenie się zygoty w
ściance macicy.
Nie wiem jak szybko może dojść do ew. zapłodnienia, bo nie mam pojęcia jak
najszybciej potrafi dotrzeć plemnik do jajeczka - pewnie to trochę trwa
(paręnaście minut, parę godzin?), ALE nie koniecznie dochodzi do
zapłodnienia zaraz po stosunku, bo ludzie nie współżyją ze sobą _jedynie_
zaraz po jajeczkowaniu u kobiety.
Zakładając że plemnik w ciele kobiety żyje do 7 dni, to może dojść do
_zapłodnienia_ nawet w tydzień po stosunku, gdy dopiero wtedy uwolni się
jajeczko z pęcherzyka do jajowodu i możliwe będzie jego spotkanie ze
wcześniej dotarłym tam plemnikiem i zapłodnienie.

Tak więc 72 godziny po stosunku, kobieta może być w ciąży, ale równie dobrze
może jeszcze w niej nie być.

Sowa

16. Data: 2003-04-06 12:43:53

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dla mnie Polskie prawo zasługuje na ROTFL, - głównie dlatego że próbuje
> unormować to, co i tak każdy rozstrzyga w swoim sumieniu. I ani moim, ani

A czy ja piszę coś o swoich poglądach? Po prostu udowadniam, że Twój wywód
jest błędny (szkoda, że odnosisz się tylko do końcówki, a nie do całej
reszty).

> [...]
> tworząc zygotę - ale twórcy ustawy dopuszczającej Postinor do legalnego
> obrotu - ustalili, że przyjmą za ten moment zagnieżdżenie się zygoty w

Wiesz, równie dobrze mogliby ustalić, że ciąża zaczyna się w chwili, gdy
płodowi wykształcą się palce u nóg.

> [...]
> (paręnaście minut, parę godzin?), ALE nie koniecznie dochodzi do
> zapłodnienia zaraz po stosunku, bo ludzie nie współżyją ze sobą _jedynie_

Plemnik dociera do jajowodu parę godzin po stosunku, a więc MOŻE dojść do
zapłodnienia. W takim wypadku zażycie Postinoru przerywa ciążę.

> [...]
> wcześniej dotarłym tam plemnikiem i zapłodnienie.
>
> Tak więc 72 godziny po stosunku, kobieta może być w ciąży, ale równie

Widzisz, teraz piszesz zupełnie inaczej, że jednak MOŻE być w ciąży
(pytanie - jak w takim wypadku działa Postinor?) Przeczytaj sobie dla
porównania swój pierwszy post, w którym kategorycznie twierdziłaś, że
(cytuję): "Postinor _nie_ jest środkiem poronnym, działa nie bezpośrednio na
zarodek, lecz uniemożliwia powstanie zarodka". Ja Ci udowadniam, że to
bzdura, skoro 72 godz. po stosunku zarodek _już_jest_utworzony.
ER
PS. A teksty o zagęszczaniu śluzu szyjkowego to już naprawdę szczyty.

17. Data: 2003-04-06 13:56:00

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał

> Ja Ci udowadniam, że to
> bzdura, skoro 72 godz. po stosunku zarodek
_już_jest_utworzony.

No i Postinor nie działa bezpośrednio na tenże (nie niszczy
go, nie zatruwa) ale nie pozwala by sie on w macicy
zagnieździł.

Pozdrawiam
MOLNARka

18. Data: 2003-04-06 20:22:21

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> No i Postinor nie działa bezpośrednio na tenże (nie niszczy
> go, nie zatruwa) ale nie pozwala by sie on w macicy

Co w sumie na jedno wychodzi. Była ciąża -> nie ma ciąży.
ER

19. Data: 2003-04-06 20:40:52

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał

> Co w sumie na jedno wychodzi. Była ciąża -> nie ma ciąży.

Teraz należałoby zacząć dyskusję ... kiedy zaczyna się
ciąża.

Ci, którzy dopuścili do obrotu Postinor uznali, ze to
jeszcze ciąża nie jest (ja akurat się z nimi zgadzam ... ale
dyskutować o tym nie zamierzam bo to bitwa na światopogląd i
nikt nikogo nie przekona).

Pozdrawiam
MOLNARka

20. Data: 2003-04-06 20:41:17

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy ja piszę coś o swoich poglądach? Po prostu udowadniam, że Twój wywód
> jest błędny (szkoda, że odnosisz się tylko do końcówki, a nie do całej
> reszty).

Reszta nie jest ani moim wywodem, ani wymysłem, tylko stanowiskiem
uzgodnionym między środowiskiem lekarskim a rządowym - w celu dopuszczenia
Postinoru do legalnego użytku.
Nie pisałam czy się z tym zgadzam czy nie, nie komentowałam podawanych
informacji - podałam jaka jest legalna możliwość działania w takiej
sytuacji i od siebie już dopisałam jakie ma stanowisko KK .
I tak każdy sam decyduje o swoim postępowaniu.

> [...]
> zarodek, lecz uniemożliwia powstanie zarodka". Ja Ci udowadniam, że to
> bzdura, skoro 72 godz. po stosunku zarodek _już_jest_utworzony.

Nie wiem czemu _mnie_ to udowadniasz - nigdzie nie pisałam że _ja_ tak
uważam.

Spiralki też nie traktuje się jako środek poronny, na tej samej zasadzie
(którym jest dużo bardziej niz. Postinor, bo w jej działaniu nie ma żadnej
alternatywy) - działa tak jak Postinor _po_ "zapłodnieniu" - zapobiega
zagnieżdżeniu się zarodka w ściance macicy.
Najwyraźniej w świetle Polskiego prawa - do zapłodnienia dochodzi gdy
zarodek zagnieżdża się w ściance macicy, a nie gdy plemnik łączy się z
jajeczkiem.

Sowa

> PS. A teksty o zagęszczaniu śluzu szyjkowego to już naprawdę szczyty.

Bo?

Sterylizacja - tak/nie?
Jak powinienem postapic?
Zaproszenie na optymistyczną stronkę