Zapytaj mnie, o której sąsiad z drugiego piętra robi siusiu.....?

1. Data: 2003-04-05 11:59:10

Temat: Zapytaj mnie, o której sąsiad z drugiego piętra robi siusiu.....?
Od: "bluefive" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Przepraszam za temat postu, ale ręczę że pytanie nie jest tendencyjne. Mam
już po prostu dość. Od grudnia mieszkam w nowym, nowoczesnym, ładnym 3
piętrowym bloczku, wybudowanym w technologii szkieletowej z wypełnieniami
ceramicznymi. Przeprowadzałem się z gierkowskiej dużej płyty gdzie bez
większego problemu słyszałem wszelkie odgłosy produkowane przez sąsiadów z
za ściany. Liczyłem na to, iż w nowoczesnym budownictwie uciążliwość ta nie
będzie miała miejsca. Koszmarnie się zawiodłem. Jest 1000% gorzej niż w
wielkiej płycie. Teraz bez przykładania szklanki do ściany, siedząc 6 metrów
od niej słyszę dokładnie o czym sąsiedzi rozmawiają, słyszę jak sąsiad pode
mną siusia a jego żona jeździ tyłkiem w wannie, wszelkie stukanie w podłogę
czy nawet chodzenie przeradza się w galop stada koni. Siedząc na kanapie jak
sąsiadka za ścianą odkręci kran do zmywania to odruchowo się podrywam bo mam
wrażenie, że zaleje mnie wodospad. Jest to nowy blok, więc ludzie jeszcze
sporo wiercą i stukają. Powiem tylko tyle, że wiercenie w ścianie jest nie
do wytrzymania jeśli się ono odbywa bliżej niż dwie klatki od mojego
mieszkania. Jak ktoś wierci w moim pionie to musimy w domu do siebie
krzyczeć. Mam już dość!
Proszę grupowiczów o dwie rzeczy:
1. Czy są jakieś normy budowlane, zdrowotne, nie wiem jakie, mówiące o
dopuszczalnym hałasie w mieszkaniu a bardziej o wymaganym konstrukcyjnie
tłumieniu przez ściany i stropy dźwięków z innych pomieszczeń?
2. Jak można sobie z tym poradzić, jeśli już się wpakowaliśmy w takie bagno.
Proszę nie doradzać przeprowadzek.

Za wszelkie rady dziękuję.

Rafał

1. Data: 2003-04-05 16:23:05

Temat: Re: Zapytaj mnie, o której sšsiad z drugiego piętra robi siusiu.....?
Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chciałbym cię dobijać, ale ile zapłaciłeś za ten koszmar?
T.

1. Data: 2003-04-05 21:20:54

Od: "Rafi" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bluefive" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Rafał
>
> To jest normalne. Jakie by nie były bloki to nie domki lub segmenty, więc
musisz się do tego przyzwyczaić.
A tak na marginesie to tak samo słychać sąsiadów w blokach z płyty jak w
blokach z cegły.

Z pozdrowieniami Rafał.

1. Data: 2003-04-05 21:45:17

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafi" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Głupoty gadasz. I w dodatku cytatow nie tniesz.

J.

1. Data: 2003-04-06 08:13:30

Od: "Rafi" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Rafi" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> Głupoty gadasz. I w dodatku cytatow nie tniesz.
>
> J.
> Skoro uważasz że takie głupoty gadam to sprawdź nowe bloki z "cegły" np na
ul. Liściastej, Okoniowej.
Dopiero wtedy kogoś obrażaj.
Pozdrawiam R.

1. Data: 2003-04-06 08:26:37

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafi" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> musisz się do tego przyzwyczaić.

To NIE JEST normalne, w każdym razie sytuacja, którą opisał Rafał dla mnie
byłaby nie do przyjęcia i interweniowałabym gdzie tylko można. Mieszkam w
bloku z lat 70 i owszem, słyszę czasem odgłosy z mieszkania sąsiadów, ale na
pewno nie w stopniu opisywanym prze Rafała. Od znajomego budowlańca wiem, że
często się oszczędza na materiałach budowlanych i ściany nie spełniają norm
grubości.
Niestety nie wiem, gdzie można byłoby się zwrócić w tej sprawie.

Ewa

1. Data: 2003-04-06 08:38:17

Od: "studio architektoniczne Lukas&Design" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

trzeba wziac projekt i go przanalizowac potem zweryfikowac z rzeczywistoscia
(rzeczoznawca)
i wtedy dopiero bedzie mozna sprobowac czegos szukac....

I byloby dobrze razem z sasiadami, o ile to mozliwe...

pozdrawiam i zycze powodzenia

arch. Łukasz Knapik
architektoniczne studio projektowe LUKAS&DESIGN
ul. Tuwima 17/4
41-800 Zabrze
tel/fax: +48 32 2767169
tel: +48 604 144 352
e-mail: l...@p...onet.pl, s...@i...pl
nr komunikatora GG: 735804, nick: Lukas
DZIAŁALNOŚĆ NA TERENIE CAŁEGO KRAJU
W ZALEZNOŚCI OD ZLECEŃ

1. Data: 2003-04-06 09:10:17

Od: "Ryszard" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A moze polubic muzyke : moze ona troszke przygluszy halasy,

1. Data: 2003-04-06 09:24:23

Od: jd <j...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

bluefive wrote:

> [...]
> dopuszczalnym hałasie w mieszkaniu a bardziej o wymaganym konstrukcyjnie
> tłumieniu przez ściany i stropy dźwięków z innych pomieszczeń?

Tak. Istnieja odpowiednie normy okreslajace wymagana minimalna izolacyjnosc
przegrod w budownictwie w zaleznoci od rodzaju halasu (bytowy, srodowiskowy),
charakteru powstawania dzwieku (powietrzny, uderzeniowy) i rodzaju przegrody
(strop, sciana).

Z Twojego opisu wynika, ze prawie na pewno nie sa one spelnione (nie wnikam, czy
poprzez zly projekt, czy wykonawstwo).

> 2. Jak można sobie z tym poradzić, jeśli już się wpakowaliśmy w takie bagno.

Niespelnienie norm dotyczacych akustyki jest tym samym, co niespelnienie kazdej
innej normy budowlanej (np. niewlasciwa - zbyt mala - izolacyjnosc termiczna
scian). Uwazam, ze ten, od kogo to mieszkanie kupiles powinien robote poprawic
(bo to usterka) lub wyplacic odszkodowanie. Jednak, szczerze mowiac, wszelkie
poprawki sa na takim etapie bardzo, bardzo trudne..

jd

P.S.. Zawsze pozostaje droga sadowa. Oczywiscie na Tobie spoczywalby obowiazek
udowodnienia usterek w toku procesu (poprzez wykonanie odpowiedniej ekspertyzy
akustycznej).

1. Data: 2003-04-06 10:45:38

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro uważasz że takie głupoty gadam to sprawdź nowe bloki z "cegły" np na
> ul. Liściastej, Okoniowej.

Sluchaj, to ze gdzies sa spieprzone bloki, to jeszcze nie dowod na to, ze
tak jest wszedzie i ze to jest regula. Mieszkam w blokach cale zycie a ze
sporo mieszkan wynajmowalem, to naprawde mam pelen przekroj przez to co
mozna i jak mozna.
Nie mialem zamiaru ciebie obrazac.

J.

PS
A przycinanie cytatow jest dla ciebie jak widze dalej problemem ;-)

płyta gazowa 5-cio Palnikowa
pralka AEG- ostrzeżenie
Kuchnia - program do aranzacji wnetrza poszukuje
ekipa do wykonczenia i drzwi
Koszt użytkowania płyty elektrycznej