Zarówka? 50 dolców poprosze!

1. Data: 2011-05-18 11:24:30

Temat: Zarówka? 50 dolców poprosze!
Od: " THX" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.foxnews.com/scitech/2011/05/17/government
-bans-regular-light-bulbs-
led-replacements-cost-50/?test=faces

2. Data: 2011-05-18 11:32:28

Temat: Re: Zarówka? 50 dolców poprosze!
Od: Piotr <z...@o...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-05-2011 o 13:24:30 THX <j...@g...pl> napisał(a):

> http://www.foxnews.com/scitech/2011/05/17/government
-bans-regular-light-bulbs-
> led-replacements-cost-50/?test=faces

Pomysł jest bardzo kontrowersyjny, jednak moim zdaniem dobry.
Konwencjonalne żarówki są klasy energetycznej E (straty przez wydzielanie
ciepła). Jednak zanim zacznie się wprowadzać obowiązek, należałoby nieco
rozwinąć gałąź przemysłu dotyczącą oświetlenia LED. Póki co, ceny są
wysokie, a asortyment co najwyżej średni.

--
Piotr

http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

3. Data: 2011-05-18 11:37:15

Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Konwencjonalne żarówki są klasy energetycznej E (straty przez
> wydzielanie ciepła).

A jeśli kogoś nie obchodzą straty ciepła, tylko ważniejszy jest wzrok i
komfort typowy dla oświetlenia żarowego?

4. Data: 2011-05-18 11:42:58

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <z...@o...gmail.com> napisał(a):

> [...]
>ciepła). Jednak zanim zacznie się wprowadzać obowiązek, należałoby nieco
>rozwinąć gałąź przemysłu dotyczącą oświetlenia LED.

jak mozna wprowadzac obowiazek uzywania jakiegos swiatla?
na podstawie niby czego?

5. Data: 2011-05-18 11:44:41

Od: Piotr <z...@o...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-05-2011 o 13:37:15 M1SLQ
<m...@w...o2.pl> napisał(a):

> A jeśli kogoś nie obchodzą straty ciepła, tylko ważniejszy jest wzrok i
> komfort typowy dla oświetlenia żarowego?
>

> Pozdrawiam

Jest to pewna zaleta oświetlenia żarowego, jednak obecne produkty LED są
produkowane ze stabilizacją (choć bardziej pasuje prostowaniem prądu)
napięcia o barwie ciepłej. Poza tym rozpatrywałem to w dobie kryzysu
energetycznego, nie w kategoriach osobistych preferencji.

--
Piotr

http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

6. Data: 2011-05-18 11:47:32

Od: Piotr <z...@o...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-05-2011 o 13:42:58 Przesmiewca <b...@o...pl> napisał(a):

> jak mozna wprowadzac obowiazek uzywania jakiegos swiatla?
> na podstawie niby czego?

Tak samo - jak można wprowadzać obowiązek używania świateł mijania? Każdy
ma swoje zdanie w tej materii.

--
Piotr

http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

7. Data: 2011-05-18 13:27:06

Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przesmiewca" napisał w wiadomości grup
com...
> jak mozna wprowadzac obowiazek uzywania jakiegos swiatla?
> na podstawie niby czego?

Na podstawie faszystowskich zapędów :-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

8. Data: 2011-05-18 14:26:17

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18-05-11 13:32, Piotr wrote:
> Pomysł jest bardzo kontrowersyjny, jednak moim zdaniem dobry.

Uważasz, że ograniczenie wolności jest dobre? A co, jak rząd powie, że
możesz nosić tylko biale podkoszulki, bo czarne za bardzo nagrzewają się
o ocipiają klimat? To też będzie dobry pomysł?

Pamiętaj - każda regulacja, która ogranicza naszą wolność, przybliża nas
do szympansów w klatce 2x2.

--
Grzegorz Janoszka

9. Data: 2011-05-18 19:00:22

Od: Piotr <z...@o...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-05-2011 o 16:26:17 Grzegorz Janoszka
<G...@n...janoszka.pl> napisał(a):

> [...]
> o ocipiają klimat? To też będzie dobry pomysł?
>
> Pamiętaj - każda regulacja, która ogranicza naszą wolność, przybliża nas

I tak i nie. Z jednej strony jak najbardziej przyznaję ci rację, z drugiej
nie. Kolor podkoszulków nie wpływa na ilość surowców przetwarzanych na
energię. Przepis nas ogranicza, jednak bez niego, wielu korzystałoby z
konwencjonalnego oświetlenia (nie zmieniłoby się zbyt wiele). Wprowadzając
go, zmniejszy się zużycie prądu. Pod tym kątem jest to dobry pomysł.

Nie jestem zwolennikiem ograniczania społeczeństwa pod żadnym względem.
Chcę przedstawić swój pogląd w tej sprawie i pokazać, że niekoniecznie
jest to złe.

--
Piotr

http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

10. Data: 2011-05-18 20:10:13

Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> szukaj wiadomości tego autora

> Przepis nas ogranicza, jednak bez niego, wielu korzystałoby z
> konwencjonalnego oświetlenia. Wprowadzając go, zmniejszy się zużycie
> prądu. Pod tym kątem jest to dobry pomysł.

Ale ja chcę zużywać więcej prądu! Chcę ogrzewać dom zimą prądem do 30stopni
C - płacę za to więc kto mi zabroni? Tylko wtedy czuję się komfortowo.
Czy uważasz, że powinno mi się ustawowo zakazać grzania mieszkania do
30st.C?

Drukarki - też tutaj?
Pralka BOSCH WOT 20352BY- prosba
Szafki narozne stojace - czy praktyczne ?
Jaka sokowirówka i dlaczego ?
Znaleziony kabel w ścianie