Zarówka? 50 dolców poprosze!

61. Data: 2011-05-23 19:25:05

Temat: Re: Zarówka? 50 dolców poprosze!
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23.05.2011 Piotr <z...@o...gmail.com> napisał/a:

> To nie będzie rozwiązanie problemu, tylko jego tymczasowe ominięcie.

Tymczasowe? Ostatnio coś o 200-300 latach wydobycia się wspomina.
300 lat to wystarczająco dużo czasu aby opracować efektywne metody
pozyskiwania energii - w międzyczasie na wydobyciu gazu wzbogacimy
się na tyle, że na tą nowo opracowaną technologię będzie nas stać.

62. Data: 2011-05-23 19:50:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 May 2011 19:25:05 +0000 (UTC), Tomasz Roskal napisał(a):

> [...]
> pozyskiwania energii - w międzyczasie na wydobyciu gazu wzbogacimy
> się na tyle, że na tą nowo opracowaną technologię będzie nas stać.

I na wolność energetyczną. O ile pomożemy sobie też energią jądrową.
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

63. Data: 2011-05-23 20:00:27

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Roskal wrote:

> [...]
> pozyskiwania energii - w międzyczasie na wydobyciu gazu wzbogacimy
> się na tyle, że na tą nowo opracowaną technologię będzie nas stać.

Jeśli z tego coś wyjdzie to będzie zabawnie...

OPEC sie będzie mogło udławić swoją ropą a arabowie wrócą spowrotem do
namiotów, Technologię skraplania gazu ziemnego do napędu pojazdów już mamy
dostępną, Pozostanie kwestia jej upowszechnienia. Elektrownie gazowe z
turbinami gazowymi są sporo bardziej ekonomiczne i ekologiczne niż te
motłochy na węgiel. Ponadto można je stawić tam gdzie jest sieć gazowa.
Oszczędzająć na tanim gazie można poszaleć z technologią wiązania co2.

64. Data: 2011-05-30 01:21:58

Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem za energią jądrową. Jest najbardziej ekologiczna.
> --

To jest po prostu nieprawda!

Ponadto:
1.zasoby uranu kończą się
2.energetyka jadrowa jest bardzo kosztowna! Wprawdzie sama produkcja energii
jest niedroga, ale:
a. nakłady na wybudowanie elektrwni jądrowej sa co najmniej kilkanastorotnie
wyzsze od budowy np. elektrowni gazowej o takiej samej mocy
b. potrzebne sa olbrzymie nakłady na przerabianie i przechowywanie (przez
setki, a nawet tysiace lat!!! tak, dosłownie!) odpadów poprodukcyjnych.
-czas półrozpadu plutonu to kilkadziesiąt tysięcy lat, poza tym jest on
jedną z najmocniejszych trucizn.
W sumie, jesli to uwzglednić, to koszt energii jest b. wysoki.
3. skutki awarii elektrowni moga być nie do przewidzenia! Dlatego tez
większość wysoko rozwiniętych państw ZWIJA elektrownie jadrowe, mimo , ze
wydało na nie wilkie pieniądze i reprezentują o wiele wyższa kulture
techniczna od nas, a więc jakośc wykonania i poziom ekspsploatacji jest tam
o wiele wyższy niż u nas
4. obecnie sens jakiś rozwijania energetyki jądrowej jest tylko w państwach
produkujacych broń jądrową, które przy okazji zarówno produkcji mat.
rozszczepialnych , jak i pozbawiania się materiałow przestarzałych moga
sobie produkowac energię.
5.energetyka jądrowa dalej i to bezwzglednie uzalezni nas i od importu
paliwa i od odbierania odpadów. Europa za olbrzymie pieniądze przekazuje
odpady Rosjanom.
6. W związku z tym, ze tyle państw rezygnuje z energii jądrowej (ostatni np.
Szwajcaria) przemysł jądrowy, w Europie głównie francuski stracił rynki
zbytu i beda wywierac na nas naciski, aby budowac takie elektrownie.
Zwracam uwagę, że akurat w elektrowniach jądrowych WSZYSTKO pochodzić
musiałoby z importu,- projekt, urzadzenia, nadzór, szkolenia, paliwo,
pozbywanie się odpadów. A więc także kosztowo bylibyśmy całkowicie
uzaleznieni od zewnętrznych dostawców i to monopolistów, bo wybranie
dostacy okresla gatunek paliwa, a odpadami zajmują się właściwie wyłącznie
ruscy.
7. No i na koniec,- awaria w elektrowni jądrowej spowodowac może całkowicie
nieodwracalne skutki, katastrofalne nawet na skalę całej Polski. Nikt nie
jest w stanie zagwarantowac , ze taka katastrofa nie wydarzy się, mozna mówc
jedynie o większym, czy mniejszym jej prawdopodobieństwie!

65. Data: 2011-05-30 09:46:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 May 2011 03:21:58 +0200, p 47 napisał(a):

> [...]
> jest w stanie zagwarantowac , ze taka katastrofa nie wydarzy się, mozna mówc
> jedynie o większym, czy mniejszym jej prawdopodobieństwie!

Gorsze skutki może spowodować całkowite uzależnienie energetyczne od Rosji
- skutki nie do przewidzenia, nieodwracalne, katastrofalne na skalę całej
Polski.

66. Data: 2011-05-30 14:03:59

Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - skutki nie do przewidzenia, nieodwracalne, katastrofalne na skalę całej

Uprzejmie proszę o ponowne i ze zrozumieniem przeczytanie mojego postu;-
może wówczas jednak zauważysz, że budowa elektrowni jądrowych w Polsce nie
tylko nie poluzuje obecnego (zresztą po częsci na życzenie agentów Moskwy
poprzebieranych w kostiumy polskich (?) polityków i dziennikarzy)
uzależnienia energetycznego Polski od Rosji, ale przeciwnie,- jeszcze je
pogłębi!!
Wskazówka,- odbieranie i przerób odpadów radioaktywnych!!

67. Data: 2011-05-30 14:20:45

Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem za energią jądrową. Jest najbardziej ekologiczna.
> --

Kolejny kraj w Europie, i to majacy już, w przeciwieństwie do nas, zarówno
dświadczenie w projektowaniu, budowie, eksploatacji, o wyższej kulturze
technicznej, który jednak ma inne zdanie od Twojego nt. energii jądrowej:

http://www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=B3BF5473-2D
6F-413B-A19D-59D968677F17

Powtarzam, - obecnie jakiś tam sens i uzasadnienie energetyki jądrowej
istnieje tylko w krajach, które produkuja broń jądrową, bo one niejako przy
okazji zarówno wytwarzania ładunków do swoich głowic A, jak i przetwarzania
materiału rozszczepialnego z broni wycofywanej ze składów mogą wytwarzać
energię, skoro i tak materiały rozszczepialne przetwarzać muszą.
Pozostałe kraje mniej lub bardziej nagłasniając to raczkiem się z energetki
jądrowej wycofują,- sprawdx, ile ich już w Europie mniej lub bardziej
oficjalnie to już zrobiło!!
Oczywiście lobby atomowe, a szczególnie czołowi producenci elektrowni jądr.
czyli Francja i USA pozbawiani rynków wyłożą nad , a szczególnie pod stołem
wielkie pieniądze dla dziennikarzy i polityków po to, zeby tacy jak ty, bez
specjalistycznej wiedzy byli przekonywani, ze energetyka jądrowa to coś, co
nam jest , wbrew obecnemu trendowi, najbardziej potrzebne.
A to jest nonsens, który przynieść nam może katastrofalne skutki, zarówno
ekologicznie jak i ekonomiczne z przyczyn, które wyłozyłem w punktach w moim
poprzednim poscie!

68. Data: 2011-05-31 08:16:18

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"p 47" <k...@w...pl> napisał(a):

>1.zasoby uranu kończą się

Tak jak gazu i wegla?

> [...]
>a. nakłady na wybudowanie elektrwni jądrowej sa co najmniej kilkanastorotnie
>wyzsze od budowy np. elektrowni gazowej o takiej samej mocy

Tylko patrzymy dalej niz koniec wlasnego nosa - czytaj: w dluzszej perspektywie,
wszak eletrownie te budowane sa na dziesieciolecia.

> [...]
>setki, a nawet tysiace lat!!! tak, dosłownie!) odpadów poprodukcyjnych.
>-czas półrozpadu plutonu to kilkadziesiąt tysięcy lat, poza tym jest on

Sprzeczac sie nie bede, ale chyba bys musial polknac
ten pluton, zeby byl trucizna. Bo jesli masz na mysli
promieniowanie, to nie jest to trucizna.

>W sumie, jesli to uwzglednić, to koszt energii jest b. wysoki.

Inne kraje sobie radza przechowywaniem odpadow? Drogo?
A masz porownanie kosztow do elektrowni weglowych?

>3. skutki awarii elektrowni moga być nie do przewidzenia!

Nowe elektrownie w USA nie maja nawet planow ewakuacyjnych, a Ty
piszesz o braku przewidywan. Proces reakcji jest doskonale przewidywalny
od dziesiecioleci.

> [...]
>wydało na nie wilkie pieniądze i reprezentują o wiele wyższa kulture
>techniczna od nas, a więc jakośc wykonania i poziom ekspsploatacji jest tam

A jakiez to pantswa. Francja, USA? :)

> [...]
>produkujacych broń jądrową, które przy okazji zarówno produkcji mat.
>rozszczepialnych , jak i pozbawiania się materiałow przestarzałych moga

Ale bezdety wacpan piszesz. Pokaz mi jakies opracowania na ten temat
czy teorie sobie z palca wyssales?

>5.energetyka jądrowa dalej i to bezwzglednie uzalezni nas i od importu
>paliwa i od odbierania odpadów. Europa za olbrzymie pieniądze przekazuje
>odpady Rosjanom.

Powtorze - pokaz jakies wiarygodne zrodlo, ze koszta utylizacji powoduja
nieoplacalnosc budowy elketrowni jadrowych. Dobrze by bylo, zeby
w zestawieniu byly tez koszta prowadzenia elektrowni np. weglowych.

> [...]
>uzaleznieni od zewnętrznych dostawców i to monopolistów, bo wybranie
>dostacy okresla gatunek paliwa, a odpadami zajmują się właściwie wyłącznie

j/w

> [...]
>jest w stanie zagwarantowac , ze taka katastrofa nie wydarzy się, mozna mówc
>jedynie o większym, czy mniejszym jej prawdopodobieństwie!

Za to tysiace ton odpadow kumulujacych sie w glebie i powietrzu z elektrownii
weglowych
zupelnie nie skaza srodowiska. Polska jest rejonem asejsmicznym i wlasnie nie gdzie
indziej
ale wlasnie tu jest sens stawianai elektrownii atmowych. Irytujace wrecz jest, kiedy
po katastrofie w Japonii nagle zaczeto mowic jakie to te elektrownie sa niebezpieczne
ze nalezy je likwidowac.

69. Data: 2011-05-31 11:03:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 May 2011 10:16:18 +0200, Przesmiewca napisał(a):

> [...]
kiedy
> po katastrofie w Japonii nagle zaczeto mowic jakie to te elektrownie sa

Niemcy tak mówią. I Francuzi. Bo mają STARE elektrownie i dobre kontrakty
na gaz z Rosją. Namawiają i krzyczą, zeby inni likwidowali swoje atomowe
elektrownie i nie budowali nowych, bo jak już to zrobią, to Niemcy te swoje
stare zmodernizują po cichu (wszak one nie znikną - cały czas będą sobie
stały i czekały) i... zaproponują NAM takie ceny energii, że ból głowy. A
my se będziemy wiatraczki palcem obracać - bo terenów wiatrowych u nas
mało.

70. Data: 2011-05-31 12:04:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 May 2011 13:03:05 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> stały i czekały) i... zaproponują NAM takie ceny energii, że ból głowy. A
> my se będziemy wiatraczki palcem obracać - bo terenów wiatrowych u nas

...o ile ktokolwiek przytomny bierze poważnie wiatr jako źródło energii dla
przemysłu i użytkowników indywidualnych w sporym państwie.
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

Drukarki - też tutaj?
Pralka BOSCH WOT 20352BY- prosba
Szafki narozne stojace - czy praktyczne ?
Jaka sokowirówka i dlaczego ?
Znaleziony kabel w ścianie