Żarówki w łazience 230 - zamiana na 240v

1. Data: 2012-10-01 05:57:24

Temat: Żarówki w łazience 230 - zamiana na 240v
Od: "MałMI" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie
Mam zarówki takie halogeniki na 2 bolce w łazience na 230v i i mam pytanie
czy sie nic nie stanie jak wloze 240 ? Bo takie tylko mam.

2. Data: 2012-10-01 09:05:16

Temat: Re: Żarówki w łazience 230 - zamiana na 240v
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MałMI" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie
> Mam zarówki takie halogeniki na 2 bolce w łazience na 230v i i mam pytanie
> czy sie nic nie stanie jak wloze 240 ? Bo takie tylko mam.

Każda zmiana napięcia w dół w stosunku do znamionowego- wydłuża życie
żarowej żarówki czy halogenu. No i na odwrót. Przy czym przy takich małych
różnicach nie zauważysz zmiany jasności oświetlenia. Czyli: śmiało.

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

3. Data: 2012-10-01 17:19:26

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Oct 2012 11:05:16 +0200, Chiron napisał(a):

> Każda zmiana napięcia w dół w stosunku do znamionowego- wydłuża życie
> żarowej żarówki czy halogenu.
Nie w wypadku halogenów.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

4. Data: 2012-10-03 17:41:15

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Oct 2012 19:19:26 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

> Nie w wypadku halogenów.

A zrodlo tych informacji podasz, Adamie? Bo kiedys dosc powszechna praktyka
w branzy foto i filmowej bylo puszczanie oswietlenia halogenowego "na pol
gwizdka" na czas przygotowania sceny/planu/tp., a pelne napiecie wlaczano
tylko na czas focenia/filmowania. Jako tlumaczenie slyszalem zawsze, ze
chodzi o trwalosc lamp, ktore przy znamionowym napieciu zyly dosc krotko.

Nie twierdze, ze nie masz racji, ale wielokrotnie slyszalem co innego.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

5. Data: 2012-10-03 18:12:50

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Oct 2012 19:41:15 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
> tylko na czas focenia/filmowania. Jako tlumaczenie slyszalem zawsze, ze
> chodzi o trwalosc lamp, ktore przy znamionowym napieciu zyly dosc krotko.

Oświetlenie filmowe, to lampy przewoltowane, żeby świeciły jasniej i z
wyższą temperatura barwową. Natomiast klasyczny halogen działa dzieki
efektowi halogenowemu, czyli powtórnemu osadzaniu par żarnika na nim samym
własnie przez znajdujace się w bańce halogenki. Obnizysz napięcie, to efekt
halogenowy znika i trwałość spada.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

6. Data: 2012-10-04 06:06:37

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:c1.01.3XVqxh$1Jk@mike.oldfield.org.pl...

> Nie w wypadku halogenów.

Dyskutował bym. Halogen tylko tym się różni od żarowej zwykłej, że ma system
regeneracji wolframu (właśnie halogenkami, czyli fluorowcami). Daje to
możliwość uzyskiwania wyższej temperatury żarnika- a więc większej jasności-
bez konieczności powiększania rozmiarów, włókna wolframowego, etc. Jednak
poza tym- to zwykła żarówka. I jak każda inna żarówka podczas zaświecania
się pobiera o wiele większy prąd niż podczas normalnej pracy, kiedy to
żarnik jest gorący. Łatwo się przekonać, że większość chyba i żarówek i
halogenów niszczy się podczas włączania.
Pytanie było, czy obniżenie napięcia z 240V do 230V coś złego spowoduje?
Proces regeneracji wolframu będzie działał nadal tak samo. Przecież różnica
prądów to ok.0,01A- jaką to robi różnicę dla procesu regeneracji?

--

Chiron

mała zmywarka
Wąska pralka
Pralka
FAA Rescinds Certification of Belfort DigiWx AWOS
SuperUNICOM SHIT (just like the Belfort DigiSHIT product)