Zasady odpłatności w publicznych przychodniach

1. Data: 2005-11-16 08:39:01

Temat: Zasady odpłatności w publicznych przychodniach
Od: eXt <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Na jakich zasadach pobierane są opłaty w publicznych przychodniach i
czy jest to jakoś prawnie uregulowane? Chodzi mi o sytuację, w której
jest skierowanie na serię zastrzyków od prywatnego lekarza. Pielęgniarka
w publicznej przychodni każe za ich wykonywanie płacić twierdząc, że jak
skierowanie wypisał prywatny lekarz to się płaci. Dziwi mnie to bo
przecież lekarz to lekarz i co z tego że prywatny? Gorszy czy jak? Jak
by nie było, to czy pielęgniarka ma rację?
Druga sprawa: pielęgniarka bierze pieniądze, ale nie zapytała nawet o
nazwisko, ani też nigdzie tego nie wpisuje i przede wszystkim nie
wystawia rachunków. IMO można się domagać się rachunku, prawda?

eXt

2. Data: 2005-11-16 12:33:17

Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

Nie masz prawa do bezplatnych zastrzykow w publicznej przychodni gdyz chodzi
o kase.
Lekarz prywatny nie ma podpisanej umowy z przychodnia na wykonywanie
injekcji wiec jego skierowanie bedzie platne.
W zamian jak najbardziej mozesz zadac rachunku i dziwi mnie to iz
pielegniarka go nie wystawila.
Jest to niezgodne z prawem.

Jesli chcesz bezplatne zastrzyki to musisz skierowanie na ich wykonanie
przepisac u lekarza w przychodni lecz to tylko jego dobra wola czy sie na to
zgodzi czy nie. Zobowiazany nie jest gdyz nie on zalecal zastrzyki itp. itd.

--
Dominik Wojtanowski,
Warszawa,

3. Data: 2005-11-16 20:26:19

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eXt" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> skierowanie wypisał prywatny lekarz to się płaci. Dziwi mnie to bo
> przecież lekarz to lekarz i co z tego że prywatny? Gorszy czy jak? Jak by

Miala racje. Publiczna przychodnia- rozumiem ze masz na mysli przychodnie
,majaca podpisana umowe z NFZ na uslugi pielegniarskie, nie realizuje zlecen
od lekarzy nie majacych umowy z NFZ. takie jest prawo.

> Druga sprawa: pielęgniarka bierze pieniądze, ale nie zapytała nawet o
> nazwisko, ani też nigdzie tego nie wpisuje i przede wszystkim nie wystawia
> rachunków. IMO można się domagać się rachunku, prawda?

Jasne ze mozna. a w razie czego spytac kiedy mieli ostatnio kontrole z
urzedu skarbowego :-))))

4. Data: 2005-11-16 23:25:56

Od: Adam <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Maksymowicz napisał(a):

> Jasne ze mozna. a w razie czego spytac kiedy mieli ostatnio kontrole z
> urzedu skarbowego :-))))

a o czyms takim jak 'sprzedaz bezrachunkowa' nie slyszal, e? ;)

--
Z domu, na newsy, pisze dla Was

Adam

Pozdrowienia!

5. Data: 2005-11-17 12:25:38

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl> napisał w wiadomości

> a o czyms takim jak 'sprzedaz bezrachunkowa' nie slyszal, e? ;)
>
>nie slyszalem zeby odmowic wystawienia rachunku.

ale nie znam sie na tym moze mozna odmowic

6. Data: 2005-11-18 07:57:21

Od: eXt <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jasne ze mozna. a w razie czego spytac kiedy mieli ostatnio kontrole z

> ale nie znam sie na tym moze mozna odmowic
Hmmm.. w każdym razie dzięki wszystkim za informacje.

--
eXt

Tolerancja na klonazepam
Arthron Complex a watroba